söndag 20 januari 2008

Inga tunga måndagar...

...vi är hemma tillsammans då...och...

...undersöker nya platser.


"Titta is! Den är hal att gå på och man kan stampa sönder isflaken och rutscha iväg dem nerför backen!!!"

"Här ser det underbart ut. Hör ni ljudet? Det är en korp som kraxar!"


"Gott med varm choklad och ostmackor, eller hur? Varför tror ni att stenarna är så varma här?"


"Titta, vilken LÅNG pinne jag hittade!"
"Du kan inte seee mig, du kan inte seee mig"



"En rasad riddarborg? Men hur kunde de få upp alla stora stenar mamma?"
Kan ni tro att bilderna togs förra måndagen? En vinterdag mitt i januari? Det känns så overkligt, som omvända världen ungefär. När solen skiner blir det ändå lite lättare och det gör den just nu. Jag ska sätta mig med rapporten som inte blev helt färdig igår och under tiden ska maken åka och hämta barnen hos deras farmor och farfar där de har sovit över i natt.

Dottern var helt slutkörd igår, hon hade somnat vid matbordet klockan sex. Hihi...återstår att se när hon vaknade i morse då. :-)
Inte så mycket inredning i det här inlägget, men man får väl tänka att det måste vara som livet i övrigt - en balans.

Hoppas ni får en underbar söndag och ÄN är det ju inte måndag på långa vägar!

Kram Bea

19 kommentarer:

Bonnie´s vita rum sa...

Vilka fina o mysiga bilder.
Men det är inte lätt att tro att de är tagna mitt i jan..
konstigt väder vi har nu för tiden!

Kram Bonnie

MODERN COUNTRY sa...

For noen vakre og koselige Bilder Bea! Moro å se barna har det koselig ute. Hos dere er det jo riktig Vinter. Her er det skikkelig "høstvær" med stormer, regn og 12 grader. Men litt deilig med varmere vær selvfølgelig, lengter etter våren!
Ha en fortsatt fin helg og lykke til med rapporten!

Klem fra Aina :)

Änglahem sa...

Hej Bea,

Vilka härliga bilder av barnen på upptäcksfärd. Nää..det är verkligen svårt att tro att vi är i slutet av januari nu. Alltså...du hittar på så mycket för dina barn, de är lyckligt lottade att ha fått dig till mamma.

Hoppas att lördagen var bra trots att rapporten inte blev klar.

Somna vid matbordet*hihi* jaa är man trött så är man!

Ha en fortsatt skön söndag!
Kramar
Ulrika

IKT i min vardag sa...

Det var glada barn det där:)
Tack söta du för din kommentar. Man blir så varm och glad.
Jaaa, imorr´n är det måndag. Jag avskyr måndagar precis som katten Gustaf...

Kram Linda

Min Skattkammare sa...

Jag tillhör dem som hellre tittar på naturen än inredning.....rimmar dåligt för en som har butik. (lova att inte säga nåt, hi hi)
Man blir glad av dina bilder, och jag tycker faktiskt att det är skönt att slippa snön. Vet inte.....men jag tycker inte vintern känns så lång då. Det känns som om våren bara är runt hörnet då........
Längtar.......
Kram kicki

På min gatan i stan sa...

Det ser ut att ha varit en härlig promenad! :-)

Trevlig kväll!

Kram

Ann-Catrin sa...

underbara bilder du visar på dina små telningar... härligt att gå i skogen...och så nyttigt för alla sinnen.
kramar A-C

Katarina sa...

Hej Bea:)
Vilka raringar du har fångat med kameran;) Visst är det väl snölöst så det förslår , och nu får det gärna va för min del , ler*
Det värsta är ju att det blir så grått och trist, ja o så grönt på gräsmattorna förståss, fniss*

Ja , vilka underbara sker det fanns på mässan, jag är väldigt glad som kom dit:)

Men är det inte så att man skulle vilja byta ut mycket här hemma nu..JOOOO, hihi*

Ha en underbar Söndag och tack för att du alltid är så rar när du kikar in hos mig !

