tisdag 17 juni 2008

Fynd på nytt otippat ställe

Jag kikade in på Jysk för en vecka sedan. Döm om min förvåning när jag hittade en ny kollektion i deras sortiment som heter "With a smile"

Och log...det gjorde jag verkligen! När jag betalade för dessa vackra saker! Jag kunde inte hitta något jag inte ville ha och jag kände mig nyrik när jag betalade.

Samtliga saker är till altanen och passar perfekt som lite "allväderspiff" som man inte behöver vara rädd om och ta in under nätterna.


Från vänster:
- rosa "lykta"...men jag ska använda den till myggrökelsen...den är ju så "ful" och smular så mycket så då blir den här perfekt.
29.95:-

- Set med tre burkar i olika storlekar i ren "Tilda"anda eller Greengate
Jag ska ha tändstickor, extra värmeljus och småplock i dem som är bra att ha lite torrt, fast ändå inom räckhåll på altanen
59.95:-

- Tre stycken små värmelyktor i tungt pläterat glas med fasetteringar
12.95:-/styck

- Glasvas till barnens blomsterbuketter, tung och som inte blåser omkull i första taget, 14 cm hög
12,95:-

- Matduplett med spetskant som skydd mot de matsugna getingarna
29.95:-

- Zinkbricka L40xB32xH5cm
Helt ljuvlig! Man kan ju använda den även som brödfat eller ha lite jord i den och plantera gräs och pynta med små miniplantor, men jag väljer att göra en liten "vattenspegel" av den.
49.95:-

- Flytande glas i fyrpack för värmeljus i brickan kan vara så vackert att tända de ljumma sommarkvällarna när skymningen börjar komma, men när man fortfarande har kvar lite vitt vin i glaset. :-)
29,95:-

- Korg i rotting i vindbitet grånat utförande. Underbar! Jag vet inte exakt vad jag ska ha dem till ännu, jag blev bara så kär i nyansen. Den kan nog finna sin plats i köket som förvaring till bestick eller något annat. Rena House Doctor grånaden som finns på deras buteljlådor nu.
24,95:-
- Servetter...jag blev så kär i mönstret så jag tog samma mönster som jag har på burkarna. Oerhört fina! Finns i den randiga nyansen också som är på locket.
24,95:-

- Ljusstake i "fattigmanssilver" Den ska få sin plats på en hylla på altanen. Så vacker och ger en lyxig känsla till uterummet.
39.95:-


Det var ganska utplockat så om ni tycker om något av det så ska ni nog försöka komma iväg så fort som möjligt. De verkar vara lika populära som deras zinketiketter som de hade i julas.


Kram Bea

30 kommentarer:

anna k. sa...

Näe, Jysk! Gissa om jag är glad över att jag ska till Kungens kurva i morgon och där ligger ju... Jysk!

Tygerna, aaaaaahhhhhhg! Underbart!

Bordet i Lantliv, jag håller med dig, jag skulle också vilja ha ett - fastnade för det jag med. Grovhugget med patina, kan det bli bättre?!

Mamma C sa...

Det var inte dåligt vad saker du hittat, och billigt var det ju oxå. Det känns så skönt när man kan göra sådan klipp.
Kram Mamma C

Hjärtat Mitt sa...

Där kan vi verkligen snacka om fynd!
Både billigt och snyggt.

Kram Mari i Marieholm

Anonym sa...

Tack. Måste ju fylla min arbetslösa tid med något, annars skulle jag ju bli tokig. :-) Köksbygge är ju inte så tokigt det heller, det är ju ett pyssel det med.

Sofia på Me and my home sa...

Här är en till som gillar Jysk! Jysk och Netto skall man absolut kolla in - det är ju danska butiker så såklart kan man fynda fint där ;) Den där korgen måste jag nog titta närmre på.. Hur kunde jag missa den när jag köpte madrass och kuddar till Lovas säng igår??!
Älskar din hög med tyger - somrigt härligt!!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Nämen du vilka fynd alltså!! Och på jysk dessutom! Var det extrapris eller är det ordinarie priiser? Måste ju åka dit så fort som möjligt!
Tänk vad kul det är när man kan göra så bra klipp :)
Kram!

Anonym sa...

Vilka fynd du gjort, den affären måste man visst besöka.

En härlig Midsommar önskar jag dig och de dina

Kramar Lena

Monica Hansen sa...

Tack för toppentips!

nea i det gula huset sa...

Sakerna du har köpt stod jag oxå och tittade på i helgen. Tyvärr hade jag en lätt irriterad sambo med mig så jag tog bara hättan som skyddar maten från flugor och annat. Kan inte glömma zinkfatet så jag får nog smita dit när jag är själv! ;)
Har oxå tänkt ha ljus och blommor i mitt!

