torsdag 31 juli 2008

"Dra den där om jultomten också?"+Utmaning

Jag har blivit utmanad av "Dreams in white".

Det gäller att svara med ett ord... (och det har jag JÄTTEsvårt med...vill gärna skriva långa haranger...en nyttig övning för mig alltså):


1. Var är din mobil? ... bilen (gulp!)
2. Din äkta hälft/sambo? ...torkvindan
3. Ditt hår? ...nyklippt
4. Din familj? ...solvarm
5. Din favoritstund på dagen? ...20.00
6. Din favoritdryck? ... rödvin
7. Din största last? ... rödvin
8. Vad gjorde du för fem minuter sen? ...mobilbusade
9. Ditt mål? ... harmoni
10. Rummet du är i? ... arbetsrummet
11. Din favoritmat? ... Kreolskaräkor
12. På din önskelista? ... kök
13. Din tv? ... stor
14. Din dator? ... kärlek
15. Ditt humör? ...bergochdalbana
16. Din bil? ... guld
17. Favoritbutik? ... "Lustfyllt"
18. Favoritfärg? ... vit
19. Din sommar? ... kort!
20. Vad ska du göra härnäst? ... gräsklippning



När det gäller utmaningar ska man oftast skicka vidare dem till tre stycken, så även den här. Men eftersom jag för närvarande har sådan superdålig koll på läget på vad olika bloggare har skrivit om redan så skickar jag den vidare till alla som tycker det skulle vara en kul utmaning *tråkbea*


Nu ska jag gå och klippa gräset...eller...förlåt mig....SLÅ gräset med lie. Konstigt att gräset hinner klippa så fort... vi har ju bara varit borta i FJORTON dagar! :-)


Men...till sist....lookie lookie vad som kom med Posten idag. Kirren blev kvar på Kostas värdshus och den snälle mannen skickade den på studs igår. Men pssst....den officiella versionen är att kissen varit "på semester", det var i alla fall det som den upprörda dottern lugnande fick berätta för sina dockor igår kväll.

"Gråt inte, lilla bebisar. Mamma säger att vi får hämta kissen i paket i brevlådan imorgon. Kissen har längtat efter oss också, men ville hälsa på sina kattkompisar en dag."

Och så berättar jag för henne om jultomten, godistuppen och tandtrollen också.

Fantasidanande och utvecklande för hennes kreativa sinne?
Jag vill tro det. :-)

Kram Bea

4 kommentarer:

Malin sa...

Hej hej!
Gick det bra med lien ;) Såklart du har vunnit, paket kommer nästa vecka! Älskar dina vimplar, bara så fina och välsydda!
Ha en skön kväll!
Kram Malin

Mamma C sa...

Det förbajjade gräset blir man inte riktigt klok på. Man hinner ju inte klippa förrens det ska klippas igen. Vilken tur att den lille kissemissen kom hem igen.
Kram mamma c

Änglahem sa...

ETT ord?? Det förstår jag att det var svårt...hade ju jag aldrig klarat!!*tihi*.....

Åhhh vad jag skulle viljat hört din dotter förklara för dockorna!!!*fniss*.....jultomten???...jaaa men han finns väl?..eller?......

Kram, Ulrika

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Tack Bea för din goa kommentar i bloggen! Och för att du ville delta i utlottningen!
Kan tänkta mig att du och din mor om ni haft möjlighet hade åstakommit ngt storslaget tillsammans. Å andra sidan måste jag säga att DU gör fantastiskt vackra saker. Det bara sprudlar kreativitet om dig.
Tack för din omtanke gällande mitt liv. Det är faktiskt ganska bra för tillfället:-)
Många kramar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...