söndag 18 november 2007

Julmarknad, badrumskik och motvilligt inköpt husdetalj

Nähää kära vänner. Några ystra vindrickare verkar ni inte vara direkt. Jag lockar väl med lite väldoftande tvålar istället, kan det passa damerna bättre? ;-)

Idag har vi varit på julmarknad vid Färna Herrgård. Mycket fint. Barnen fick rida på ponnyhästar för första gången. Vi drack årets första glögg, åt överkokt korv och köpte marknadsgodis, precis som man ska göra. :-)


Man häpnar över allt vackert hantverk som finns. Köpte förstås tvålar från Klockargården. Jag älskar hennes tvålar, de är de absolut bästa enligt mig. Varje år köper jag på mig mängder.

Nu blev det bland annat en lavendeltvål, verkstadstvål och en favorit som heter "Silke & Romantik". Tjejerna har även en webshop på http://www.klockargardens.se/ Kika in där vetja...jag lovar...tvålarna doftar underbart i hemmet ända tills de är slut.

Och nu har ni ju fått en tjuvkik på en del av mitt badrum. Jag kan ju lika gärna visa er hela hörnan. :-) Handdukshängare från "Fridas gård", lite favoritdofter i form av lotions från Dior och Yves Saint Laurent, en doftpåse som jag har mindre gästtvålar i för tillfället.

Ovanpå står ytterligare ett lite doftkuddepaket, ett praktiskt och snyggt "makeuppadstorn" och så tvålarna då, som står i en fyndad emaljkopp från Kockums. Jag köpte den på vår lokala strandloppis för en tjuga. Helt otroligt.

I badrumskåpshyllan skymtar min rosablommiga makeupväska från "Au Maison" köpt på Grandmas i Göteborg. Älskar färgerna på den.


På marknaden köpte jag även en provsticka av favoritsnidaren Gerhart Spaarman. Den är i sälg och så oerhört vackert gjord, så det inte gör sig rättvisa på kortet. Den ska INTE målas vit för en gångs skull. Hihi...
Nu är det slut med att bränna fingrarna i potatisvattnet när jag ska stå där och provsticka med tandpetare från mitt tandpetshus! :-D
Sååå...nu är det bara en sak jag undrar...vilken av följande skulle DU ha köpt?
Tunnbröd
Senap smaksatt med honung
Whiskeycheddar
eller
Vildsvinskorv

Pssst...på hemvägen svängde vi förbi Bauhaus. Där lämnade jag maken ensam med barnen för EN minut. Det skulle jag inte ha gjort. När jag svängde runt hörnet så såg jag hur dottern kramade den här SAKEN och sade "Jag ääälskar den mamma". Maken log triumferande, han visste EXAKT hur han skulle få mig att motvilligt stå vid kassan och betala just den här SAKEN.
Fast vad gör man inte för barnen, även fast jag kommer skämmas ihjäl när grannarna ser den. Fast...lite skoj är den ju också...kanske. Vad det är?
Det får du se imorgon. *retsticka...eller var det potatissticka?*

Ha en fortsatt mysig novemberkväll!

Kram Bea

15 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj , du hade fått in ett nytt inlägg(jag med ). Va mysigt det låter med julmarknad . Behövs mycket sånt känner jag för att bygga upp julstämningen . Vilka mysiga saker du handlat , tvålarna verkar så läckra ! Svaret på fråga ett är senap och svaret på fråga två är ..jag tror dottern ville ha en lysande trädgårds snögubbe ;-)
Vilken fin hylla du har i badrummet oxå !! Det här blev en lång kommentar . Jag hade bara tänkt säga det som jag glömde sist : Ja , änglavingarna är från Panduro .
Godkväll/ Lotta

Mitt vita staket sa...

Åhh julmarknad det låter mysigt..första gången jag är här o kikar..jätte mysig blogg...Kram..Sussie

Dorthe ♥ sa...

Ååhh tack underbara du för dina snälla ord! Dom orden ska jag gömma längst in i mitt hjärta, och ta fram dom dagarna, när allt känns svårt. Du är värd världens varmaste kram!
Vilka underbara tvålar...måste in och kolla deras sida.

Varmaste kramen till dig
Dorthe

PS. Jag länkar till dig, och hoppas att det är okej. DS.

Nilla sa...

Jag hade definitivt köpt tunnbröd! Svenskt tunnbröd är så gott =)

Så mysigt det ser ut i ert badrum.

Och gumman du gör underbara swappsaker men bordet, det byter jag inte bort *fniss* En av de saker som jag bara älskar här hemma, stort och bra =)

Hoppas ni får en trevlig måndag!

Kram Nilla

Elzie sa...

Åh vad härligt det låter med julmarknad. Ska bli kul att se vad maken hade så roligt åt *s*.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

På min gatan i stan sa...

Men va mysigt!!! Vi brukar gå på "Jul på Liseberg". Det är mysigt det!

Ha en fin dag!

Kram!

Elzie sa...

Jo, jag har varit inne på hennes sida, men nu kan jag inte hitta inlägget. Är kanske jag som är blind *s*.
Tack för hjälpen.
Kram Elzie

Stämningsfullt sa...

Hej! Vilka fina tvålar.Tack för det tipset! Min svärmor älskar tvålar och jag funderar på att ge henne några i julklapp...

Hannis sa...

Kan inte skryta med att vara någon större vinkännare=))Brukar ta det jag känner igen,hihi.
Mysigt med julmarknad.
Själv brukar jag besöka Skansens.
Känns lite som att kliva tillbaka i tiden!Kram Hannis

Flickan på landet sa...

Tack snälla! Måste säga att du har verkligen talang för att beskriva och skriva om saker :-) Alltid kul att läsa!!

MiaMaria sa...

Gissa om vi är nyfikna på den där SAKEN?...fniss

Ha´en skön vecka!
Miamaria

Ewa sa...

Jag skulle ha köpt tunnbröd. Ett måste till julbordet! Klart senapen är det också ifs, men där går det bra med vanlig Slotts för min del.
Ler vid tanken av vad din dotter ville ha. Kan tänka mig att det är en sån där HEMSK lysande sak, typ snögubbe eller tomte... *ler* Mina barn ville ha en lysande ljusslinga på altanräcket för några år sedan, som blinkade i regnbågens alla färger. Jag vägrade. Tyckte det skulle se lite "tivoli-aktigt" ut... :S
Var jag dum då kanske?!

Kikade in på de där tvålarna, som jag genast vart sugen på, men deras webbutik var stängd för tillfället. Synd.

Ha en underbar dag.

Kram/Ewa

Blommiga Karin sa...

Visst är det mysigt med julmarknader och absolut tvålar som doftar gott.Kan man få för många??=)Jag hade nog köpt Whiskey cheddar osten,men gärna tunnbröd oxå förstås.Vad du köpte på Hornbach kan det vara en tomte eller en snögubbe kanske?/Karin

NICOLINAS BONING sa...

Halloj där...det visar sig att nr3 på min kommentarslista från tävling/utmaning redan är med så hon ber snällt att få hoppa över den här gången...alltså blir det du som är nr3 istället;-)
Om det är OK för dig så skicka din adress till biniorsa@hotmail.com
Kramar/Birgitta

Anonym sa...

Åh, vad mysigt med julmarknad, och vilka fina saker du köpt! Håller helt med om att potatisstickan ska vara precis som den är nu.

Jag skulle köpt tunnbröd, det är ju så gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...