lördag 3 maj 2008

"Använd vad du har"+tävling

Vet ni vad det är för månad nu?
Jo, - "Använd vad du har"månad.

I alla fall hos mig! :-)


Det här är bara bråkdelen av alla de kilovis tyger jag släpat hem det senaste året. Och knappar. Garner. Band. Spetsar. Ni förstår va?

Nu vill jag skapa undan lite tyger. Det riktigt kliar i fingrarna. Jag är dessutom trött på att tänka:
"Passar den in här hos oss?"
eller
"Behöver vi en sån verkligen?"

Jag vill bara SKAPA!

Sååå....here is the deal:
1. Jag ska bara skapa av saker jag har hemma under resterande veckor av maj...(undantaget sytråd)

2. Jag ska skapa minst en sak i veckan och visa upp för er här på bloggen

3. Om jag känner mig nöjd med saken och vill ge bort den så lottar jag bland er som skriver i en kommentar om att ni vill ha den :-) Enda kravet är att ni visar en bild på den på er egen blogg när ni fått den just för att det ger en extra dimension i skapandet. (Som att se Maja i hennes sjalett till exempel)


Jag tycker det skulle vara jättekul om fler vill haka på och göra samma sak. :-)

I väntan på att första saken ska bli färdig så kan ni TÄVLA och vinna en virkad tekopp.
Tipsa om min "Använd vad du har"utmaning på din blogg och skriv sedan en kommentar om ditt inlägg så kan den bli din. Vinnare dras den 10 maj.


15 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken idé. Du är så duktig på att skapa. Ska bli kul att se vad du gör. Jag ska tipsa om det.
Kram mamma c

Anonym sa...

Jätterolig idé verkligen. Ska absolut hålla ögonen öppna. :-D

lottens vita och gröna sa...

gud vilken strålande idé, underbar tekopp! ha det så bra bea! kram lotten

Jenny Oak Fae sa...

Vilken söt tekopp!!! tack för din kommentar på min blogg : )Menar du låten med Madonna? Jag vet inte vilken platta den är med på...men hon gjorde ju den till Live Earth-galan.

Kram, Jenny

<3

Frida sa...

Vilken fin tekopp.Den ideen hade jag aldig kommit på själv.
Kram frida

Mjuka sa...

Toppen ide`
kramar Malin

Tinnar och torn sa...

Go Bea....Kram P.

Mamma C sa...

Hejsan igen, såg vad du hade skrivit hos mig. Dessa smycken ska jag lämna iväg på tisdag till ett ställe som säljer åt mig. Men jag har 50% på min hemsida till den 6/6. La ut om din utmaning i mitt inlägg som jag skrivit ikväll. Du sa att vi kanske skulle göra en byteshandel. Men jag har inga småbarn längre.
Kram mamma c

Gårdsromantik sa...

Det var en bra och tuff idé för dig själv!

Spännande att få se dina konstverk - sätter upp din bild ikväll!

Kram Maud

Fröken Glamborg sa...

Hej!! Vilken "pjäs" är det du menar i min blogg? Ha det gott & kramar, Veronica.

LantlivsAnette sa...

Hej vännen !
Har du tagit emot min beställning ?
Sjaletten ? eller har du fullt upp..bara så att jag vet, det var ju till ett dop..
Kram Anette

Unknown sa...

Rolig idé!

Lycka till.
Tack för alla gulliga kommentarer.

Hoppas att du haft en härlig helg
Kramisar Jeanette

linnzan sa...

Vilken kul idé! Det är nog många som har massor med tyg liggandes hemma, blir ju lätt att man bara köper nytt hela tiden! Lycka till med projekten! Jag ska hålla ögonen öppna

á Yeliqa sa...

Kul ide med en utmaning. Jag ska försöka hänga på så gott det går :) nåt ska det väl ändå bli av.
Tekoppen är verkligen helt underbar.

Jenny sa...

Jättekul idé - jag har fört utmaningen vidare i min blogg, och hoppas det kan vara statskottet för mig att komma ur min sysvacka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...