tisdag 20 november 2007

"Saken"

"Tittut på dig din tomterackare"


"Och du ska alltså hänga och dingla från vårt hustak var det tänkt ja!?...Hmmmm..."


"Nåja, är barnen glada är väl jag glad (och grannarna). Och blunda för det faktum att jag planerar snickarglädje, vackra vita foder och ett stort underbart vinterbonat uterum åt cykelvägen till. Fast det är ju mörkt...så det syns ju ändå inte...eller...hur man nu ska se det"


Fast faktum är att jag också skulle ÄLSKAT denna om jag varit barn nu.

Hmmm....och som min dotter också gör då med sin fars försorg. Hihi!
Fast lämna dem ensamma på Bauhaus något mer, det vågar jag nog inte...inte ens för en minut.

Ha en toppenfin tisdagskväll!

Kram Bea
P.S Ni var många som var duktiga på att gissa att det var något i den här stilen. Hihi...

16 kommentarer:

Marie sa...

Hi hi ja vad gör man inte för barnen. Julen är ju till för dem.Men tomten va ju väldigt söt. Jag köpte faktiskt en hemsk jultomte som hängde i Antons fönster förra julen. Han va bara ett år då men han tyckte att den va jätte rolig att titta på. Vi får se om jag sätter upp den i nya huset oxå.

Maria sa...

Tack för dina snälla ord *ler* roligt att vi har så samma smak :-) Ska bli roligt att se hur ert kök börjar se ut när ni är klara. Jag borde själv ta lite mer detaljbilder av köket men tycker inte jag är riktigt nöjd med prydnaderna som jag har där nu men det blir jag väl aldrig.....

Sådana tomtar älskar barnen, den är så söt!!

Villa Hemma sa...

... förstår dig.... :-D

Nilla sa...

Hihi... Men barn älskar ju såna tomtar =D Och ibland får man som mamma stå tillbaka för nåt de vill ha och i ärlighetens namn så sen när man sitter här som pensionär med sitt perfekta hem som ingen stökar till och ingen kommer hem med färgstarka saker, då lär vi nog sakna det med *ler*

Ha en bra dag!

Kram Nilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hahaha....förstår dig precis....tycker heller inte om såna saker men men ibland får man stå ut ;-)
Min svärfar brukar komma med en del sånna saker till mitt stora förtret...bara å hålla god min....suck

Kram Pernilla

NICOLINAS BONING sa...

Men Bea...hur har du uppfostrat man och barn egentligen?!
...skratt...nä,den här rackarn var ju faktiskt riktigt kul...med glimten i ögat och allt;-)
Kommer du ihåg att maila din adress till mig på biniorsa@hotmail.com så kommer det ett paket framöver någon dag.
Kramar/Birgitta

Elin sa...

hej söta bea! Jag kommer inte in till dig på fl så jag tackar dig här istället för den jättefina julstrumpan! Den är helt underbart fin! Vilken tur Ebbe har som får några små paket i den fina strumpan. Något liknande fixar nämligen inte jag :-D

ha det bra!


kraam e

Elzie sa...

Du får tänka på att julen egentligen är barnens högtid så klarar du nog tomten *s*.
Ha det så gott
Kram Elzie

Dorthe ♥ sa...

Jag förstår dig absolut! Men barnen måste ju oxå få sitt dom små liven. Och en sak är säkert...rätt vad det är, så är dom så stora, att dom inte bryr sig alls, och då tycker man att dét är tråkigt...hhmm..vet inte vilket som är bäst. Men söt tomte är det i alla fall :o)

Kramar
Dorthe

Stämningsfullt sa...

Hihhi det där får mig att minnas julen-98. Vår dotter föddes 10 veckor för tidigt och vi fick bo på sjukhuset. Min mamma hade köpt en massa julpynt åt oss och fixat lite med gardiner och så. Sen lämnade hon lite till min sambo att ordna med. När ja kom hem på "permis" satt det en stor skylt som blinkade GOD JUL - i vardagsrumsfönstret!!! Oh my god! Sambon tyckte att han hade pyntat sååå fint. Hahaha.

Hannis sa...

Du har min fulla förståelse=))
Kan trösta dig med att en vän till mig har en lysande ren med tomte och kärra i trädgården.I guldfärgad plast...
Hon undrar om jag är galen varje gång jag föreslår att hon ska byta ut den!!
Och vem kan motstå barns önskemål=))Kram Hannis

Anonym sa...

Ha ha skrattar man ju gott när man ser den lysande tomten....
Underbart!!!!
Vad det är härligt med barn!
Kram Bodil.

Flickan på landet sa...

Gullig tomte. Hoppas ni får en mysig kväll med godsaker då :-)

Hem och Lycka sa...

tack själv för den alldeles underbart vackra julstrumpan, den har fått sin plats i hallen! roligt att maken gillade korten så mycket! tack söta du, har saknat dig också, kram!

ska kika in ditt webbtips nedan nu!

Ann-Catrin sa...

Oj här fanns det mycket att titta på..din fina blogg. Jag kommer snart tillbaka det lovar jag. Ha det gott!

Ann-Catrin sa...

Förresten får jag länka dig??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...