tisdag 8 april 2008

Somewhat "pink-ish"?


Never in my life I would have thought pink would play a big part in my life. I've never been a pink girl, but now...after giving birth to my children, it seems that I can't get enough of it.
What is it? Hormones?

And after decorating my daughters room in colors of red and white, she claims:
"I LOVE pink, mama"
Hmmm....

The cardigan is about to be finshed. It's ONLY about 15 rows left of crocheting, and then the the montage, and then the buttons must be sewn on, and then the flowers....and then...I have yarns for a dress to. Phew! The hat is already finished!

I'm learning more and more of setting a table, but I have much more to learn.

Now that the washingmachine is repaired I can shrink the bag. *nervous*

And the Gerbera, there is somewhat a luxurious feeling to buy one single Gerbera after a hard days work. Pure beauty!
Time to go to bed. *good girl*
;-)

Bea

12 kommentarer:

Stina sa...

Vilket härligt inlägg!:-) Kramis Stina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Me like pink!!!

Go kväll!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Mia sa...

Rosa är väl aldrig fel!? :)

Tack för dina tankar om engelskan, jag tror jag ska byta eller iaf lägga till även om det innebär mer jobb.

Har aldrig sett Brokeback Mountain, vad gör den bra?

Ha en härlig dag! Mia

Lantliga drömmar sa...

Rosa rosa rosa! :-)
Skriver precis som mia här ovan: rosa är väl aldrig fel?

Själv känner jag mig ibland lite "konstig" då jag drar in fler och fler rosa saker här hemma, och vi har inte ens barn! :-) Men, det är ju så mysigt och fint :-)

Tycker precis som du att det är härligt att unna sig en endaste gerbera nu som då, tänk att mna kan bli så glad bara av att se en stå framme här hemma!

Ha det gott!
Kram!

Mamma C sa...

Vem gillar inte rosa.
Kram mamma c

Naíma´s sa...

Vilken inspirerande blogg!
Underbara bilder,hit kommer jag garanterat fler gånger.

Gårdsromantik sa...

Rosa är väl härligt - även för stors flickor!

Kram Maud

Min Skattkammare sa...

Hello.....tack för engelska lektionen, hi hi! Så fina bilder du har!
Förlåt att jag inte svarat tidigare på din fråga om tavlan. Jo, den finns kvar och kostar 195:- Den är större än den du har, ca 12x15cm, jag höftar ungefär vad jag tror, har inte mätt precis.
Hör av dig om du vill att jag ska lägga undan den!
Ha det så gott!
Kram Kicki

Ljuva ro sa...

I love pink! Den där bilskylten är så fin! Vill gärna ha en till lillens rum ovanför hans skolbänk!

Ann-Catrin sa...

Oh.. spå vackert vill bara titta om och om igen!!
Kram A-C

~~*Pennyshouse*~~ sa...

i love pink tooooo

Kikar in å önskar dig en skön vårhelg.

~~♥ KRAM ♥~~
Pernilla

Amoroso sa...

Kul att du börjat skriva på engelska! Har du märkt någon förändring med besöksstatistiken till din sida?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...