söndag 10 februari 2008

Otippat vimpeltyg

Slakta Tommy Hilfiger?
Jajamen, vad gör man inte för inredningen? ;-)

Maken kunde inte ha skjortan så den får gå till behjärtansvärda ändamål istället (läs - till era vimplar).

Några av de blå/vita vimplarna ni beställt kommer ha lite av det här tyget i sig. Den vackra ljubslå nyansen och trådarna i tyget kommer nog inte till sin rätt på mitt tafligt tagna kort, men just trust me. :-)
Imorgon ska ni få se vart jag och sonen stänger in fadern i huset, vi till och med skruvar igen den enda öppningen ut som finns...allvarligt talat alltså. Mer om det imorgon alltså.

Nu är det en huvudvärkstablett som gäller (kom väl av att vi skrattade så hjärtligt igår när Christer Sjögren uppträdde med "I love Europe", så dåligt och schabloniserat så det blev BRA). :-D

Ha en underbar söndag!

Kram Bea

25 kommentarer:

Villa Hemma sa...

Klart att maken får offra en skjorta :-D
Haha, jag skrattade åt Björn Gustavssson - han är underbar!

Anonym sa...

Åh det kommer att bli så bra. Kalle ligger på om vimplar till sitt rum men än har det inte kommit längre än till mallen jag fick av dig. Skyller på att jag glömt köpa vit snedslå.

Mamma C sa...

Ja, Christer Sjögren var urdålig. Hur kan vi rösta fram något sådant. Man får ju skäms.

Dorthe ♥ sa...

Du är för härlig! Christer Sjögren....jamen herre Gud....HUR kunne han vinna????? Förstår att du fick huvudvärk...det kan man ju få för mindre!

Kram
Dorthe

Sanna sa...

Jag har lovat maken att vi emigrerar till Estland om Christer Sjögren vinner. Efter gårdagen sitter jag nu och surfar som besatt på www.kv.ee som är Estlands motsvarighet till Hemnet.
Däremellan röjer jag, produktfotograferar och försöker piffa för bloggfotografering.

Tack för klargörandet om universitetsbetygen nedan. Jag ska genast sluta gräma mig över de B:n jag lyckats skrapa ihop hittills. :-) *KRAM*

lottens vita och gröna sa...

halloj där! christer går hem i stugorna...inte min stuga i allfall, han är slimmig! vilken idé att ta tyg från skjortor, det hade jag inte själv kommit på. kram lotten

MiaMaria sa...

MAn tager vad man haver....skjortan passar ju bra.....

Och melodifestival i all sin ära men inte var det många låtar som var bra men det kanske kommer.....
Och det är ju faktiskt svenska folket som röstar då kan ju allt hända......själv hoppar jag över att rösta.

HA´en skön söndag!
Miamaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ojoj..jag tyckte hela festivalen var KATASTROF..nåja det kan nog inte bli värre.
Lille söte Björn var bäst...

Det blir nog en fin Vimpelgirlang.

kramiz Pernilla

Snäckornas sjö sa...

Hmmm...jag missade festivalen i går, kanske tur det...min huvudvärk som jag har dragits med i en veckas tid hade kanske blivit än värre om jag hade sett Sjögren ;-)

Grattis till betyget!! Visste inte att de hade gjort om betygskriterierna...man lär sig!

Ha det gott!

Dorthe ♥ sa...

Menar du den du ser bredvid äggen? I så fall kan jag tala om för dig, att det var då en himla tur, att du inte köpte dom. 250:-kr för 2?????? Jag har massor av likadanna ljusstakar och den dyraste kostade 45:-kr. Så du gjorde helt rätt som ställde tillbaka dom :o)

Kramis
Dorthe

Stämningsfullt sa...

Hihi maken blir både inlåst och utan skjorta :)
Det blir säkert fina vimplar av den!
kram.

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Lyxiga vimplar!:-)

Maria sa...

Har gjort samma sak själv. En krympt tröja fick bli hjärtan och julstrumpa i julas. Visst var citatet bra! Tänkte skriva ut det med något snyggt typsnitt och rama in i en svart enkel ram . Har det precis som du, alla undrar om det inte skall in lite färg i huset!!!

Himmelbit/Njut en smula sa...

Smaaart! Kan riktigt se framför mig hur fin skjortan blir som vimplar! *springer raskt och rotar i sambons garderob* ;-)

Du måste lova att visa "de blå" vimplarna när du har dem klara!

Ha en toppenkväll!
Kram

Anonym sa...

Du får hänga på mig nu, vi kan kämpa ihop! Kom igen, köp en flaska "Stop&Grow"! Hihi

me and alice sa...

Det kommer bli fina vimplar av den. Brukar göra likadant... Har tex sytt kuddar av stickade tröjor...
Visst var han usel på melodifestivalen... Blä!
kram Susanne

Verkstedet sa...

ja her kjører du stil altså;) kult!!!
og spennende med hva som ligger i denne innestengelsen....;)
ha en fin kveld, vi har morsdag i norge:)

Marie sa...

Vimplarna kommer att bli jättefina, häftigt att använda skjortan!

Måste nog titta in imorgon för att se var ni stänger in honom, låter spännande, hihi.

Christer Sjögren, ja, vad ska man säga! Han var verkligen skrattretande dålig, förstår om du har huvudvärk!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Brunkullan sa...

Haha...ja det blir MÄRKES vimplar då;) Ta en peakskjorta också och ett klänningstyg från NoaNoa eller Odd Molly så kan du ta flera tusen kronor per vimpel:-D

Nej då jag skojar bara, men kul att veta lite om tygerna! Min mormor använde, som brukligt är, avlagda kläder i sina vävda mattor. En gång användes tyget från hennes brudklänning!!! En vanlig, men vacker, blå finklänning hade hon på sitt bröllop 1943.
Önskar så att vi visste VILKEN matta det är......

Susanne

Anonym sa...

Jag kommer ihåg en tid när jag köpte tommy hilfiger superbilligt - innan han blev superkändis... :D

Anonym sa...

Tack för ditt snabba svar...ska genast testa.....Det ska bli spännande att se hur det här äventyret med inlåsning av pappan i huset slutar :)

Anonym sa...

Va bra att skjortan kommer till användning när han inte kan ha den. Det var inga bra på låtar i lördags tycker jag.

Kamomilla sa...

*Hihi* Ja vad gör man inte för sitt inredningsintresse... Det blir säkert vimplar av lite högre klass det! :)

Cattis sa...

just på pricken *s
Så dåligt så det blev bra *hihi.

Ha en skön kväll
Cattis

Jes/Vita villa vila sa...

Hi hi. Så klart vimplarna ska ha en "tag" med Tommy Hilfiger ;) Underbart smart! Du är go du Bea!

Kram Jes

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...