fredag 15 augusti 2008

Torsdagsvinnaren och kök

Grattis till torsdagsvinnaren Hem&Harmoni
som vann ett näsduksfodral.
Meddela mig din adress i vanlig ordning och namnge mailet "Torsdagsvinnaren"
:-)

Genom att skriva kommentarer till detta inlägg så kan du också vara med och tävla om ett näsduksfodral.
Imorgon drar jag fredagsvinnaren. Jag syr fodralen till alla er vinnare i helgen.

(Om du inte har vunnit, men vill ha ett ändå så kan du höra av dig till mig. Jag vadar i dem här hemma och "skänker" i princip bort dem tygkostnaden. 30 kronor tar jag för ett fodrat näsduksfodral med tio stycken pappersnäsdukar i. Meddela mig bara färgsättning och ungefärlig stil så fixar jag det då jag lever i ett ÖVERFLÖD av tyger här hemma) :-)
...
Vinerna igår var suveränt goda. Ett Amaronevin (Classico) (174:-) och ett jag inte minns namnet på för drygt 130 kronor, samt två stycken flaskor "Baron de Ley" för 99:- styck. Suveärnt goda alla fyra förstås. Till det åt vi rökt fläskfilé, grönsaksröra av potatisstrimlor och olika trädgårdsodlade grönsaker, ärtor på sidan om och en grönmögel- och créme fraichesås och en tranbär- och lingonsås. Gudomligt!

...
Ikväll invigde vi äntligen den nya ugnen i köket.
Vi värmde vitlöksbaguetter till en liten italiensk "afton" här hemma med lilla familjen. Barnen tycker det var spännande med de olika sorterna av färsk pasta med fyllning, men tyckte inte så mycket om den med fyllning av grönmögelost (som man kanske kan förstå).

Vi hade köpt Parmesan, lufttorkad skinka, melon och lite annat "gott" också och även pinjenötter, men det stod på påsen att man inte får ge barn under fyra år pinjenötter. Är det någon som vet varför? Det kan ju inte bara vara allergirisken eftersom man kan börja ge barn "smakisar" av jordnötter och annat från två års ålder?
...
Steg för steg börjar i alla fall köket bli klart. Nu är det "bara" väggar och tak och fönstersmygar som ska kläs samt golvet som ska läggas på grunden och målas rutigt i grått och vitt och skrivas på. Spännande och nervöst! :-)

...

Hoppas ni har en mysig fredagskväll!
Nu ska jag ringa en väninna som troligtvis precis kommit hem från sin semester och sedan se om det går någon bra film vid 21.00 tiden. Jag är sugen på att kura ihop mig vid teven med maken, ett glas vin "Baron de ley" som blev kvar sedan igår och bara lugnet och tröttheten efter att ha jobbat mina tre första dagar för den här hösten efter semestern.

Kram Bea

19 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad du producerar nsäduksfodral. Börjatr bli nyfiken på hur sköket ser ut. :-)

Har en del nya sker i bloggen och jag har inte hunnit sy så mycket den här veckan har gått i företagstankar.

Sanna sa...

Drömmer om ett nytt kök då vårt faller isär, bokstavligt talat :) I framtiden så...Nyfiken på hur ert blir!

Är gärna med & tävlar denna gången också!

KakanH sa...

Ska ni/du skriva på golvet? Vad har jag missat? det låter jättehäftigt! Trevlig helg.

Hem och Harmoni Marie sa...

Hurra! Vad glad jag blir!
Vilken kul start på helgen ;)

Ha det superbra, och tack!
Kram Marie

Änglahem sa...

Hihi....bara lilla jag som smyger in här ikväll.....så ni åt god mat OCH drack goda viner?!! mumma mums!!...så blev det ju vintips också!! Tackar! alltid roligt att pröva lite nya viner, blir ju lätt att en tar det gamla vanliga när man står där på bolaget och blir velig...iaf jag*tihi*

Vad spännande med det rutiga golvet!! ska bli kul att få se köket sen!!

Ha en skön helg!
Kram, Ulrika

Sara Mårtensson sa...

Sista chansen! ;-)

Hoppas du får en trevlig kväll!!

Hjärtat Mitt sa...

Det lär ju gott med en italiensk afton, både mat och dryck.
Du måste verkligen visa lite av ert kök sedan. Det låter mysigt.
Trevlig helg.

Kram Mari i Marieholm

Anonym sa...

Ja, jag tar chansen än en gång!

Monica sa...

Jag vill fortfarande chansa på att vinna ett näsduksfodral av Dig, men vinner jag inte kan du räkna med en beställning från mig. Så trevligt att gå in här och bara bli inspirerad...
Kram
Monica

Lilla huset på prärien sa...

Åh det låter som en utmärkt idé att kura i soffan sådär. Ska bli spännnade att se ditt kök nu när det snart är färdigt.

Vilket bra tips det där med Italienska afton. Den ska jag köra här i min familj. Men i natt har vi haft kräftor ute på tining (ja, vi kör frysta för i min familj VRÄKER man i sig kräftor!).

Kram Jenny

Anonym sa...

Jag är fortfarande med om att vinna.

Susanne sa...

Så mycket gott ni ska äta. Pinjenötter är eg frön. De ska inte tillhöra samma grupp som nötterna. Men det är väl som alltid lite extra försiktiga råd. Här hemma har vår tvååring smaka på pinjenötter och enl gubben som är läkare ska det inte vara ngn fara. Allt ska ju ätas med måtta ;-)
Jag tävlar också gärna om näsduksfodralet.
Må så gott!
//Susanne

Anonym sa...

Försöker att vinna igen. Ahnna
Ahnna@ueab.net

Camilla sa...

Spännande med köksrenovering, hoppas vi får se lite bilder snart! Jag är gärna med i tävlingen igen... Trevlig helg! :-)

Camilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Livets Ljusa Stunder sa...

jag vill oxå prova min lycka på ett näsduksfodral igen.Bättre lycka denna gången hoppas jag.

Italiensk afton låter som en toppen ide. Kanske något man borde införa hemma oxå. Mat ideerna ligger lågt just för tillfället kan jag väl lugnt erkänna.

Mamma C sa...

Grattis till vinnaren. Har man en sista chans nu eller är det försent
Kram Mamma C

Josephine sa...

Sista chansen! :)

Nilla sa...

Men oj så många tävlingar du har, grämer mig att jag missat dem!

Så mysigt du har haft det, både hemma och på vinprovning =)

Själv ska jag börja nytt jobb på måndag men hade så stressigt på gamla jobbet hela veckan att jag inte har hunnit landa och konstatera att jag inte ska dit mer *skratt*

Hoppas ni har en riktigt mysig lördagskväll!

Kram Nilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...