lördag 26 januari 2008

Gissa vad jag ska göra ikväll???

Ledtråd!
Och kika sedan tillbaka ett par inlägg. Jag ska börja med skapelsen längst ner (tror ni den hinner bli klar till midsommar?) ;-) Det rosa garnet här ovan är till dotterns set och det gröna till någon detalj på blommorna. Den närmaste vita och den vita längst bort ihop med några rester rosa längst bort kommer bli en liten vit väska med rosa hjärta på. Det kan bli näpet om jag får till det.

Håll tummarna nu, för här ska virkas järnet! (Och med nya virknålar i storlek 9 - dra på trissor - så kan det kanske gå undan? Har virkat med hälften som stora som störst innan)

Hoppas ni njuter av lördagen och håller er friska. Dottern har närmare 40 graders feber så vi ska vaka lite över henne i natt. Hon ville inte ens att jag skulle sjunga "Vargsången" för henne ikväll, så matt var hon lillkickan)

Ha en underbar fortsatt kväll, den har bara börjat!

Kram Bea

18 kommentarer:

junhe sa...

lycka till med stickningen! fina skridskor du gjort i papper =) ha en bra helg/ junhe

-- sa...

Jag säger också lycka till med virkningen! Ser fram emot att se resultat sen :) Hoppas lilla tjejen kryar på sig. Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram Maria

Hem & Harmoni Marie sa...

Lycka till med virkningen! Ska bli kul att se vad det blev sen...
Hoppas lillkickan känner sig bättre snart! Kram Marie

NICOLINAS BONING sa...

Jaha du...det är tur att du har stora virknålen för här måste det gå undan om du ska hinna tillverka allt det fina du visade...förresten så kan du ju göra 2 par sockor med tofs på när du ändå är i farten är du snäll, för jag fryser om fötterna nämligen;-)
Kramar/Birgitta

Änglahem sa...

Det var ingen dålig virknål! Men det är ju bra för då går det ju undan.
Stackars liten!! hoppas det går över fort, men det brukar det ju lykligtvis göra på de små liven.

Vargsången? hur går den?

Ha en bra söndag!
Kram
Ulrika

Smått och gott hos Lina sa...

Ska bli kul att se resultatet! Lycka till :-) Hoppas lillan kryar på sig snart.

Ha det bra!
Kram Lina

MiaMaria sa...

Stackars lilla fröken....

Lycka till med virkningen...
Miamaria

Hannis sa...

Herrejösses,du e ju som värsta husfrun=))
Snart kanske man kan göra beställningar på virkade alster=)
Du är i alla fall riktigt duktigt!
Kram Hannis

lottens vita och gröna sa...

hoppas att lilltösen är piggare idag! vargsången går oxå varm här hemma, det är nåt visst med den! jag har blivit sååååå inspirerad av både dina vimplar och att sticka..är det svårt med stickníngen, vad började du med?
kram lotten

H A N N A S - F O R M sa...

Så FINA vimplar...jag vill oxå ha...ska maila deig senare...urfint!

Så underbart att du ska sticka...själv har jag börjat på mitt första plagg någonsin och det ska bli en halsduk...det är såååå rogivande och kul när man ser det växa fram.

LYCKA till!

KRAM
Hanna

Maria sa...

Lycka till! Själv har jag beställt gran på Sotff och stil för att försöka sticka en halsduk, får se hur det går!

stina sa...

Lycka till med virkningen! Ska bli kul att se resultatet! Häfftigt med så stor virknål. Vad jobbigt att hon har så hög feber ....hoppas att den går ner snabbt! Kram Stina

Vårt lilla hem sa...

En så härligt blogg du har!!

Va kul! Jag älskar att virka! Så fina saker du valt att göra, de kommer bli helt underbara!

Hoppas din lilla dotter kryar på sig snart!

kram! jenny

Hanna sa...

Lycka till med garnet och stickorna...önskar så att jag kunde göra annat än garntomtar =)Är helt handikappad när det kommer till garn.
Hoppas att lilltjejen snart mår bättre stackarn.
Ha de så himlans gott nu.
Kram kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ååå så avis jag blir.Har inte fått tummen ur att köpa garn till den där sjalen.den är så romantisk.Flickan set är oxå helt underbart.
Hoppas att hon blir bättre snart jobbigt när dom är så utslagna.
Kramizzz Pernilla

Pernilla sa...

Åhh.. underbara garner.. Här virkas det oxå.. Ska snart virka nån form av mössa om jag hittar nått mönster.

Ha det bra och Kram Pernilla

Bonnie´s vita rum sa...

oj då.. hoppas att hon känner sig bättre snart!

Kram Bonnie

Strumpstickan sa...

Din virkade tekopp och nallar och kaniner talar rakt till mitt hjärta:) Underbara bilder!

Hittade hit från Virkverkets blogg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...