tisdag 2 september 2008

Vad som får mitt hjärta att klappa lite extra fort


...är den här tygsymfonin.

Jag har letat länge efter att hitta precis rätt röda nyanser som liksom "gifter" sig med varandra såsom de gjorde i min första ursprungliga vimpel till dotterns rum.

Nu har jag äntligen funnit dem, men nu sitter jag och har ångest över att jag köpte så få meter av dem.

...
Igår kväll var jag LÄSKIGT trött.

Jag minns inte vad jag gjorde efter att vi ätit.
Jag minns definitivt inte att jag ramlade ner i vardagsrumssoffan och sedan låg där och SNARKADE så högt så maken var tvungen att ta på sig hörlurarna till datorn.
(Och han säger att jag ALDRIG snarkar annars)

Jag minns inte hur jag kom upp i sängen.
Om jag borstade tänderna ens?
Eller VARFÖR jag vaknar med min rosa sommarklänning på mig när jag
inte hade på mig den på kvällen innan?

Skumt!

Och lite läskigt!

35 kommentarer:

Skatan sa...

Jag tycker det luktar ljug lång väg...om jag vore du skulle jag misstänka min make för både det ena och det andra! Kanske har du inte snarkat, kanske har han klätt ut dig i sommarstassen för att förvirra dig rejält? Om så är fallet är han riktigt rolig ;-)

Kram,

Anna

Hem och Lycka sa...

Ojojoj, kan inte låta bli att fnissa lite bara.. Åt snarkningar och sommarklänningar.. ;-)

Men jättefint tyg du fått tag i! Tycker också det är svårt att finna när man fått en tanke på vilken nyans man vill ha. Synd att det blev lite för lite, hoppas du kan få tag i mer. kram!

Stämningsfullt sa...

Hahah men så tokigt med klänningen! Hoppas att det var en engångsföreteelse bara....
Så fiiiina vimplar du har gjort! tygerna är helt underbara!
Kram.

Unknown sa...

Tack snälla gulliga du för kommentaren till armbandet, den värmde.
Dina röda tyger är så fina, synd att mina döttrar är lite stora för vimplar i sina rum.
Sommarklänning???Hur roligt som helst...
Stor Kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Oj, Oj...det låter verkligen skumt. Förvirrande!

Håller med om det där med tygerna. Det är en speciell känsla när det passar så bra ihop!

Ha det fint.
//Jill.

Jojo sa...

Oj hjälp vilka super snygga tyger du hittat!!!!
Känner igen mig både i känslan av att ha handlat för lite tyg/garn/liknande.. och sen det att inte minnas kvällen innan.
Fast jag har det att jag brukar gå i sömnen.. Inte såååå roligt annars. Vandrade i trappuppgången en natt för nåt år sen =)

Ha en skön höstdag!
Kram Jojo

h. sa...

hej igen, nu finns du på min sida! Kul att du blev inspirerad, det är ju det som är meningen. Jag kommer att bli en stammis hos dig också. Härliga röda tyger du fick tag på..
Tjing så länge!

K. sa...

ha haha.. där fick man sig ett gott skratt! Fina vimplar du tillvekar!

Ha en bra dag!

Kramen, k.

Nettan sa...

Haha...jadu, vad ska man säga !
Snacka om att vara så trött att man inte minns va man sätter på sig, när man ska krypa till kojs .

Men sovit gott, verkar du ha gjort .. ;0).

Fina tyger du hittat, vimplarna kommer & bli en dundersucce.

Kram, Nettan

Karin sa...

Hej Bea

jag har lagt till din blogg under mina favoriter (på min blogg) hoppas det är ok för dig, annars får du säga till!!

MVH
Karin

Stina sa...

Hm...det där låter ju som mig...fast så är det ju typ alltid här.
Vi kanske ska flytta närmare varandra så att vi kan prata om våra problem? Haha...
Du är så söt du gumman. Väl igenomtänka kommentarer och klok som 31 ugglor.
Puss

kaos i ett vitt hus sa...

hej Bea!
underbara tyger!
letar själv efter tyger till pojkarnas vimplar men det är inte så lätt det där, men du har då verkligen lyckats!
kram, ninna.

Grodmamman sa...

Det där låter lite skumt!:)
Underbara tyger du syr av. Hade min dotter varit lite yngre så hade jag köpt några direkt.
Kram

Villa Hemma sa...

*fniss*

Vimplarna är underbara, tycker att du säljer dem alldeles för billigt! Fast med din takt hinner man kanske fleeera meter på kort tid :-D

kram

ps Du är otroligt produktiv även som bloggare - sätter fart på oss andra... :-D

Michaela sa...

Stackars dig som har bott i en bygverkstad i flera månader! Jag har haft det så här i två veckor och jag är så less! För mig så kommer köket på plats i helgen :-) men det är mycket mer som skall göras efter det bla. kakla, sätta upp pärlspont och måla. Men jag känner att jag behöver en liten paus efter det här i köksrenoveringen så pärlsponten kommer få bli ett lite senare projekt. Jag tänkte göra klart Elias rum i mellan som så länge har stått halvfärdigt. Jätte fina vimplar du syr!! Jag funderar starkt på beställa till Elias barnrum, det skulle passa så fint. Återkommer om det. :-)

Ha det så bra.
Michaela.

Petra sa...

Haha, ja, jag känner igen det! Kanske inte klänningen förstås - men tröttheten och snarkandet. Speciellt när jag var gravid med min minste, då somnade jag dagligen på sofflocket med altandörren öppen - grannarna gick förbi skrattandes, *hrmf*...
Tjusiga tyger förresten, jag har absolut inte glömt av min beställning av dig, ska bara få tummarna loss att fundera ut var och hur den ska se ut (färgskalor...) - jag återkommer om det är ok?/Petra

Mamma C sa...

