söndag 28 september 2008

Fågelskrämmor med känsla

Med den här mallen upplimmad på tjockare kartong, tyger och garn....och lite fniss och ganska många hopklistrade fingrar senare kan så här fina skapelser knåpas ihop av barnen.

Barnen har valt tygerna till kläderna själva. Jag har ritat delarna på tyget och så har de fått klippa ut dem med tygsaxen och limmat efterhand.
Visst blev de jättesöta?

Dotterns fågelskrämma är glad:
"Han står i solen och ser en massa solrosor mamma"

Sonens fågelskrämma är ledsen:
"Han tycker inte om att ha klämmor vid armarna och stå på en åker hela dagen. Han vill vara fri"

...........................................................

Jag tänkte att jag skulle åka iväg till en klädbytardag idag på morgonen...och så var det igår. Nåväl, trist...men bara att gilla läget.

Jag ska ägna dagen åt att:
- gå på kondis med barnen och
utforska en nybyggd lekpark
- sy beställningar
- läsa kurslitteratur utifrån ett projekt jag är med i på jobbet
- städa lite

(Lägg märke till prioritetsordningen) :-)

Men först ska jag kika in till många av er medan maken får sin sovmorgon och barnen ser på "Dora" på teven. Under bloggpausen har ni ju hunnit skriva så många underbara inlägg ju.

Vad ska ni hitta på en sådan här solig söndag?

Kram Bea

35 kommentarer:

Skatan sa...

Godmorgon!

Dina inlägg blir man bara så glad av :)

Ha en fin dag!

Kram,

ANna

Lilla huset på prärien sa...

Hej Bea! Så fina saker ni gör.

Idag har sonen fotboll och gymnastik så han har fullt upp. Själv ska jag faktiskt iväg på en "äppelutställning" i eftermiddag. Det ska bli kul. Hoppas kunna få med mig kameran också så jag kan fota lite. Vi får väl se.

Ha en riktigt skön söndag!

Kram Jenny

Pysselsyster sa...

Hej Bea!
Vilka mysiga söndagsplaner. Jag hade också gärna gått på kondis i solsken men här har vi ösregn och det är sätta gips som gäller.
Vet du, det blev hela 6 st flyttlådor och 8 sopsäckar till tippen. Superskönt. Och jag har inte saknat en pryl.

Fortsatt trevlig helg
Må gott!

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Underbara fågelskrämmor!! :)

Du, åk dit!! Åk, åk, åk ;)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej!

Låter som en sund prioriteringslista!

Härliga rännbärshjärtan ser jag att ni gjort! Här har minste sonen gjort ett halsband av nypon i förra veckan som han glatt gav en rörd mamma!

Kram Annica

Stämningsfullt sa...

Verkar bli en härlig dag :)
Jättesöta fågelskrämmor!
Kram!

Eleonora sa...

Kul att du tittade in till mig. Välkommen tillbaka när du känner för det.

Gullig blogg du har. Ska läsa bättre när min ögoninflammation är över. Just nu ser jag litet dåligt.
Fortsatt trevlig söndag.

Mamma C sa...

Vilka gulliga fågelskrämmor dom gjort. Jag ska fixa det sista med vårt akvarium så vi blir av med det. Sedan ska jag tvätta fönstren gå en promenad med hunden. Måste fixa något att äta med. Ha en skön och solig söndag
Kram mamma c

Anonym sa...

Låter som en mysig dag tycker jag :)

Själva ska vi åka ut till en liten pyssel och presentbord och se vad de kan ha för spännande där och senare i eftermiddag ska vi på viltmiddag hos mina föräldrar. Ska väl hinna med och öva tilsammans med min symaskin också :)

Underbart charmiga fågelskrämmor :)
Vad pyssliga ni är :)

Jag hoppas det är ok att jag länkar till din mysiga blogg :)

Kram!

Anonym sa...

Vilka underbart söta fågelskrämmor. Hoppas du får en underbar söndag. Kram

Golden&Vitt sa...

Hej. Vad roligt att du hittade till mig och gillade sockarna :) Jag har varit flera gånger till dig,inte bara gett mig till känna. Vimplarna du syr är bara för härliga, beställning kommer ¨så fort mitt barnbarn är fött...10 veckor kvar :)*längtar*
Gör du potatis säckar oxå på beställning, skulle passa in i mitt skafferi oxå.
ha en underbar Söndag med barnen, kondis mm / annika från haparanda

Grindelunda sa...

Ja snöbär är bra granna. En del kallar dem smällbär vet jag.
Vilka härliga fågelskrämmor barnen har gjort :)

Må så gott!
Kram Gunilla

Anonym sa...

Jasså vad hörligt :) Engla kommer dock inte förstå syftet då hon bara fyller 1 men lika kul ändå :D
Vilken härligt blogg du har. Ha en fortsatt trevlig dag

Ofelias Hus sa...

Tack för titten hos mig och tack för det fiffiga tipset om orkidéer, det måste jag efterapa, hi-hi...
Vilken bra prioriteringslista du har, helt i min stil.
Söta vimplar du syr, man blir liksom gld av dem...
Kram och ha en bra söndag.
Anette

Ofelias Hus sa...

Glad skulle det vara, blev lite för ivrig...
Anette

♥ Fyra årstider sa...

