måndag 13 oktober 2008

Madickendrömmar

Visst får man en känsla av "Alva" i Madicken av den är underbara ensemblen?
Jag gillar den lite gammaldags känsla som den förmedlar.
Lite polkagrismarknad-känsla.
Lite "cykla på damtralla över lövtäckta vägar med svampkorgen på pakethållaren"-känsla.
Lite "stå på bryggan och se flyttfåglarna flyga söderut med glada skrik"-känsla.
Japp! Den här ska jag virka.

Jag har fått köpa sånt fint garn av min rara kollega som har en garnbutik.
Det är så toppen för hon vet precis vilka garner som passar i tjocklek till det jag ska virka.
Nu har jag det mysiga garnet "Lowisa" här framför mig.
Gooos!
Tjocka ulltåtar ligger där och lockar.
Undras om jag hinner börja?
Det är ju keramikkväll ikväll också. Jag är redan iklädd "drejkläderna".
*ivrig*

Håll tummarna för att det kommer gå bra att dreja idag.

Kram Bea

16 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Men så sött!!! Du får gärna virka till mig med när du håller på ;-) Jag vill också ha de där känslorna!

Vilka fina inspirationsbilder i förra inlägget :-)

Kram

Anonym sa...

Oh, jag blir så sugen!
Jag behöver nog också en kollega med en liten garnbutik för att komma igång!

Linda sa...

Superfin och inspirerande blogg! Det börjar alltid klia i fingrarna när jag läser vad du pysslar med! :)

Mia sa...

Verkligen sött. Jag blir också väldigt sugen på att plocka fram virknål och garn. Har massor av garn liggande som behöver komma till nytta.
Hoppas det gick bra med drejandet.
Kram Mia

Anonym sa...

Vilken underbar mössa. Vill ha. =)
Nu är min monogramkudde äntligen klar. Finns bild i bloggen.

Lycka till på keramik kursen.

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja visst har de så mycket fint - Drops Design. Har en del ting på önskelistan till jul, som jag hoppas mormor ska sticka. Men kanske skulle man våga sig på att göra något eget också... Ytterligare något för pyssel-listan? Den börjar onekligen bli lång. :-)

Hoppas det var skoj ikväll!

Mamma C sa...

Vilken söt basker eller mössa. Klart det går vägen när du drejar. Du har säkert fått in snittsen den här gången.
Kram Mamma C

Skatan sa...

Jaaaa tack! Den där baskerna och halsduken skulle jag må gott av :)

/Hon som längtar efter att få snajsa till sig lite ;-)

StrandviksVillan sa...

Ser verkligen varmt och gosigt ut!

Håller tummarna håååårt för dig ikväll!

Marina sa...

Jättefina saker! Helt klart Madicken tankar. Lycka till!

Anonym sa...

Hittade tyget bland lapptäcksstuvarna. Köpte bara en meter, för att jag inte vet vad jag ska göra av det.

Beställningarna går bra. Fick dock en jätteorder för några veckor sedan (minns inte om jag berättat) så jag har nog jobb i alla fall fram till jul eller längre. Jag syr inte till någon butik än. Har inte hunnit sy annat än bollarna, vilket betyder att jag inte haft tid att göra några andra produkter. Näsduksfodral och några få spishanddukar hann jag göra innan beställningen kom och på helgerna är det julklappstillverkning som gäller.=)

Annika sa...

Åh vad näpet... synd bara att den var virkad o inte stickad.... virkar hellre än bra...:) Kram Annika

♥ Medea ♥ sa...

Vad kul det ska bli att se hur den kommer att se ut!! Lycka till

Lallis - liv och leverne sa...

Jag älskar verkligen den stilen. Kanonsnyggt:)
Kram Lallis

Lilla huset på prärien sa...

Den är super!! Själv... fyndade ska jag inte säga... men köpte (svindyra...) liknande mössa med halsduk och vantar på Noa Noa. Kunde inte motstå dem!

Smidigt när man kan sticka själv!!

Kram Jenny

Brunkullan sa...

Ooh det där setet skulle jag med vilja ha:)
Får bli en snabbkurs i vrikning kanske...hihi!
Susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...