måndag 31 december 2012

Gott Nytt År!!!

2012 har förändrat mig. Jag har fått plocka upp min son som en trasdocka i kyrkan vid sin morfar, min fars, begravning.
Jag har funderat på var jag ska ta vägen i livet, vilken roll jag har att fylla.

På något konstigt sätt känner jag mig mer äkta, mer avskalad, än jag någonsin gjort tidigare.

Därför blir mitt nyårslöfte något annorlunda än det brukar.
(Jag brukar lova mig själv att bemästra en ny hantverksfärdighet, besöka en plats, påbörja något nytt projekt).

Nu handlar det om familjen.

Att vara ÄNNU mer i nuet. Ännu mer LYSSNANDE. Ännu mer NÄRVARANDE.

Och så den andra delen av nyårslöftet - att bry mig om mig själv ännu mer. Jag är på god väg!

Hoppas att ni tar riktigt god hand om er själva att och ni tillåter 2013 att bli så bra som det bara kan bli.

En varm kram skickar jag till er ALLA, oavsett om ni tycker att ni förtjänar den eller inte!
 

11 kommentarer:

Creative Pink sa...

Önskar dig ett gott nytt år på alla plan, jag har också haft ett omvälvande år och har därför också funderat på vad jag önskar av det nya året. Blir nog lite annorlunda önskningar för mig också, men mycket kreativitet är ju aldrig fel =)

Laila sa...

Hoppas du och din familj har en fin nyårskväll.
Ny tag på 2013. ♥

HomeRiver sa...

Vad fint... Lycka till med allt!

Jo sa...

God fortsättning! Att bry sig om andra och sig själv mer är ju ett väldigt bra löfte!
Hoppas att du får ett ljusare 2013!

Inger sa...

Fint skrivet!

Ta hand om din familj och förhoppningsvis kommer det några kreativa inlägg också under 2013.

kram Inger

Anita sa...

Mycket kloka tankar inför en framtid vi aldrig vet hur den ser ut, det enda vi har är här och nu.

God fortsättning!

Mariette sa...

Vad fin skrivet. Och vilka bra löften, för det är ju precis så, man bör ta hand om sig själv och vara närvarande, då blir livet på riktigt. Önskar dig en god fortsättning på det nya året!
Kram Mariette

Lantligt i smultronbacken sa...

Tack snälla för din gulliga kommentar hos mig, den värmer.
Den boken var klok den;) Visst ska man börja planera i tid och tyvärr så missade jag att önska mig trädgårdsböcker förra året;)

Det är denna tid som är härligast. Planeringen


Kram Teres

HönaPöna sa...

tack... så fint skrivet!
Vad mysigt med barnens koja, får hoppas att det blir en natt under trappan framöver då!

Hanna sa...

Låter som bra löften. Hoppas att du får ett riktigt bra 2013.
ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Malin på pastill.nu sa...

Så fint skrivet <3 Stor kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...