torsdag 23 oktober 2008

Kaninstuga

"Kanin behöver opereras mamma!"

Ett stort hål i botten på kaninen (jag besparar er gynekologiska beskrivningar...hihi) har gjort att stoppningen hänger ut ur hennom och hotar att helt tömma hennom på blod...f´låt, jag menar "BOMULL". :-)

Operation kaninlagning imorgon alltså. Fast först lite vinprovning. Eller...kanske inte så liiiite vinprovning heller....hehe.

Ledig fredag imorgon...och lördag...och söndag...och måndag...sedan blir det jobb på tisdag, lite skolforum på onsdag och så ledigt på torsdag och fredag. (Då jag ska klippa mig och bli SÅ snygg....f'låt igen..menar förstås SNYGGARE. Det sägs att om man intalar sig självförtroende så FÅR man självförtroende ju. Ingen idé att förringa sig själv då ju.)

Tack för alla underbara kommentarer om era slöjdminnen! Det var verkligen en fröjd att läsa. Jag både log igenkännande och skrattade högt. Ni är ju för tokiga ibland! :-D

Ha en toppen torsdagskväll....det har jag bestämt mig för att ha!

Kram Bea

11 kommentarer:

Skatan sa...

Lillan hälsar:

"Lycka till med opelasonen."

Lillan hälsar också att hon känner igen kaninen. "Jag tror vi har setts nere vid obs".

Då vet du läget :)

Godnatt!

StrandviksVillan sa...

Härligt med långledigt, det har jag med, ända tills tisdag. Kanske därför vi är så positiva just nu :D (om du läst mitt feel-good inlägg...?)

Mamma C sa...

Så himla skönt med långledigt. Får vi hoppas på sol och inte regn till helgen med.
Kram mamma C

stina sa...

Stackars lilla kanin! Tur att "kaninmormor" är duktig på att sy!
Skrattade åt ditt förra inlägg med syslöjden....minns min risgroda +en(1!) lovika vante...
kram stina

Anonym sa...

Jag har också bestämt mig för att ha det bra ikväll. Fick stämplar av maken och nu sitter jag och beställer tyg och knappar för fullt. Men man vill ju alltd ha allt i katalogen, men det är inte rimligt. =)

Annika sa...

Härligt med långledigt.... här väntar 7 hela dar på mig nu... vilka fina inlägg du har... gillade husen o IKEA-grejerna... blev påmind om slöjden med sina påsar...:) fick nog sy kudde med applikation.... i virka maskar.... ha en skön helg...Kram Annika

Anonym sa...

Hur mycket man gör på använd vad du har månad, får du välja själv. Det behöver väl inte följas slaviskt. :-) Jag tänkte dra igång för jag har en hel del saker att göra och behöver en orsak.

Att starta företaget var egentligen lätt (ansökte via nätet) tills de började ifrågasätta mina motiv för företaget. Hade för låg omsättning ansåg de. Men i övrigt har det gått smidigt, man lär sig saker eftersom. Har du frågor så är det bara att fråga, så ska jag svara så gott jag kan.

Önskar er en trevlig helg.

Karin Krut sa...

Hoppas kaninen kryar på sig ;) Jag fick sy ett jättelångt stort flanellnattlinne som jag använde mycket när jag var yngre.. flanell kanske var väldigt billigt eller så var jag väldigt liten ;) för det här var på 70-talet allt annat har jag glömt men en sak som etsat sig fast hos mig är när min fröken i syslöjd spände ögonen i oss och deklarerade att ingen, absolut INGEN fick stanna "hennes" maskiner utan att nålen stod i högläge! Det sitter i än idag kan jag säga. Alltid när jag stannar maskinen ser jag till att nålen står så högt den kan :D
Ha en skön helg
Kram Karin

Liza i pepparkakshuset sa...

Supersöt kanin, hoppas operationen går bra :)

Ha en mysig helg
Kram Liza

Malin - I min trädgård sa...

Oj då! Avancerat med operationer lite hur som helst ;).

Tack för dina goa ord hos mig! Nä tyvärr har jag inte virkat den själv, det är min gamla mormor som har gjort den.

HA en skön helg! Hoppas kaninen klarar sig.

Kram M

Gnistrande snö sa...

Oj, vilken söt och rar kanin. Så bra att ni ser till att den kommer under behandling :-)

Ha det så gott!

Kram
Katarina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...