torsdag 27 mars 2008

Gammaldags sjalett med monogram

Se på den här ljuvliga sjaletten med monogram.

Jag har skissat på en sådan sedan länge tillbaka, men fick fart på brodyrnålen när jag såg den här fina illustrationen av Lena Anderssons "Maja".



Min dotter har den knuten som en sjalett.


Min son har den knuten som en bandana.

Barnen har några olika. En sjalett som de har när vi lagar mat och bakar. En som används vid städning och så har dottern en som hon använder som finsjalett till sina Annika-klänningar.

Jag älskar att sy dessa och har fått användning för mina broderigarner igen när jag sytt till vänner och bekantas barn.

Beställ gärna av mig. För 89:- får du en sjalett i storleken 60x60cm med valfritt monogram broderat med valfri färg. :-)

Maila din beställning till
beatrize_74d@hotmail.com

Kram Bea

I'm made these kerchiefs for my children with embroidered monogram. Many of my friends loved these to and I've found myself making a whole lot of these. :-)
If you want one too, with a monogram and a color of your choice, please contact me on the adress above.

13 kommentarer:

Mamma C sa...

Så söta sjaletterna är som du gör.
Kram Mamma C

Vanilladreams and humblebees sa...

Ååååh så fina! Ur gulliga sjaletter! Vilka sötis barn du har!

Dina inlägg jätte fina och inspirerande... aldrig "samma gamla bilder" här inte!

Visst ser det kul ut.. det var jätte kul också! Testa vettja! :)

Kramar från Jenny!
-<-@

faster atta sa...

Ååå, så fina! Vilken tur att du hittade bilden med Maja så att du fick fart på din produktion!

Smått och gott hos Lina sa...

Såå söta!

Du har så bra idéer!
Kram Lina

Flickan på landet sa...

Bilderna av Maja är verkligen underbara!!Så fint du har sytt till barnen! Och vilket kök ni kommer att få, wow!!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men du milde moses....vilka underbara sjaletter.....WOW !!!!

Vad får du allt ifrån....glöggen?!?!...hihihihihi

Ett skafferi tackar man ju aldrig nej till...*LER*
vårt är fortfarande en enda röra....icke inrett.Får nog ta å göra det...hihihihi

Kram Pernilla

Hem och Lycka sa...

Shit vad du är duktig, *gapar* Kanonfina verkligen! kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så gulligt !!!!

Ha en härlig dag!!!

`·.,(¯`·´¯)
(¯`·´¯).·´
`·.,.· L O V E
♥Kramar Mamma Millan♥
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Lila sa...

TACK för dina värmande ord i min blogg! Blev otroligt glad! Det roliga var när jag besökte din blogg att jag kände att denna var ju bara så rätt. Så jag la din blogg bland mina favoriter. Hoppas det är ok?!

kramar Lila

H A N N A S - F O R M sa...

Så fiiiina, vill oxå ha...får beställa av dig senare. Vad du är duktig, du kan ju allt!!!

Din blogg är så fin och rolig att besöka!

KRAM vännen!

Hanna

stina sa...

Men så gulligt! Vad kul att dom har en för varje syssla ! Du har inte svarat mig om det är ok att länka??? Jag vill inte göra det förrens jag får klartecken från dig! Kram Stina

lottens vita och gröna sa...

helt ljuvliga små sjaletter!KRAM LOTTEN

Anonym sa...

Vad du är duktig, själv skulle jag inte ens klara att klippa i tyget, fniss.

Ha en bra fredag

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...