söndag 25 november 2007

Dotterns rum - del 3

Idag lade maken golv i dotterns blivande rum.

Han fick även dit strömbrytare och eluttag, så nu kan man få lite ljus även på kvällstid. Härligt!

Barnen inspekterade det nya rummet. "Oj, oj, oj!" sade sonen. Dottern frågade:
"Var ska sängen stå?"
Svaret är att den ska stå med huvudändan mot väggen till vänster om fönstret.

"Såja, såja Fialotta. Du kan vara lugn. Mamma SKA täcka för de fula elementen OCH skrapa bort färgen på fönstret"
Fönstret ska även få sig nya snören och nytt handtag förstås.

Nu följer några dagar då maken ska måla listerna, sedan ska han och svärfar gersåga lister. Den ena listen ligger som prov upptill på motsatt vägg. Sedan blir det golvsocklar förstås och även hörnlister, ursnygga, som ska sitta där panelen möts i hörnet som ni ser till höger på bilden.

De ska fixa det på onsdag.
Vad JAG ska göra?

Jag ska gå på konsert!
Det tycker jag är en helt ok arbetfördelning!

Kram på er!
Skriver Bea - som ska gå och gråta till det andra avsnittet i "Lilla huset på Prärien"boxen :-)

15 kommentarer:

Det Ljuva i livet sa...

Grattis! Ser du ljuset i slutet på tunneln?
Tell me when, så detjtar vi:-D;-).

Det kommer att bli så fint, lillans rum och de är så söta gosegrynen!
Kram!

MiaMaria sa...

Härligt med golv och ljus så att man kan se allt det fina.

Lilla huset på prärien... ja, den minns man. Gud vad jag grät, till varje avsnitt tror jag närmare bestämt.
Skulle ju vara kul att se den igen.

Ha´det så gott!
Miamaria

Stämningsfullt sa...

Åh det kommer säkert bli jättefint!
Och vad glad din lilla tjej kommer att bli sen då!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Det kommer att bli toppen.Lillan blir säkert riktigt nöjd.
Ojojoj...lilla huset på prärien...helt ljuvlig.hur många ggr har man inte lekt den serien...*LER*
Ska bli kul att se rummet när det blir färdigt, alltid kul med tips å ideer.
Kram Pernilla

Karin Krut sa...

Den arbetsfördelningen tycker jag också är helt okej :) Rummet ser ut att bli hur fint som helst det ska bli jättespännande att följa tills det blir färdigt :)
Ha en skön dag
Kram Karin

Nilla sa...

Kommer att bli helt ljuvligt rum åt tösen =)

Lilla huset på prärien ja, en serie man alltid såg på som liten, länge sen man sett den nu!

Hoppas ni får en riktigt härlig måndag!

Kram Nilla

Mallan sa...

Vad fint! Lilltjejen kommer bli helt salig när det är klart!
Kram Malena

Jes/Vita villa vila sa...

Rummet kommer säkerligen bli jättefint!

Fin blogg du har. Hit tittar jag gärna in igen!

Kram Jes

Jes/Vita villa vila sa...

Rummet kommer säkerligen bli jättefint!

Fin blogg du har. Hit tittar jag gärna in igen!

Kram Jes

Ewa sa...

Å va fint!

Kram
/Ewa

Jennie sa...

Spännande att få se fortsättningen, kommer säkert bli jättefint!!
Ha det bra/ Jennie

NICOLINAS BONING sa...

Det är klart att du måste vila upp dig genom att gå på konsert innan det riktiga jobbet tar vid...nämligen piffandet och donandet;-)
Jag är nyfiken på hörnlisterna...här hemma är det kvartslister som gäller i hörnen och dom gillar jag inte alltför mycket!
Min älskling...fniss...sitter oxå och blinkar i desperation över att tårarna kommer i ögonen till samma serie som du tittar på...och han vill INTE att vi andra i familjen som är lite mer hårdhjärtade ska se det;-) Gullgubben:-D

Kramar/Birgitta

Anonym sa...

Vilket slit ni lagt ner, men så fint det blir!

Åh, lilla huset på prärien, undrar om jag ska önska mig den i julklapp. Den och Anne på Grönkulla var mina favoriter!

Kram!

Pernilla sa...

Ser redan framför mig hur fint det blir i vitt och rött..

Tösen kommer bli överlycklig

Ha en fin kväll

Verkstedet sa...

flott blogg du har. liker godt slike vimpler, hadde hagen full av de i sommer:)
hisen Karoline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...