tisdag 15 juli 2008

Det är något rörande med...

...kontaktannonser.

(Saxat från DN Söndagen den 13 juli)

"ICA, Rimbo, torsdag den 26.6. ca. kl. 19.30. Du i blå shorts, randigt T-shirt, solglasögon med nackrem. Jag i blå blus med vita prickar, vita piratbyxor. Starka blickar till varandra. Hoppas du ser detta och hör av dig."


Åhhh...jag riktigt ser er framför mig. Hoppas att du hittar honom och att han inte visar sig vara gift charmör.

.................................................................................

"Af, von, eller de la -arte martre, äldre kultiverad, genuin, resursstark, gentleman, ensam på större egendom, sökes av pensionerad fd. godsfru för sällskap"

Oj, du vet verkligen vad du vill ha damen. Go for it! Tyvärr är han nog upptagen av en ung lycksökerska med bröstimplantat. Lycka till ändå!

.................................................................................
"Vill du ha ett litet barn med mig? Jag är frisk, vital och ungdomlig och kan fortfarande älska. Längtar efter en riktig kärleksrelation med närhet, ömhet, samhörighet, förtrolighet, spontanitet"

Oj igen, jag funderar lite över åldern här. Jag får känslan av en mycket äldre
man som saknar familj. "Och kan fortfarande älska..." Ger känslan lite av att
"Jag är fortfarande potent" med tanke på inledningsmeningen, men kan ju lika
gärna handla om att älska rent själsligt.

................................................................
"Blek och tanig 21-årig nörd söker kontakt med liknande tös"

Känns ärligt och rakt på sak och jag tror att han har stor chans att hitta någon
faktiskt. Skön självdistans och humor. :-)

................................................................

Åhhhh...jag kan sitta och läsa annonserna hur länge som helst.
Det finns så mycket längtan, frustration och förhoppning i varje liten annons och varje annons speglar olika personligheter. En del lägger fokus på det yttre, en del på det inre, en del på eknomi en del på akademiska meriter. En del satsar på humor, en del på "mysiga hemmakvällar".
Och bara där kan en 48-årig man skriva att han vill träffa en vacker kvinna för varaktigt förhållande i åldern 18-25 år! ;-)


9 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Jag tycker också det är jättekul att läsa såna!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej!

hihihi..jag brukar oxå läsa kontakt annonser....
Man kan få många härliga skratt å funderingar.

Kram nilla

Nilla sa...

Hahaha.. Vad roligt!

Tack för ett gott skratt, det kan behövas lite uppmuntran idag.

Kram Nilla

Susanne sa...

Ja sicka annonser. Det första känns romantisk. Den andra affärsmässig, den tredje lite desperat och den fjärde ärlig. :-)
Undrar hur det går för dom?
Ha det gott!

Himmelbit/Njut en smula sa...

*asg* Stort tack för dagens skratt!! De var ju helt underbara!

När jag läser om sådana som den första kan jag inte låta bli att tänka på "manligt / kvinnligt". Hon: Åhh han tittar på mig, starka blickar bla bla.
Han: Stirrar stint framför sig - Vad sjutton var det hon sa att jag inte fick glömma. Va f*n var det nu igen...
*elak*

Ha det toppen!
Kram

Anonym sa...

Det ÄR roligt med kontaktannonser! Väldigt spännande också att se sådana som återkommer, jag följde en i flera år!!! (och fortfarande undrar man ju om han någonsin hittade någon...)

Mamma C sa...

Ja, det var en salig blandning på annonser. Undra om dom får det dom söker.
Kram mamma c

MiaMaria sa...

Visst är det kul att läsa dessa annonser...härligt!

HA´det så bra!
MiaMaria

Jeanette Hornbeck sa...

nu vill jag veta vad du hade skrivit:-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...