tisdag 15 juli 2008

Bea goes skönhetsblogg?



Klockan 01.00 i natt klippte jag till mönsterdelar till en kanin. Jag känner mig smått manisk och inte så LITE halvdöd idag. :-)



Idag är det sömnad som står på schemat. Jag ska försöka hinna måla ett varv på fönsterfoder, dörrfoder och socklar och badrumsskåp igen på ovanvåningen, förhoppningsvis ska det vara sista strykningen. Och så ska dottern få kika över docksängen och eventuellt få göra en strykning till hon med. Jag har påbörjat ett andra varv på en tallrikshylla till köket också.



...


Igår var jag och barnen iväg och badade på vår badanläggning här i orten tillsammans med en väninna och hennes barn. "Åhhhh....pooooooler" utbrast dottern när vi gick ut utanför badhuset. Hon har bara varit inomhus tidigare. Det var ren lycka det.

När vi sedan badade så lekte hon att jag var hennes valross. Hmmm.....varifrån fick hon det uppslaget tro? Jag skulle hellre vilja se mig som en smäcker tumlare eller något. :-D



Efter det åt vi på restaurang. Och vad väljer barnen att äta då tro? Vanlig spaghetti med köttbullar. Och det är precis det ENDA vi egentligen kan tillaga hemma i vårt halvfärdiga kök...koka pasta och skrämma upp färdiglagade köttbullar i mikron. Jag åt lax och kände mig som i himmelriket! :-D



I eftermiddag ska jag klippa mig och det ska bli skönt att få bort några centimeter till semestern. Jag har även granskat mina ben och kommit fram till att jag ska försöka bita ihop och plåga mig med min "Silkepíl" innan dess (läs tortyrredskapet för kvinnor som vill följa idealet om en hårlös kvinna).

Hmmm...jag står väl som vanligt ut att dra ut hårstråna med maskinen på ett halvt skenben. ;-) Jisses, jag får blodsmak i munnen bara jag skriver om den. Hujedamej!

Det slutar kanske med att jag rakar mig på vanligt sätt i alla fall.



Hihi....se där...trodde väl aldrig att jag skulle skriva om "skönhetsvård" i den här bloggen. Härnäst berättar jag väl om hur jag sminkat mig under dagen och visar "dagens outfit", men hörrni goa vänner....då får ni hejda mig! :-D

Skriver Bea.....som fortfarande sitter i sitt rosablommiga nattlinne med reglerbara axelband från Kosh! ;-)

3 kommentarer:

Desirée sa...

Urrgg..ja för hårutryckar. Har en sådan också, som efterlämnar rödprickiga ben. KRam!

Lilla huset på prärien sa...

Huga... hade en sådan en gång - den blev snabbt lämnad till återvinningen. Aj, aj så ont den gör! Nej tacka vet jag rakning på vanligt sätt eller vaxning av professionella personer :)

Kram Jenny

KakanH sa...

Jag fick en silkepil efter att ha funderat många vänder på om jag skulle klara det. OM man inte kör så ofta så gör det ondare innan man är van. Så medans det gjorde ont, körde jag jättetätt och nu känns det inte. Och det funkar kalasbra. Så håll ut. ;)
Vanlig rakning ska jag aldrig återgå till, det är totalt kasst.

Låvar att säga till om du övergår till modeblogg, men du skulle säkert skriva bra om det med. :D
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...