lördag 9 augusti 2008

Vinn något gott...och vackert! :-)


Vi semestrade ju i underbara solmättade Rügen i en vecka i juli. På vägen hem så bilade vi genom halva Sverige och gjorde många härliga, spontana stopp med övernattningar. (Bland annat i den underbara butiken "Lustfyllt" som jag ska blogga om nästa vecka).

Vykortet ovan ger en liten ledtråd till en av städerna vi var i. Vilken stad?
Om du tror att du vet eller vill gissa så kan du vinna en liten underbart söt liten ätbar sak av mig.

Jag drar en vinnare imorgon kväll vid 19.00 tiden så kan vínnaren smaska i er det gottiga redan på tisdag. :-)
Lycka till!


...................

Nu är svärfar, svågern och maken här i köket och drar el och sätter upp en ny elcentral. Spännande! Själv kan jag inte göra så mycket för tillfället så jag ska utnyttja egentiden till att sy undan en hög beställningar och städa.

Ha en underbar lördag!

Kram Bea
Pssst....jag har lagt ut några fler vimplar på Tradera. Jag har även lagt ut en den Greengateinspirerade kudden.

18 kommentarer:

Åsa sa...

Hej!
Självklart vill jag passa på att vara med i tävlingen!
Jag tror att du kanske har varit i Gränna och inhandlat lite polkagrisar!!!
Ha en fortsatt mysig lördag!
Åsa i Jönköping

Lillstuga sa...

Hej hej!
Tävlingsmänniskan i mig vaknade raskt upp när jag såg ditt senaste inlägg. Men det värsta är att jag och geografi inte går ihop alls. Måste i alla fall gissa och då säger jag Helsingborg.
Kram Anna i Falun

Hjärtat Mitt sa...

Ja men visst är det polkagrisar hon håller i damen. Så Gränna är min gissning. Ligger ju inte långt ifrån Lustfyllt heller ;)

Kram Mari i Marieholm

TapetserarEva sa...

Vad kul med tävlingar!
Jag tyckte först "killen" såg ut som Emil och tänkte på Vimmerby.
Men sen tjuvkikade jag på de andra kommentarerna och det kanske är polkagrisar och inte korvar hon håller i damen.
Så gränna är nog min gissning också, fast det är kanske lite fusk!!

Fortsätt blogga det är så kul att läsa nästan så man tror man känner dig.

Hälsningar Eva Sääv
www.tapetseriosant.se

Livet är Underbart sa...

Hej. Underbar blogg. Jag tänkte ge mig på att gissa, först så tänkte jag Habo- som faktiskt har en hel del godistillverkning. Men jag gissar nog på Gränna efter som dom klassiska strutarna.

Håller tummarna.

Kram Moje

Camilla sa...

Hej!
Jag gissar på Mariannelund eftersom jag tycker mig skymta Emil på bilden, han åkte ju dit på marknad och dessutom har de ett karamellkokeri som gör underbara karameller. Det är nog det strutarna är fyllda med...hoppas jag!
Kram Camilla :-)

Camilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mamma C sa...

Gissar på Gränna jag oxå.
Kram Mamma C

syster doris sa...

Jag tror att det är den gamla polkagristanten du har fångat på bild! Så min gissning måste bli Gränna!
Love Tina

Anonym sa...

Visst är det Gränna!!!

Tant Amalia "polkagrisen" Eriksson i egen hög person!

Unknown sa...

Tror kvinnan håller i polkagrisar, så jag gissar på Gränna...

Susanne sa...

Gubben slänger sig in och gissar på att det är korvar gumman håller i handen. Alltså är det Falun.
Men jag som står för förståndet i familjen kör på godisgrejen...dvs Gränna!

Karin Krut sa...

Äntligen kan jag blogga och besöka alla härliga sidor igen :) Du verkar ha fullt upp med din symaskin. Din tekopp är riktigt fin och påhittig :)
Ha en skön söndag
Kram karin

kaos i ett vitt hus sa...

jag tror faktiskt oxå att det är gränna, fast maken min trodde mariannelund. men jag gissar på gränna trots allt å hoppas på att vinna hela rasket! ;-)

Anonym sa...

Lite tjuvkik, men jag gissar också på Gränna.. Kan det t.o.m vara hon polkagriskokerskan Amalia (jag är inte alls säker på att hon verkligen heter det, men det känns som om det ringer bekant i min hjärna) :-)

Underbar tekopp du sytt - jättefin!

Jag hoppas också på Plantagen, det känns ju som ett lite pyssligt jobb som kan passa - en mindre butik vore ju kanske ännu mysigare, men jag tror absolut att det kan vara nåt!

/Åsa

Philura sa...

Jag tror på Lönneberga /Vimmerby. Visst är det polkagrisar men det åt väl Emil oxå.

Lilla huset på prärien sa...

Jamen det är ju klart att man vill vara med o vinna... håller tummarna :)

Anna sa...

Hej Bea! Är det för sent att vara med i din tävling?

Och sen undrar jag hur man kan se alla saker du har till försäljning. Hittar inga etiketter. Du har ingen speciell sida med saker till försäljning?

Lisa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...