Kram
katarina

Karin Krut sa...

Vilka härliga bilder, man får nästan en känsla av vår :) Idag hade jag det faktiskt. Det var fortfarande ljust vid fyra och det var folk ute och en motorcykel som drog på växlarna ;) Då kändes det som vår :) ... i januari så visst är det knasigt.
Jag har inte heller använt koppen ;) Jag har nästan inte vågat men nu sitter jag faktiskt och dricker lite te i den :)
Ha en fortsatt skön söndag
Kram Karin

faster atta sa...

Vilken underbar utflykt ni haft!!!! Vi har gått på promenad till grannens stall idag och gett hästarna morötter. En promenad på 600 meter totalt, det tog över en timme... ti-hi..... Men så hamnade ungarna lite överallt under tiden!!!

Karin i Villa Grå sa...

Vilka gullungar som vallat dig i skogen ;-)

Det ser ut att vara höst eller tidig vår, inte januari. Helt otroligt! Jag är så GLAD över att slippa snön, men hur påverkar det milda vädret antalet insekter och andra småkryp..? *får nervösa besvär*

Ingen måndagsångest här heller *ler*

Kram!

Karin

Elin sa...

vilken mysig dag nu ser ut att haft! Skogspromenader i barnens tempo är så mysigt. Tid för att upptäcka en massa nytt!

E sover helt ok i sängen. Det är mer snoret som stör nattsömnen här hemma. han har faktiskt inte hoppat ur sängen en ända gång. tror inte riktigt att han vet att han kan. :-D

kraam e

Stämningsfullt sa...

Vad mysigt det ser ut! Barnen är verkligen den största lyckan! Vad skulle man göra utan dem?
Kram!

H A N N A S - F O R M sa...

Å, så mysigt ni hade det...jag tycker oxå om att gå ut med barnen i naturen...idag hade vi med oss pickniklunch ut till Sturehof slott men det var så fruktansvärt kallt att vi slängde i oss maten och skyndade oss in till värmen i cafet.

FINA och härliga utebilder du visar!

KRAM
Hanna

stina sa...

vad härligt att få vara hemma med barnen och göra små upptäckspromenader! Njut ...rätt som det va så är dom stora . Jag blir lite sorgsen när jag ser dina bilder ....önskar att mina barn kunde vara lite små igen! (fast det är kul nu också) Kram stina

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Oh! Vilka underbara bilder! Blev lite inspirerad nu:-) Ska nog ta med mig Moa och chokladtermosen ut i skogen på tisdag!
Kram

Lilla Blanka sa...

Åh vilken härlig utflykt, jättemysiga bilder också..!
Jag tycker det är roligt med lite blandning på bloggarna, så det inte bara är 100% inredning..själv är jag lite dålig på att visa annat, försöker klämma in lite annat smått men det blir sällan tyvärr...
Ha en bra vecka..! Nu börjar måndagen närma sig...hmm, ocj jag som ville snikcra vidare hemma hihi
Kram
Mia

Maria sa...

Man kunde tro att det var vår. Här längst nere i Skåne har vi inte sätt någon snö alls och nu kommer blommorna fram och knoppar på buskarna börjar blomma, helt sjukt!
Kom på samma tanke som du i helgen, det är hög tid för trädgården. Vi har mycket att göra, då det är försa gången vi ger oss på utsidan av huset. Måla, så gräs, klippa buskar och träd!
Som sagt, färdig det blir man nog aldrig.

Himmelbit/Njut en smula sa...

Åh vilken mysig dag ni hade!! Det ser jättemysigt ut!

Ja, vädret är ju helt upp och ner.. Ska vi ändå inte få någon vinter så kan vi ju lika gärna ha riktig vårsol och varmt och gott!

Ha det toppen!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...