onsdag 17 september 2008

Triss i vinster

Ni är ju så goa...
...så jag kunde ju inte låta bli att...

...lotta ut TRE böcker istället för EN!

Maken fick ropa nummer från köket och ni som vann någon av dessa böcker är:
anjocapi
Mys & Mirakel
Hallon och blåbär

Grattis tjejer!
Maila mig era adresser som kommer böckerna snarast möjligt hem till er!

Lägg märke till tyget som böckerna ligger på.
Det är ett tyg jag köpte alldeles för få meter av för en tid sedan. Det ska se ut som åldrat tidningspapper och annonserna är skrivna med olika äldre teckensnitt, både tryckta och skrifter skrivna på fri hand.

...

Jag måste bara få skriva att jag älskar alla mina 20 elever.
Så duktiga och ambitiösa allihop.
Jag är så stolt över mina nioåringar och glad över att jag är lärare
och får äran att försöka överlämna kunskap till dem.

Idag har vi:
Vikt vår första origamifigur.
Tittat på hur vårt bibliotek är uppbyggt.

Funderat på hur trädympning fungerar.
Lärt oss om ståndare och pistiller.
Läst saga "Stadsmusikanterna i Bremen"
Löst "Sudoku"

Lärt en engelsk ramsa "An apple a day keeps the doctor away"

Det FINNS lyckliga lärare, tro det eller ej! :-D

Kram Bea

14 kommentarer:

chokladblomma sa...

Klart att det finns lyckliga lärare! Jag är också en så'n!
Visst är det en härlig känsla att ha ett jobb där man verkligen gör skillnad!
Ha det!
Kram A

Sara Mårtensson sa...

Grattis till tjejerna! :-)

Kan tänka mig att du är en väldigt duktig lärare. Du verkar så pedagogisk!

Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Stort grattis till vinnarna!
Så fint tyget ser ut :9
Kan tänka mig att du är en riktigt bra "fröken" :)
Kram!

Petra C sa...

Lyckliga elever som har fått ha en så rolig dag!

Grattis till vinnarna!

Lilla huset på prärien sa...

Attans - lyckliga vinnare!

Vad härligt det måste vara att ha en sådan passionerad lärare som dig. Det önskar jag till varenda unge!

Kram Jenny

Lilla Blanka sa...

Hej goa Bea!!!

Du är ju för härlig! Du delar ut vinster på löpande band! :)

Åhh vad sugen jag är på att gå på en keramikkurs jag med! :)

Kram
Mia

Skatan sa...

Grattis till vinnarna :)

Underbart att läsa om lärare som gillar vad de gör!! Heja, mer av sådana som du!

/A

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Heeej!!

Grattis till de lyckliga vinnarna.


Men du....dig skulle jag vilja ha som lärarinna.så mycke bra saker du lär ut.

Kram Nilla

Anonym sa...

Yippie.. Väldans stort TACK från en av vinnarna.. Böcker är livet!!

Önskar att jag vore så där härligt pysslig som du är, men allt jag vet är hur raksöm och sicksack funkar.. det är allt!! Så fålla upp byxor och gardiner; det är jag rätt bra på!! Hehehe..

Camilla sa...

Tusen tack, jag älskar böcker och ska bereda plats åt den i bokhyllan! Du låter som en fantastisk lärare, dina elever måste tycka att det är jättemysigt att ha en engagerad och pysslig lärare! Ha en härlig kväll! Kram Camilla :-)

Mamma C sa...

Tack snälla att maken ropade mitt nummer. Har precis läst klart min bok.
Kram mamma c

Brunkullan sa...

Grattis till vinnarna:)
Och är tyget från "stoffostil"? De hade nått liknande i alla fall tidigare i år. Så läckert!

Anna sa...

Bea, det är verkligen skönt att läsa att det finns glada och inspirerade lärare!

Tycker annars oftast att jag läser om lärare som är så trötta på vad de gör och det känns ju inte så kul för en mamma att veta...

//Truffles

Anonym sa...

Grattis till dom som vann!
Vi får verkligen hoppas att det finns fler lärare som trivs med sina jobb. även fast man undrar ibland när man är på föräldramöten.
mvh smillasplats.blogg.se

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...