fredag 8 augusti 2008

"Te någon?"

Det bidde en stor tekopp! :-)
Det var så roligt att få knåpa ihop ett eget mönster. Med huset tomt på övrig familj, hög Tijuana brass band party på stereon och material framför mig kändes det som en av mina lyckligare stunder på länge. :-D

...

Var till tandläkaren idag. INGA hål och dessutom statligt tandläkaravdrag på 150 kronor. Hoppsan!

Jag blev glatt överraskad och tänkt att jag ju nu hade 150 kronor "över" att köpa inredning för i butiken bredvid. De har underbara "Miljögården", "Himla", "Madame Stoltz", "House Doctor", "Yankee Candle", gamla bruksföremål och mycket, mycket mer.

Jag var in och tittade, men det var så mycket folk i omlopp så jag skyndade hem för att hjälpa till här hemma istället.

NÄr jag kom hem hade min urstarka make flyttat kylen och frysen till andra sidan köket för att kunna lägga golv hela vägen. Jag förstår inte var han får sina krafter ifrån. De var ju dessutom proppfyllda med matvaror också, så ni kan ju tänka er vilka krafter som behövs!?

Nu ska vi fika här, sedan ska vi börja montera upp en vägg...den sista...i köket. :-D

Ha en underbar dag!

Kram Bea
Pssst.....kika in imorgon för då ska jag ha en liten tävling där du kan vinna något riktigt gott och konstnärligt på samma gång! :-)




26 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Så fin den blev, urläcker. Vart får du dina ideér ifrån??

Anonym sa...

Den är helt underbar. Du har verkligen öga för mönster och färgkombinationer.

Camilla sa...

Vilken mysig kudde! Vad kreativ du är! Ha en bra helg! :-)

Camilla sa...

Vilken mysig kudde! Vad kreativ du är! Ha en bra helg! :-)

Anonym sa...

vad fin och söt den blev :) jag förstår fortfarande inte hur du hinner att vara så pysslig med barn. Jag hinner inte ens tänka på symaskinen.

Min Skattkammare sa...

Jisses en sån härlig kopp!
Jag har inte skickat något ännu.....bara så att du vet....på måndag blir det!
Kramisar och en skön helg, vännen!

Pysselsyster sa...

Hej Bea!

Skulle inte ha något emot afternoon-tea hos dig! Urgulligt!
Vad kul att du gillade mitt lapptäcke. Det kommer från Ib Laursen och var ett lite prisvänligare alternativ än GG. Verkar iaf vara superkvalité.
Men ett sådant fixar du plättlätt själv nästa gång du får en stund för dig själv. Som den supersömmerska du är!

Kram!

Pysselsyster sa...

Tack för länken!
Vilket ljuvligt täcke. Vilket hantverk! Bedårande!
Noterade du att männen bakom täcket hade vita bomullshandskar på sig för att hantera täcket. Och den galna reportern höll nästan på att slita det i stycken *ryser*.

Jag undrar om det inte finns speciella program på lite mer avacerade symaskiner som gör den där täta, täta quiltningen.
Jag gillar den också. Det blir lite mer stadga och mönstret i tyget förstärks så fint!

Änglahem sa...

Vad du hittar på Bea!! Vilken fin kudde, förstår jag mycket väl att dottern tog till sig med en gång!

Ha en skön, kreativ helg!!
Kram, Ulrika

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken gullig! Förstår att dottern din blev glad...
Ha det gott, kram Marie

Cupcakes & Hoyas sa...

Åh, vilken fin tekopp!! Nu önskar jag både en virkad tekopp och en sydd!! =)
kram Ylva

S o F sa...

Då kanske du också begåvats med en händig och stark make? ;)

Tur att man kan komplettera varandra, för jag är varken händig eller stark.

Tittar självklart in imorgon!

Kram!

Mamma C sa...

Vilken gullig tekopp du gjort. Ha en bra fredagskväll.
Kram mamma c

Hjärtat Mitt sa...

Vad du kan!
Du har verkligen en kreativ ådra.

Kram Mari i Marieholm

Anonym sa...

Så spännande med en tävling!
Fin tekopp du gjort. man blir ju tesugen får be någon sätta på en kopp ;)
mvh smillasplats.blogg.se

stina sa...

En tekopp!!! WOW! Vilken kul ide.
Skönt när man får lite egentid,
Kram Stina

Färjtorp sa...

Men du vilken superhärlig tekopp =)
Så duktig du är!!

Kram Johanna

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!

Men den är ju bara bedårande fin...säljer du den oxå...fast modell mindre??

Grattis till hålfria tänder!!!

Kram Nilla

lottens vita och gröna sa...

ohhhhh så ljuvlig, du är så unik bea! varmkram lotten

Anonym sa...

Ja precis, man syr ju inte ihop de båda 15 cm kanterna utan de läggs bara omlott och sedan syr man ihop på kortsidorna. Tycker du jag behöver förtydliga i bloggen? Feedback är alltid bra. :-)

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Oj oj oj så fin! Kan tänka mig lyckan hos ett barn som får leka loss med den:-)
Kram

Hanna sa...

Måste bara berömma dig för dina fina saker. Jag brukar titta in för att tråna och söka inspiration. Tack för att du delar med dig!
/Hanna

Anonym sa...

Tack för feedbacken. Har kompleterat med lite fler bilder och försökt förklara hur man syr av ett hörn. Det va inte lätt kan jag säga. :-) Tur man kan ändra i texten i efterhand så jag kan ju justrera det om jag kommer på ett bättre sätt att förklara på.

Unknown sa...

Jag hittade den på madebyyou.com

Malin sa...

Åh så fint, vart får du alla idéer ifrån?? =) Du är så duktig!
Hoppas du har en skön lördag!
Kramar Malin

Cecilia sa...

Den är så läcker din tekopp, hur stor är den egentligen?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...