fredag 30 november 2007

Naturligt pyssel

På fredagar slutar jag tidigt. Då försöker jag göra eftermiddagen till något alldeles speciellt tillsammans med barnen. Idag åkte vi direkt från förskolan till skogen för att hinna plocka lite mossa och lingonris innan det blev mörkt.

Barnen rullade aluminiumbollar och lade mossan runt dessa. Sedan snurrade de fast mossan med grön ståltråd.


Mossbollar är så underbart vackert.


Och checka in det nyinköpta zinkfatet. :-) En timma efter att jag köpt den såg jag på "Leilas jul". Det är ett gott betyg till fatet att hon pyntade bakverk på exakt ett sånt här fint fat.

Nu är det middag här i huset. Maken står för matlagningen här ikväll. Barnen har bestämt chokladpudding med vispgrädde till efterrätt. Det är fredagsmys för hela slanten och nu ska jag gå och premiärtända ljuset.

Ha en toppenfin kväll...det är långt kvar till måndag.

Kram Bea

13 kommentarer:

Julias vita drömmar sa...

Jag bara måste ordna med mossbollar, såå vackert!

Ha en toppenmysig fredag, chokladpudding lät smarrigt, vi ska äta av saffranskakan jag bakade igår. Recept från Lantliv, tipsar tipsar :)

kram

Jordgubbar med mjölk sa...

Så fint du har gjort! Fatet är underbart!

Ha en mysig kväll!

KRAM

www.nestorforlag.se sa...

Hej, tror inte att jag varit hos dig förut (hittar ju nya bloggar hela tiden) jätte mysig blogg du har.
Ha en bra helg!

Nilla sa...

Så fint! Mossa är underbart vackert =)

Hoppas ni får en riktigt mysig kväll och en trevlig helg!

Kram Nilla

Det Ljuva i livet sa...

Åh, vad fint!

Vi försökte oss också på fredagsmyss, men minstingen skrek halva middagen och resten av tiden gnällde han om Julmust. *pust*
Nu lägger maken de små liven och jag ska ner i källaren och måla.
Håller tummarna att ni får gjort alla helgens byggplaner utan att bli avbrutna av makens jobb.
Kram Frida

MiaMaria sa...

Vackert pyntat!

Trevlig fredag!
Miamaria

Flickan på landet sa...

Så mysigt det låter :-)
Trevlig lillajul!

På min gatan i stan sa...

väldigt fint!!! :-)

Ha en fin kväll!

Kram

Ann-Catrin sa...

Kul att hitta till din fina blogg.
Undrebara mossbollar. det kanske man skulle klara av!!
nu ska jag fortsätta kika runt på din mysiga sida. Kommer snart tillbaka

Stämningsfullt sa...

Ååå så fint! Är brickan från Sia?

elin1976 sa...

Så nydelige det er. Det er så hyggelig å kunne gjøre slike ting sammen med barna. Ha en fin fredag og ei trivlig helg:O)

Jenny sa...

Men gudars så fint! Bra tips att binda fast mossan på aluminiumbollar, frågan är bara vaaar har du köpt det underbara fatet? Tack på förhand. :)

Jenny sa...

Men gudars så fint! Bra tips att binda fast mossan på aluminiumbollar, frågan är bara vaaar har du köpt det underbara fatet? Tack på förhand. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...