lördag 27 september 2008

"Surt" sade räven...

..."Skojiga" sade familjen.
Vem behöver plastiga rörpärlor när det finns något så lättpärlat som rönnbär?
Dottern i full aktion. Flera hjärtan blev det för hennes del. Jag böjde till formen, hon trädde!
Sonen ville göra cirklar. Full koncentration.
Och här är resultatet av ett av dotterns hjärtan.
Det hänger på husväggen.
Visst är det vackert!

...

Jag kunde inte hålla mig heeelt ifrån att blogga på en hel vecka.
Det har verkligen kliat i fingrarna att blogga "lös" lite...hihi...men jag har försökt att hålla mig.
Nu blev jag så sugen på att blogga när jag nu överförde bilderna från digitalkameran på veckans pyssel så jag ville tjuvstarta lite. :-)

I veckan kommer ni få se bilder på:
- ett höstlotto jag knåpat ihop till barnen
- fågelskrämmor som barnen knåpat ihop själva
samt
- deras målade stenar i form av krokodiler och nyckelpigor.

Underbara alster allt ihop, men framförallt har vi haft underbart roligt att skapa ihop.

För övrigt har vi precis varit på teater igen.
"Rut och Knut leker doktor"
Rekommenderas!
Maken sade att han inte länge skrattat så mycket på så kort tid som under den halvtimmeslånga föreställningen. :-)

Hoppas ni haft en helt underbar vecka!
Blev den som ni planerat!

Kram Bea
Om ni vill följa min blogg via Bloggkoll klicka här.

35 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vilka fina! Så duktiga ni är, visst är det mysigt att pyssla.. kram!

Marina sa...

Så fina saker av rönnbären. Jag gillar också att pyssla med rönnbär men det har itne blivit ännu i år.

Mamma C sa...

Så fina rönnbärshjärtan och ringar dom gjort.
Kram mamma C

Grodmamman sa...

Fina hjärtan och ringar ni har gjort!
Är man bloggberoende så är det svårt att hålla sig ifrån det!=) Du har ju inte gjort inlägg på sex dagar, det har jag inte klarat än!=)
Kram

IKT i min vardag sa...

Jamen detta pyssel ska jag göra med mina elever i skolan. Det är ju perfekt!

Tackar!

Kram

Anonym sa...

Vad fint ni har gjort du och barnen :) Rönnbär är så vackra.

Trevlig lördagkväll.
Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Åh Bea, vad ni är duktiga. Hur gör du för att hålla barnens intresse uppe mer än 5 minuter? Skulle jag göra mig till och fixa fram alla saker så skulle de tröttna omedelbums, innan allting är färdigt. :(

Ska bli kul att se alla andra sakerna ni har gjort! Kanske ska jag ändå ut och plocka lite rönnbär i morgon ;)

Kram Jenny

Skatan sa...

Godkväll!

Vilket utmärkt pyssel! Jag som har köpt två nya rullar med najtråd i dag - utmärkt :)

Nu skall jag surfa runt lite och njuta av mitt lördagsgodis. Sådant blir man nog aldrig för gammal för...

Kram,

Anna

Petra C sa...

Jätte-jätte-fina hjärtan. Ett sånt ska jag nog ta mig för och göra imorgon om det inte blåser storm ute.
Och kul med tipset om Rut och Knut. Den ska jag definitivt försöka få tid till att gå och se med min son!

Blåbär och hallon sa...

Oj, så fina! Vilken bra idé att göra nå´t med rönnbären som är så fina nu! Eller ja, var fina, här har de nog skrumpnat lite nu...

Du har nå´tt hos mig am du vill och ids:)

Kram A

Anonym sa...

Tack!

Vilken underbar idé att skapa med rönnbär. Det blev jättefina alster.

Ja, jisses vilken vecka det blev. Inte alls som jag tänkt mig. Igår damp det ner än gigantisk order på en av mina produkter så nu har jag heltidsarbete i alla fall en månad framåt skulle jag tro. Väldigt roligt när man precis startat, men lite skrämmande också då man tänker på hur stor ordern är.

Men i helgen så städar vi och bakar. Syr lite, men ska försöka slappna av och njuta av att inte jobba. =)
Ha en bra kväll.

Kram Lotta

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Vilka underbara rönnbärshjärtan ni gjort! När jag jobbade på förskolan gjorde vi en massa olika saker med rönnbär, de är ju så lätta att trä på tråd med nål för mindre barn också.

Veckan blev inte alls som jag tänkt mig men vi fick en massa gjort i alla fall :-)

Kram

Lisas inredningsblogg sa...

Så fina! Av det minsta lilla som vi kan finna i naturen kan vi göra vackra ting :D
Ha en trevlig helg!!

Christinas låvebutikk sa...

Tusen takk for det!! Så koselig hjerte krans!
Koselig blogg!
God helg!

Camilla sa...

Hej Bea!
Vilka mysiga hjärtan, det finns så mycket vackra saker i naturen att ta vara på! Ha en bra helg! Kram :-)

Hulda sa...

Takk for koselig hilsen hos meg! Har ikke sett bloggen din før, her var det virkelig mye fint og søtt å se på. Linker gjerne til deg. :) Supersøte hjerter dere har laget. :)

Anonym sa...

Men,det var en härlig blogg,Mycket fint hjärta dottern har gjort,jag kommer tillbaka.Ha en fortsatt fin Lördagskväll, kram lena.

