tisdag 16 september 2008

Lera, lera....inget mera?

Det där med keramiken, det var nog inte bra för mig.

Torra händer
Hjärtklappning
Snabbare andhämtning
Minnesförlust
Ostadiga händer
Tappad matlust
Oförmåga att tala
Förälskelsesymptom är inte att leka med. :-)
Så OTROLIGT roligt det var.
Jag kan knappt bärga mig tills jag får sätta händerna i en "klös" igen.
Symaskinen kommer bli sååå avundsjuk på min nya kärlek.

Tack för era goa kommentarer om keramiken.
Jag log mig genom allihop.

En varm kram till er goa där ut
- från en dödstrött, men lycklig Bea
Pssst...tre små ord till innan jag slutar. Tävla! Tävla! Tävla! :-)

18 kommentarer:

chokladblomma sa...

Vad härligt att hitta något som du tycker är så himla kul! Grattis!
Symaskinen kan nog vila sig i form lite!
Ha en skön kväll!
Kram A

chokladblomma sa...

Vad härligt att hitta något som du tycker är så himla kul! Grattis!
Symaskinen kan nog vila sig i form lite!
Ha en skön kväll!
Kram A

chokladblomma sa...

Åsså var jag där å dubbelklicka igen...

Lilla huset på prärien sa...

Jag måste erkänna att jag är lite avis. Skulle mer än gärna gå på en keramikkurs jag också. Kanske till våren då... eller kanske blir det någon möbelkurs. Vi får väl se.

Sluta nu att påminna om den där tävlingen för mina chanser att vinna minskar betydligt för varje gång det tillkommer tävlande ;)

Ha det bäst!

Kram Jenny

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!!

Men du vad roligt.Har alltid drömmt om att få sätta händerna i en sån klump sen jag såg filmen GHOST på 90talet...*LER*
ååå jag ryser i hela kroppen.....av välbehag.

Kram Nilla

Mamma C sa...

Men så roligt att du gillade det. Nu har du mängder med ideér och tankar i skallen va. Det skulle jag ha i allafall. Lycka till
Kram Mamma C

Himmelbit/Njut en smula sa...

Åhh vad avundssjuk jag blir! Det var några år sedan jag själv gick nu och jag är sååå sugen. Blir ju inte mindre sugen efter att ha läst vad du skriver heller.. ;-) :-D. Ska bli kul att se vad du skapar!

Ha det toppen!
Kram

Skatan sa...

Jag förstår PRECIS vad du beskriver! Också jag hamnar i ett märkligt tillstånd där tid och rum slutar existera :)

Kram,

Anna

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Vad roligt att du hittat dig en så skojig hobby. Ska bli roligt att se sen vad du har skapat!

Kram

Millas hem sa...

Vad härligt du beskriver ditt "leriga" intresse!
Kram Camilla

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vad roligt att det blev så lyckat :) Härlig känsla att upptäcka något nytt som man älskar direkt!
Kram!

Brunkullan sa...

Säger varje år att jag måste börja på keramik kurs..men det blir aldrig av. I vår kanske..?

Ser fram emot bilder på alstren dina:)

Susanne

Willewira sa...

Nej, vad roligt!!!! Tänk att det blev kärlek vid första klappen!! :)

Nu väntar jag mig få se en dockservis framöver... ;)
Om jag känner dig rätt, dvs din dupliceringsförmåga, så blir det många av den varan. :)

En stor lerig kram på dig!
Willewira

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vad roligt att du hade skoj! Och jag förstår dig - det är verkligen bara så roligt och kreativt att "hålla på" med lera.

Ha det fint!
//Jill.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh jag blev rädd att du inte gillade det först .
Va roligt Bea , nu ser jag fram emot att få se dina skapelser !
kram/lotta

MiaMaria sa...

Hej Bea!

JAg riktigt ser dig in action med leran och önskar att det vore jag....

Måste också ta tag i det och prova det verkar ju så kul och vilket skapande man kan göra....så gissa om man är lite avis.....

HA´det så gott!
MiaMaria

Anonym sa...

Keramik ja! Jag går också på en liten kurs. Har varit igång i ett år och i morgon börjar vi för denna terminen, äntligen! För mig är det som terapi, jag blir helt uppslukad och o-kontaktbar när jag har lera i mina händer och känner mig lycklig när jag går där ifrån! Lycka till, jag ska följa dina alster med nöje och hoppas bli lite inspirerad :) Vill du titta på en del av det jag gjort så kolla under kategori pyssel.

Första gången jag tittar in men jag kommer tillbaka! Kram Terese

Pysselprinsessan sa...

Åh, vad roligt med en keramikkurs! Det lät ju superkul! Kanske måste kolla om det finns här i Umeå åsså! :)
kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...