Vad du är pysslig, den sötaste fågelskrämma jag har sett.
Kram Lotta

Helena sa...

Åh,vad mycket roligt pyssel du har här! Jätteinspirerande!

Eva Agnes sa...

Hej Bea!
Vilka fina saker ni gör tillsammans. Jätteroligt att se både röda hjärtan och fågelskrämmor. Det där med att limma samman sina egna fingrar är jag bekant med. Varje gång jag anbvänder superlim lyckas jag med det. En gång fick jag ha hjälp med att "sprätta" upp dem med en kv....:-))
Din höstbild längre ner är bara så vacker och gripande. Den blir jag helt tagen av.
Kramar och tack för besök hos mig. Shopen går inte nå' idare. Men det kommer väl bättre tider.
Eva Agnes

Eva Agnes sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eva Agnes sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Petra C sa...

Jättefina fågelskrämmor och vilka underbara beskrivningar barnen hade för dem.
Vi har varit i skogen idag hela familjen. Nu ska jag ta lite kort för att sälja urvuxna barnkläder på Tradera. Jösses vad mycket kläder det blir. Ska bli skönt att bli av med dem.

Vecka - Vecka sa...

Här hamnade jag och nu har jag svårt att slita mig! Har fått så otroligt med inspiration av dig!

En bloggfri vecka skulle nog vara bra emellanåt.. Det är inte klokt hur mycket tid det går åt till bloggen egentligen.. ska fundera på den saken!

Jag länkar till dig nu direkt!

Kram, Lotta

Lilla Blanka sa...

Härliga fågelskrämmor och dina barn verkar vara lika goa som du!
Underbar kommentar av sonen :)

Kram
Mia

Huset på toppen sa...

Flotte fugleskremsler dere har laget,og så flott hjertet ble av rognebær,det tipset skal jeg ta med til barnehagen dere jeg jobber:-)

Ha en forsatt fin søndag,og takk for koselig kommentar hos meg!!
Klem

Katta sa...

vilka söta roliga fågelskrämmor du knåpat ihop med barnen, rolig ide.Och tack så mycket för din snälla kommentar. Kram Katta

Galleri MochB sa...

Vi har varit på blåsig promenad och plockat en massa vackra lönnlöv som dottern gjort en krans av...:O) Tack för kommentaren inne hos mej och tack detsamma kan jag bara säga. Så mycket inspirerande pyssel för barnen som du bjuder på. Kommer gärna igen! Fortsatt skön söndag!

Mia sa...

Uuunderbara fågelskrämmor.
Tycker din prioritetsordning är precis som den ska vara.
Den här soliga söndagen har jag och Erik varit i Kupolen och shoppat...stackars pojk.

Jodå, jag visar att jag uppskattar min make och försöker återgälda. Men han låter mig inte gärna göra det, måste överlista honom då. Men jag säger det så ofta att han borde tycka att jag är tjatig, men det gör han gudskelov inte. Han förtjänar och behöver kärlek, och det får han i massor. Hans fyra styvbarn älskar honom också och talar ofta om det, speciellt roligt att dom stora gör det, dom är 16,17 och 19...
Kramar från Mia

Dalatorpet sa...

oj vad mkt fint pyssel :-)

Camilla sa...

Vilka härliga fågelskrämmor och vilka mysiga söndagsplaner! Vi har snickrat på förmiddagen och på eftermiddagen gav vi oss själva ledigt och tog en tur till ett mysigt café i grannstaden! Härligt i detta höstväder! :-)

Anonym sa...

Vilken otroligt kreativ människa du är! Behöver man pyssel inspiration är det tydligen bara att gå in här!
hälsningar Tulipa

Anonym sa...

Men så söta, vilka duktiga barn du har...Jag tycker du prioriterar alldeles rätt...
Som stomme i mitt mosshjärta har jag en gammal "fejkbambugren" som går att böja då det är ståltråd i den...kram

chokladblomma sa...

Vad kreativa ni är! Jättefina!
Och du; klart att barnen ska få hålla på med hästar! Det ÄR en väldigt sund sysselsättning. Nyttigt att få ta hand om ett så stort djur som dessutom ger så mkt tillbaka. Jag arbetar med hästar och tonåringar på hästgymnasium, så det var därför jag var lite trött på dem häromdagen!
Ser med spänning fram emot era underbara alster!
Kram A

Färjtorp sa...

Haha vilka söta fågelskrämmor!!! =)
Vilket bra pysseltips som barnen kan vara med på, tack för det!

Jadu, söndan är snart över och jag har både hunnit jobba och sen ätit middag hemma hos min mor & far, inte dumt det!!

Ha en härlig vecka
Kram Johanna

Anonym sa...

Åh, idag har jag scrappat med Stina. Så kul! Och trevligt dessutom att få vara i trevligt sällskap...
Vilka härliga kommentarer från dina barn! Jag "lånar" fågelskrämma-idén av dig. Något som jag kan göra med mina elever vid senare tillfälle.

Synnøve. sa...

Hejsan.
Kikar in lite snabbt till dig på kvällskvisten innan jag ska krypa i säng.
Så fina smyken ni gjort av rönnbär.
Jag ser att det inte är smycken. Men de är så fina så det blir smycken.
Bra tips det där. Ska lägga det på minnet.
Din höstbild längre ner var så vacker.
Godnatt säger jag nu.
Synne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...