fredag 25 januari 2008

Ibland blir man glad bara för att...

...man kunnat göra någon annan glad....
Jag som är så oerhört självkritisk vet inte till mig i trasorna av allt beröm
(Var är de generade MSN-gubbarna när man som bäst behöver dem?)

Nu står Pfaffen (min symaskin) och tjurar i sin tystnad här bredvid mig. Hon muttrar för att hon återigen känner sig utfryst till fördel för "Fröken virknål"...som ju till och med fått ett helt INLÄGG dedikerat till sina framtida jobb för några dagar sedan.

Rätt ska vara rätt, hon måste också få känna sig behövd, så jag nappar på några förfrågningar jag fått av er om vimplar. Nu har jag kommit över min "vimpeloskuld" i och med underbara Anna och vågar därmed ge mig på att sy till fler av er. :-D



Jag håller som bäst på att sy upp vimplar i vit/beige färgsättning samt vit/blå och så några fler i det här utförandet ni ser ovanför.
Maila mig på beatrize_74d@hotmail.com om du är intresserad av att få några vimplar till ditt hem också. (125 kr/meter och du kan även beställa halvmetrar, den jag har på bilden är ungefär 120 cm)

Nu ska Pfaffis äntligen få surra istället för sura. :-)

Imorgon ska jag äntligen få komma iväg och köpa garnet till midsommarsjalen och till flicksetet jag visade här nedan. Ni kan nog ana hur jag längtat!!! :-)

Nu är det tacodags här hos oss och sedan "Let's dance"...och hörrni...det är FREDAG!!!
Ha en underbar kväll!

Kram Bea

15 kommentarer:

me and alice sa...

Men vad duktig du är! Så proffsiga vimplar...
kram susanne

anna k. sa...

Se nu till att 'Pfaffis' får surra järnet tjejer och beställ en vimpel av Bea. Jag lovar att ni blir mer än nöjda!!!

Jag håller tummarna för att du får in fler beställningar Bea, ha en skön helg!

Nilla sa...

Helt underbart fina vimplar du syr! Och du? Jag tror vi alla vet hur duktig du är!

Ha en riktigt skön helg!
Kram Nilla

Anonym sa...

Det var faktiskt inte vidare svårt att sy vimplar, jag trodde det skulle vara det! :) Fina blev dina iaf :)

IKT i min vardag sa...

Jag har själv tänkt ge mig på ett sådant projekt :-) Ska handla tyger imorgon, men går det åt skogen så kontaktar jag dig och beställer istället! Dina var jättefina!

Kram Linda

Verkstedet sa...

utrolig fine vimpler. har allerede sydd, tror jeg sydde 80 vimpler/ stofftrekanter) til hagen, med de og alle lykteen menete mange de var litt hos pippi på sene sommerkvelder hos oss:) men trro dine var litt penere kantet ol. veldig flotte!
holder selv på med verksted- smykker, votter ol med personlig teks og eller bilde. ta gjente titt på siden(e) mine om du vil.
uansett en veldig fin helg til deg og dine!
klem fra Karoline.

Bonnie´s vita rum sa...

oj så fina vimplar!
Kram Bonnie

Ann-Catrin sa...

Nej men snälla...vbad du är duktig.. blir alltid så imponerad när jag kikar in hos dig...alltid något nytt på gång... ursöta vimplar!!
kramar A-c

~~*Pennyshouse*~~ sa...

superduper proffsiga vimplar...wow.
Men jag blir inte särskilt förvånad.
Jo jag har allt en glasskål till brudkronan.Den speglade sig så i kameran så jag tog bort den för fotografering..*LER*
TACK för omtanken.Det värmer extra i själen.

Unknown sa...

Finfina vimplar!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Dorthe ♥ sa...

Dina vimplar är underbara så du är värd all beröm!

Kram
Dorthe

White Season sa...

Så himla fint! Har du i lite blå variant ? För i så fall skulle jag vilja ha...men killarna går tyvärr inte med på rosa :-) Super fin sida, kommer tillbaka hit! Kram Malin

tinaminastina sa...

Vad fina vimplar!!!!!! Tack snälla du för gulliga kommentaren hos mej!! Ha det gott!!
kram/tina

MiaMaria sa...

Det var vackra vimplar det....
Nu känns det verkligen som så att jag får nog göra mina lite finare....

Miamaria

Beas sa...

Tack för allt beröm tjejer, ni kan tro att jag växer (och jag är ändå lång från början ska ni veta) ;-)

White season - japp, jag gör dem i blått också. Jag har själv en pojk så jag vet hur svårt det kan vara att "sälja in" andra färger än blått (och svart för den delen också som han älskar). :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...