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina de blev. Gillar också burkar och har sett den på någon annan blogg tidigare. har sökt med ljus och lyckta efter den men inte hittat den någonstans. Nu var det på enkrona.se som jag hittade på den. Helt ok pris var det också.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Willewira sa...

Tänk vad mycket fint man kan göra och hur roligt man kan ha med lite rönnbär!
Hjärtana är verkligen jättefina!!

Snyggt fodral till datorn!! Äntligen lite nytt på fronten. Själv ville jag ha en bärbar datorn med färgat skal. Lime, rosa, vitt eller knallblå hade varit läckert men tyvärr inte värt de extra pengarna det kostar.
Svart och grått är ju lite tråkigt och uttjatat...

Smart idé att ta ledigt en vecka... har märkt att bloggandet tar väldigt mycket tid. Rolig sådan, men man får inte alltid så mycket gjort.

Ha en skön söndag!
Kram Willewira

kaos i ett vitt hus sa...

hej!
nu är nästan E så stor att man kan börja pyssla lite ihop, vi har börjat med play doh deg i alla fall och det är uppskattat! hoppas att jag blir en lika duktig pysselmamma, jag vill så gärna att vi ska göra saker ihop, jag och barnen! och du, tvålmassan, den köpte jag på panduro, fniss, men jag smälte den alldeles själv! ;-)
kram, ninna.

Anonym sa...

Men oj! Hur har jag kunnat missa din blogg!? Vad mycket pyssel och fina grejer ni gör! Helt i min smak. Ska nu lägga till dig till mina favoriter och spana in alla era pyssel.

Jag har också hört att teatern med Rut och Knut ska vara bra. Böckerna tycker jag är urroliga.
Trevlig helg!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fint!!
Verkligen härliga bilder på flitiga barnhänder som pysslar för fullt :)
Kram!

Stina sa...

Men vad fint och gulligt ni gör. Du är så duktig med barnen du Bea.

Jo du...tygerna. Jag blev helt såld när jag såg dem. Har precis sytt kuddar av dem och ska sy lite annat också.
Världens bästa pris!
Jysk har rea!
Det ena kostade 50 kr för FEM METER...och det andra 100kr...för FEM METER. Bra va?
Hoppas att du hittar dem. De ser ut som om de kom från någon dansk/fransk butik, måste jag säga. Puss

Anneli sa...

Vad fina saker du gör med dina barn - Hjärtat är jättefint.
Vad synd att boken var slut när du skulle beställa den - men jag tror nog att du eller Your Man får tag i den nånstans - nog för att jag shoppar mycket men inte alla böcker iallafall. Fniss:)
Kramis/Annelie

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej och tack, Bea! Härligt pyssel du och barnen gjort! Gillar din inställning till hösten - början på något nytt! Bra att tänka så!
Fortsatt trevlig helg!
kram och solstrålar!
nina

Viola sa...

hejsan, tack för ditt besök, här jobbas det ser jag, men inte med indianpärlor, vad skönt, blir mycket finare med rönnbären, så rara alster de små producerar, hälsar så gärna på igen i din mysiga värld, ha en fortsatt skön helg, kram violan

stina sa...

Tack för inspirationen....nu vet jag vad ungarna på jobbet ska få göra på måndag! Rönnbärshjärtan!
Lyckliga barn som har en så pysslig mamma!
kram stina

Titti underkalas-eken sa...

Näää, nu blir jag ju JÄTTENYFIKEN! :D Bara måste få se en bild på ert vardagsrum för att se om det är så likt vårt som du säger!? *hihi* Måste då i förväg komplementera för ypperlig god smak i vardagsrumsväg ;) Jättesöta hjärtan ni gjort! Bra idé med ståltråd! Själva har jag och barnen trätt rönnbär på tråd, men nu måste vi ju pröva att böja till några hjärtan också! Ha en fortsatt mysig helg! /Titti

Levindas Värld sa...

Men vilka söta hjärtan :). Det ser jättemysigt ut när ni sitter och pysslar :)

Ja visst är det en fin stämpelsats jag har hittat, tycker också den är såå charmig!

Men jag har dock inte köpt den på Panduro utan på Clas Ohlson faktiskt :). Så leta där istället så hittar du den för 149:- tror jag det va. Den ligger förpackad i en liten trälåda.

Ha det gott!

Gårdsromantik sa...

Vilka fina hjärtan ni gjort.
Min svägerska gjorde en gång en typ kristallkrona av rönnbär - blev jätteläcker!

Kram Maud

Anonym sa...

Vilka fina rönnbärshjärtan.
I naturen finns det så mycket vackert som det går att pyssla med. Så att det är alldeles gratis gör det ju ännu bättre!

Maz sa...

Jättevackra hjärtan! Växer en stor, vacker rönn på vägen till sonens dagis. Det blir till att plocka lite rönnbär på väg hem i morgon tror jag!

Anonym sa...

Härligt pyssel ni pysslat med!
//Pia
www.anjocapi.blogg.se

Anonym sa...

Jag såg i en tidning nyss
Där hade de trätt upp rönnbär på tråd och virat det runt blockljus JÄTTEFINT

Charlotta sa...

Underbara bilder! Lägger in en länk till din blogg och detta inlägg i mitt höst reportage om någon dag. Hoppas ok.

Charlotta
Space for Inspiration

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...