lördag 30 augusti 2008

Min symaskin och jag



Hihi....jag känner som hon....älskar min symaskin. :-)
Idag har jag suttit hela dagen framför den när fyraåringen varit hos sin bästa kompis (de leker hela dagarna på förskolan och saknar varandra på helgerna) och dottern varit iväg med maken på diverse bygghandelsäventyr.

Jag tröttnar aldrig på att sy. Eller...aldrig ska jag kanske inte säga, men hittills är det bara en fullkomlig njutning att sy, oavsett om jag syr samma sak ett hundratal gånger, som nu med vimplarna.

Och det är så otroligt roligt...beställningarna bara väller in från hela Norden. Det känns helt ofattbart för mig faktiskt. Jag sitter och pratar högt om det med maken här bredvid nu. För att liksom förstå. Men det går ändå inte in i huvudet att ni faktiskt vill ha det JAG gör.

Varje gång jag sytt något så är jag lika nervös. "Hoppas nu att hon/han tycker om det?"... hihi...det tror jag aldrig kommer lägga sig.

Idag har jag sytt klart över fjorton olika beställningar och under tiden jag syr dem kommer det in fem till. Det känns helt överväldigande!

Tack, tack, TACK! säger jag bara...ni är guld värda allihop.

Nu har fler och fler av er efterfrågat en mer tillgänglig plats där ni kan se direkt vad jag har att erbjuda för saker och hur de ser ut och vilka alternativ som finns.
Jag har börjat fundera på allvar på detta nu, får se vad det blir.

Nu ska jag återgå till sömnaden. Klockan är mycket, men who cares? Det är söndag i morgon och det här är den bästa vitaminkick som bara går att få.

Bea - trallar vidare och fortsätter sy kuddar, vimplar, sjaletter, näsduksfodral, hjärtan, bokstäver, påsar och ....och....(natten är uuuung)

"My sewing machine, my sewing machine
-a girl's best friend, if I hadn't have my sewing machine, what a wicked life I would live"

13 kommentarer:

Skatan sa...

Så roligt att läsa! Grattis hälsar jag :) Blir djupt impad av er kreativa entreprenörer som modigt vågar!!! TUmmen upp :)

Lycka till med din kära maskin :)

Kram,

Anna

Mamma C sa...

Sug åt dig, du är ju duktig på det du gör. Det är så fina saker som du åstakommer med din maskin och några fina tyger. Grattis gumman, men ta liiite rast. Det behöver vi alla.
Ha en fortsatt bra helg.
Kramis Mamma C

Anonym sa...

Jag förstår vad du talar om. Det är så roligt när folk gillar det man gör.

Här går det inte att sy efter 22 men jag ritar ut mönster i stället. Men nu är det i alla fall klart att vi börjar renovera till våren, då får jag äntligen ett eget rum att sy och pyssla i.

Har lite annat på g också, men det är lite hemligt än så länge :)

Anna-Paulina sa...

Hej, vad kul att höra att du gillade mina målningar och mitt 1a sjal försök. Visst är det roligt när man känner uppskattningen = ). Kram på dig.

Anonym sa...

Oj, vilket syrum. Det var ju helt galet. Men jag skulle bli tokig med den röran. Andra saker i röra är helt ok för mig, men när det kommer till pyssel och sygrejer då är jag mer pedant. =)

Veronica sa...

Ta åt dig och njut!!Visst är det härligt när folk villha det man gör. Det är ngt speciellt med handarbete..

Kram Veronica

Morfars bod sa...

Vad kul, jag är inte förvånad du gör så fina grejer, gillar verkligen de
tyger och färger du använder.
Mvh,V
www.vildatanter.blogspot.com

S o F sa...

Tack för en glädjande och positiv beskrivning om ditt skapande och livet framför symaskinen. ;)

Jag skulle inte heller fatta om nån skulle vilja köpa nåt som "lilla jag" skapat.
Nu lär ju inte det hända eftersom jag är lite felskapt vid födseln och har tummarna mitt i händerna, men jag menar att jag kan förstå din känsla. :)

Lycka till med all din härliga kreativitet och producerandet!

Grodmamman sa...

Kul att det går bra för dig! Du använder så härliga tyger så jag är inte förvånad.
Kram

Pixi sa...

Vad kul att du fått så många beställningar..vad har du för mått på sjaletterna??jag kan inte heller vara utan min symaskin,fast jag syr inte så ofta men tur o glad över att ha en iaf !! =)

Maria sa...

Va roligt att läsa att det går såå bra! Du syr verkligen underbart!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej kära Bea!!!

grattis till dina framgångar......inte undra på så fint som du syr.Du har verkligen öga för färg å mönster kombinationer....

Lycka till säger jag.
Kram Nilla

Hjärtat Mitt sa...

Men så himla roligt :)
Du gör ju verkligen fina saker så det är inte så konstigt att du får beställningar.
Lycka till i fortsättningen oxå!

Kram Mari i Marieholm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...