Det där lät lite oäckt, att vara så trött så man inte kommer ihåg något. Dags att krypa till kojs lite skapligt hädan efter. Det var jätte härlig röd färg på tygerna.
Kram Mamma C

Willewira sa...

Javisst är det läskigt!! Det har hänt mig med. Att jag vaknat med kläder på mig som jag inte hade när jag gick och lade mig. Mysko!!
För jag är ingen "nattvandrare".

FÖrstår att du gillar tygerna - jag är särskilt svag för rött och vitt, prickigt, randigt och rutigt.
De är verkligen jättefina!! Önskar att jag sett denna blogg när mina barn var små... då hade jag köpt flera meter vimplar. Men på den tiden fanns knappt bloggen som fenomen. (8-10 år sedan)

Ha en skön onsdag och lycka till med dina vimplar!
Kram Willewira

Veronica sa...

Ha ha ha! Det låter som jag...
tur att du vaknade hemma i alla fall och inte som min gamla kompis som gick i sömen och vaknade på granntantens soffa. Ha ha ha!! Det fick hon höra LÄNGE!!! Tror tanten låser nu!


Kram Veronica

Anonym sa...

Vad jag gör?? Det vet jag knappt själv snart. Just nu är jag nog mest förvirrad. Jag ska sy bollar, men min lilla hemlighet håller på att driva mig till vansinne så jag har noll koll just nu. :-)

Anonym sa...

Vad jag gör?? Det vet jag knappt själv snart. Just nu är jag nog mest förvirrad. Jag ska sy bollar, men min lilla hemlighet håller på att driva mig till vansinne så jag har noll koll just nu. :-)

IKT i min vardag sa...

Nog lät det lite skumt...men också lustigt!:-)

Åhh vad jag dreglar när jag ser så läckra tyger! Om jag ändå hade en liten tjej...

Kram

Pysselpralinen sa...

Åh vad vackert! Romantiskt och lantligt. Dina vimplar är jättemysiga!

Kul att du hittade till mig så att jag hittade din blogg! Nu måste jag kika runt här lite mer.

Att vakna upp i en sommarklänning låter ju alldeles väldigt skumt. Men det låter ju som att en make borde kunna ha ett finger med i spelet. Eller så kanske du drömde att du skulle på midsommarfest! =)

Ja, just det, röret som jag gjorde har jag stoppat mina presentpapper i. Jag fick nämligen nog av min hopplösa påse som också stod i garderoben, jämt ivägen, och gick sönder mer och mer. Jag trodde att röret skulle bli för stort men det räckte precis till alla mina rullar. Ja, nu får ju folk börja fylla år alltså!
=)

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Tack för ditt besök. Vilken härlig blogg du har, så kreativ du är. Härliga färger på vimplarna. Ha det gott. Kram Pirre

Kerstin sa...

Hehe, festlig natt...*fniss*, måste säga att jag skrattade lite åt det där med klännigen, ser det nästan framför mig...

Vart köper du de uuunnnderbara tygerna någonstans? De är ju bara fantastiska enligt en tyg-addict som mig själv...

Kramar Kerstin

K. sa...

Åh! vad roligt att jag inspirerade dig :)

Camilla sa...

Underbar tyger, är ju naturligtvis nyfiken på var du har handlat dem någonstans...? :-)

Jeanette Hornbeck sa...

Klappa dig både en och två gånger på axeln, du är svinbra tjejen:-)
Inspirerar jag dig! wow, jag ska skutta hela dagen idag.
Kraaam!

Jeanette Hornbeck sa...

b.t.w...din man är kul och typiskt manlig, antingen tycker han:
*att du är supersnygg i klänningen
*att det såg ut som ett nattlinne
*att det inte spelade så stor roll att han orkade leta efter något annat...
*att det bara är så himla kul att du undrar hur det gick till
*att det ska bli kul att tjäna pengar på videon han har filmat, "snarkande Svenska flicka-en midsommarnattsdröm"

h. sa...

Ha ha ja nej så självgod är jag inte men måste tacka för den kommentaren/komplimangen. Ofta tror folk att de pratar med mig i telefonen när Andrea svarar..

Hem och Lycka sa...

Mallen med tre element finner du på http://www.blogcrowds.com/ Rätt meckigt men om man trixar ett bra tag så går det. Om du ska göra det - var beredd på att dina sidoelement försvinner - så spara dem på nåt vis innan du börjar laborera. kram!

MiaMaria sa...

Hej!

jisses så trött du måste ha varit....

Och snygga tyger, älskar ju vitt och rött bara så vackert!!!!!

HA´det så gott och vila ut!
Miamaria

Fröken Fräken sa...

Det verkar ha varit en tuff kväll och natt med händelser du inte minns! Behövs nog lite uppvilande inan du sätter igång och syr, låter det som...

Ja, visst blir man sugen på en egen kolonilott?

Marie sa...

Hi hi :)

Fina tyger ocg fina vimplar, rött är så snyggt.

Anonym sa...

ha ha! vilket tok...
jag tycker oxå att det är svårt att hitta "bra" röda tyger som inte är för orange och inte för vinröda! de du hittat såg jättefina ut, var kommer de ifrån? säg att du köpt dem på nätet, snälla... annars kommer man väl inte åt dem :o
blir så inspirerad av det du syr och visar, tack för det!
mvh pernilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...