onsdag 3 september 2008

En lyckad misslyckan

Jag satt igår och klurade på en lite annan stil av påse som skulle rymma många flinka moment, men på smidigast möjliga sätt.
Det bidde misslyckat.
Fast jag försöker ändå se det lite positivt och tänka:
"Titta, nu fick jag ju istället äääntligen ett fodral till mammas fina knappnålsask"
(Som om den alltid behövt ett fodral.)
Nåja, jag tänker att det är svårare för barnen att plocka med nålarna.
(Som om de någonsin plockar med dem.)
Nåja....som sagt.

Här ser ni lite krafsklotter från hur min hjärna kan fungera (eller inte fungera) innan jag sätter igång med ett nytt projekt.

Vet ni...jag tänkte på det igår, när jag satt där och liksom nästan REV i mina tyger, måttband och saxar...ritade lite här, klippte lite där, förkastade, började om...frenetiskt...att jag nästan får en "hög" känsla av att skapa något nytt.
Att hjärtat slår snabbare.
Att allt omkring försvinner och synen och intrycken blir skarpare mot det jag håller på med.
Jag kan inte bli klar fort NOG!

Att sedan ibland blir pannkaka är en annan sak...hihi! :-D

...

Tack för alla era kommentarer till förra inlägget.
Många av er tror maken ligger bakom sommarklänningen.
Han hävdar sin oskuld, men man kan aldrig så noga veta med honom.
Läs gärna "Jea"s tokroliga förslag till vad som kan ha drivit honom att eventuellt göra det! :-D

Ha en underbart fin septemberkväll!

Kram Bea

15 kommentarer:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hihihi! Kul att läsa om din skaparlycka! det ÄR ngt speciellt när man lyckas/misslyckas, att skapa är underbart!

Trevlig kväll!!

/Caroline

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ingunn sa...

Så flink du er til å sy!!!!

Annika sa...

Vilken sy-inspiration du har här! Jag tror alltid att jag ska vilja sy en massa, men det vill jag aldrig... och när jag väl gör det så blir jag så arg på symaskinen.

Lilla huset på prärien sa...

Hej Bea!

Jag förstår precis din känsla. Sådär känner jag på mina auktioner och loppisar :)

Tusen, tusen tack för det jättefina lilla fodralet. Det är helt utsökt och perfekt i minsta detalj - du är verkligen jätteduktig på att sy!

Kram Jenny

Nilla sa...

Misslyckat? Absolut inte, supersött blev det ju =)

Dina vimplar är fantastiska tjejen och som jag skrattade åt dig ditt förra inlägg, det är inte lätt att vara övertrött =D

Kram Nilla

Hjärtat Mitt sa...

De röda färgerna verkligen superläckra!
Jag skulle vilja se din min när du vaknar på soffan, hihihihi

Veronica sa...

Visst är skapandets kraft mäktig! Jag glömmer både tid och rum!

kram Veronica

h. sa...

Jag vet vad du menar..man får tunnelseende och blir okontaktbar. Försöker någon få kontakt blir den ilsket bortviftad. En drog! Allt surfande på inspirerande sidor (som din) får igång de små grå. Det måste ju vara både hälosamt och bättra på iq:t / Hanna

prickig design sa...

...har totalmissat bilder ang fönstren... Vill du att jag skickar några "färdigmålade" föster-bilder? =0) Eller du kanske är klar?!=o)

Mamma C sa...

Du ser att allt kommer till användning på något sätt. Även om det blev i dina ögon sett ett misslyckat skapande. Visst blir man lite superenergisk när man har sin idé och vill få den klar.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Vilka härliga tyger du visar och vad kul att se lite krafsklotter från dig

Kram Lena

Hem och Lycka sa...

Skoj med din iver! Och tankeverksamheten bakom dina fina alster. Och se där, det blev ju ny layout på bloggen - kanonfint! kram

Willewira sa...

Skaparkraften är en otrolig drivkraft.
Se dig som enormt priviligerad att vara drabbad av den (inte för att jag tror något annat...).

Vi som får beskåda den från nätet är priviligerade i vår tur... .)

ha det gott!
Willewira

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Vilke varm och härlig blogg du har, full av rolig humor oxå! Riktigt underhållande läsning, hit kommer jag igen. Tack för dina rara ord på min blogg. Trevlg helg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...