Känner att jag nog får ta en sväng dit innan jobbet idag!
Tack för extra inspiration!

/Nea

MiaMaria sa...

Hej!

Ja nu tror jag att man kan fynda lite varstans......och det är ju inte så dumt.

Ha´en bra dag!
MiaMaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hopp!

underbara fynd du gjort på JYSK!
ibland kan man verkligen bli förfånad...hihihi
och att det är billigt är ju bara bonus.

Önskar dig & de dina en underbar midsommar.med mycke sol& glada skratt !

Ta hand om varandra!

Kram Nilla

stina sa...

Vad mycket fint du har hittat! Ska försöka ta mig till Jysk så snabbt som möjligt.....men med min vanliga (o=)tur så har väl godbitarna tagit slut!!!
Kram Stina

Brunkullan sa...

Oj så fint! Måste alltså ta en sväng om Jysk å det snaraste! Burkarna och brickan är första inköpen jag vill göra:)

Susanne

Smultronstället sa...

Hej!
Kul att hitta hit, vi delar samma intresse ser jag. Visst är det rogivande att sy. jag lyssnar åxå på ljudböcker då, så skönt avslappnande. Fina bilder och fin blogg frestar mig att länka dig om det är ok?

Ha en härlig midsommar helg!
Kram M

Unknown sa...

Hallo där mäster fyndaren1

Du hittar då alltid en massa fina saker på de mest udda platser man kan tänka sig.
Roligt att Du delar med dig till oss så vi också kan fynda.

Ville mest komma in och önska dig en riktigt skön midsommar
Kramisar
jeanette

anna k. sa...

Nu har jag stulit din shoppinglista (tja nästan :) ! Kika in på min blogg så får du se :D

Kram på dig och trevlig midsommar!

Grindelunda sa...

Ibland gör man fynd där man minst anar.
Toppenfina saker du hittat.

Ha en bra och skön midsommar.
Kram från Gunilla

Malin sa...

Hej!
Gud vad mycket fint till kanonpriser, måste åka dit och kolla.
Kram Malin

Lina sa...

Hej!
Men oj vad mycket fint du fyndat på JYSK!( Av alla ställen!)

Ljusstaken i fattigmanssilver var ju SÅ läcker, och vilket bra pris! Allt annat var också jätte fint, men en sån har jag varit på jakt efter ett tag nu! Kanske kan vi stanna till där idag på väg till Coop för att inhandla midsommarmaten!

Må så gott & glad midsommar!
/Lina

lilla h sa...

Hej!

Hittade hit via en annan blogg, och oj så mycket fint, pyssligt och roligt du visar här! Måste absolut kika runt mer!

Och så tror jag att jag ska kila iväg till Jysk - himmel vilka fynd du gjort där!

Glad midsommar!
Hälsningar Helena

Det Ljuva i livet sa...

Hej!
Hoppas att du står ut i stöket! *minns med fasa förra midsommaren, med ösregn, småbarn och ett hem i katastrofalt byggstök*

Vilka fynd! Måste genast ta mig till Jysk;-).

Glad midsommar vännen! Snart är renoveringen ett minne.

Kram

Sara sa...

Vilka toppenfynd du gjort! Och det kunde lika gärna varit Green Gate :)
Ha en underbar midsommar!

Solsjö - Under en vind sa...

Fina köp!!

Önskar dig en skön midsommarhelg! Kram!

Flingan sa...

Vad många finfina saker du fyndat! Jag måste nog iväg och kika jag också...
Ha en underbar midsommarhelg!
kram Plingen

á Yeliqa sa...

Nämen oj vilka fynd :) Kankse skulle man ta och svänga förbi Jysk nån dag till veckan, men det är väl värst att det kankse redan är slut på allt de fina?

Pernilla sa...

Underbara fynd..

Och en skön midsommar till dig..

Kramen

Anonym sa...

Jisses så många fina fynd... måste verkligen ta mig till jysk inom kort :)

♥Linda♥ sa...

Hej hopp!
TACK, för tipset!!! Var tvungen att genast ta en tur till den benämnda affären och fynda jag med. Hittade samma fina zinkfat, burkarna, ljushållarna och lite annat smått o gott!
Nu ska jag pynta :-)
Ha en härlig vecka! Kram/Linda

Anonym sa...

Jysk???
Vi har tvåå Jysk här i stan så något kanske det finns kvar i någon av butikerna.

Lina Gardelid sa...

Du är ju grym!!
Det är fantastiskt vad man kan fynda... det är precis när man gjort det som den där alldeles speciella känslan infinner sig. =)
Jättefin blogg!

Vill också tipsa om ett litet erbjudande jag har på min blogg just nu. Ta gärna en kik!!
Kram Lina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...