söndag 23 mars 2008

1a eller 1b? 2a eller 2b? Problem!!!

Hjälp oss med lite brainstorming är ni snälla.
(Klicka på bilderna så får ni dem större och ser alla detaljer)




Förslag 1a


Förslag 1b

Vilket skåp är bäst på väggen mellan fönstret och dörren? Skåp 1a eller skåp 2a?

Här under ser ni de två skåpen lite närmare.

1a

1b
Och sedan arbetsväggen. Vilket förslag ser bäst ut?

Förslag 2a? (Med mikro ev. i skåpet och ugnen under hällen.......

...så här?

Eller förslag 2b? Med maskinpelare bredvid bänkstående vitrinskåp?
(Vi ska inte ha öppna hyllor bredvid vitrinskåpet, utan täcksidor)

Enligt 2b blir det då ingen ugn här, utan kastrullådor istället under hällen.
Sååå....1a eller 1b? 2a eller 2b?
Vi tror nog att vi vet ungefär, men skulle behöva lite hjälp då vi stirrat på detta så länge.


Det fasat kakel i övrigt och pärlspont på väggarna runt diskbänken. Bjälkarna i taket vitmålas nog och det ska till lite väggord, korgar, linnegardiner, vitmålade köksmöbler och äldre köksföremål som ger köket en mer lantlig känsla.
Pleaaaze....help us.
Barnen är hos sina farföräldrar. De har sovit över där i natt och vi ska snart hämta dem. Jag ska slå in några fler vimpar att lägga på postlådan och sedan måla naglarna. Det är inte lätt att hitta stunder att måla naglarna på med två småttingar som när som helst behöver hjälp på toaletten eller med något annat ju. :-)

Kram Bea...som håller sig lite undan när maken svärande flytspacklar i köket
We must decide which kitchen to order. We think we are closing up on alternatives.
Which cupboard do you think is the best, 1A or 1B. And which looks the best of 2A and 2B? Any alternative suggestions. *stuck*

14 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ååå vilket härligt kök!

Kram Pernilla

Mamma C sa...

Gud så svårt, tycker att båda var lika snygga. Var inte till mycket hjälp här inte.
Kram Mamma C

Karin sa...

Vilket fint kök! Härligt! Visserligen tycker jag det är jättevackert både med rundade hörnen och småfack men 1a och 1b (fick jag det rätt nu?)ser enklare och mer harmoniskt ut tycker jag. Lycka till med köksvalen!

Kram Karin

Villa elva-kulla sa...

Vilka roliga funderingar...
Gillar nog förslag 1a, har själv haft en del öppna hyllplan (avslutningshyllor) tidigare och dels vill man ha fint på hyllorna och så mister man bra förvaring, men på dina bilder så är de ju riktigt fint och ger ett luftigt och ett mer avrundat intryck. Och ni verkar ju ha bra med förvaringsskåp. Har ju dock en make som lätt lade ifrån sig både sökare, telefoner och annat smått och gott på dessa avslutningshyllor, och gav de hela ett rörigt intryck.

Gillar maskinpelaren, men tycker att de blev väldigt estetiskt snyggt utan maskinpelaren.
Så svårt, ska bli roligt att få se vad ni väljer. Ha de gott!
/ Jennie

Änglahem sa...

1b o 2b...var bara tvungen att börja med alt annars är risken stor att jag glömt. Min lilla personliga åsikt om 1a är att det känns som lite mycket skåp mellan dörr o fönster, blev luftigare på 2b.

Ser ut att bli så härligt hur ni än väljer!!

Fortsatt skön helg!
Kram
Ulrika

lottens vita och gröna sa...

halloj klickade och klickade det är ju årfint, gillar 1a och 2a bäst dont know why, bara så...det kommer hursom bli ur snyggt som helst!påskkram lotten

stina sa...

Ja jag är inte till någon större hjälp ....tycker att det ser fint ut vilket som! Dina vimplar är så fina !!!Önskar att jag hade små barn som som vill ha vimplar i sina rum! Jag undrar om det är ok att länka till dig=? Kram Stina

Anonym sa...

åhh vad svårt, förstår om ni stirrat er blinda.... jag gillar den luftiga hyllan bäst och sedan så gillar jag det vitrinskåpet som står på bänken :-)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojs...tycker 1a...det andra var lite svårare!!!
hopas ni haf en fin påsk!!!

Kram __♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Lantliga drömmar sa...

Oj så svårt det är när man ska planera kök eller hus eller vad man nu håller på med! Det finns så många olika alternativ!
I detta fall skulle jag helst välja 1a och 2a, de tycker jag ser finast ut, och kanske också mest praktiska, även om det inte är något fel på de andra heller... :-) Jag bara gillade dessa två bäst!

Lycka till, hur ni än väljer kommer det att bli jättefint!
Kram!

Lilla Blanka sa...

Oj vad svårt..men jag har tittat och jämfört fram och tillbaks och röstar på 1a 2b, men det blir snyggt vilket som :)
Kram
Mia

Anonym sa...

1 b....med den rundade öppna hyllan som avslutning...eftersom ni har en passage(dörr) där bredvid...även hyllan som sitter under skåpet bör vara lite rundad i hörnet....så att man inte har ett vasst hörn som pekar mot en när man kommer och ska gå ut genom altandörren.
Ugnen ska du absolut ha högre upp ...det är jäkligt bekvämt med ugnar som sitter högre upp. Hade jag haft plats till inbyggnadsugn så hade jag fixat det när vi renoverade köket.
Ja, du Bea ...det var mina tankar och förslag....det blir ett jäkla snyggt kök...i vilket fall som helst!!!!
Kram på dig!!!!
Dina vimplar är fina...måste jag ju även komma ihåg att säga!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan !

Köket är bara så läckert.Båda är sååå fina inte mycke till hjälp för jag blev lika velig jag...hihihih....
1b, 2a tror jag att jag skulle valt.

Kram Pernilla

Mitt skabbiga chica hus sa...

Absolut 1A, är tyvärr inte så förtjust i de rundade hyllorna som i B alternativet - förknippar dem med pappas 90 tals köks.

Och sen alternativ 2A med ugnen under hällen. På så sätt får du en liten avlastningsyta vid skåpen att sätta lite vackra saker på.

Det blir nog bra vilket ni än väljer!

Kramis Mia
http://myshabbychichouse.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...