söndag 19 oktober 2008

När man kikar efter...

...en förvaringsmöbel kan man stöta på något så här fint. Söta små prydnadsfåglar. Jag skulle kunna tänka mig ett litet knippe av dessa i årets gran.
Ljuslyktor. Så billiga så jag tänker köpa ett halvt dussin av dem och sätta ute i schersminen i trädgården. Vackra. Lite sakrala nästan. Det kan passa på blockljus, men även på presenter och på glasburkar som man ger bort med gott innehåll i julklapp.
Prismor. Aldrig fel. De livar upp den mest "ofestliga" hörna.

Tänk er en vit dekorationsblomma instucken under banden på ett paket under granen. Vackert!


Fler prismor. Jag kommer köpa dessa och fästa i en julkrans
(minus banden som jag ska ta bort)

Ja-a...ni vet säkert redan vilket möbelvaruhus som lanserar dessa godsaker inför jul, men det börjar ju förstås på "I" och slutar på "KEA"
Hihi...

---

Det börjar närma sig med bilder på köket. Efter gårdagen kände jag mig mer säker på att köket faktiskt KOMMER bli klart.
Men...vi har fortfarande diskbänken inplastad och täckplast över arbetsytorna när vi gör iordning maten. Vi har takpanel till hälften, fönsterfoder till hälften. Inget golv mer än spånskivorna, men alla kökstommar är på plats, alla köksmaskiner och nya fönster.

Nu gäller det bara att få till resten. Golv. Väggar. Tak.

Fotografier kommer.
:-)

Ha en underbar söndag!

Kram Bea

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Mycket söta saker dom har på detta varuhus. Sedan när det är så billigt oxå kan man ju köpa dussin av dom med. Kula att du börjar se en ljusning av köket. Det tar sin lilla tid men det kommer säkert att bli jättebra.
Ha en blåsig men solig söndag.
Kram mamma C

Malin sa...

Har Ikea allt det där...!! Måste dit genast =)
Kram kram Malin

Anneli sa...

Hej hej!
Måste ta en sväng dit snart , var ett tag sen. Det är väl dags nu och förbereda sig - det bara bubblar i huvudet av alla saker man vill fixa och göra...Skrev just det i mitt Inlägg.
- I huvudet på....
Fniss - kan tänka mig att det är igenkännande... ;)
Kramis/Annelie
Härliga Fina Bilder du visar.

Willewira sa...

Hej Bea!

Visst är det så när man är mitt uppe i en renovering att det känns som om det aldrig ska bli klart. Desto skönare när man börjar se "ljuset i tunneln...".

Mycket fina saker du visar från "det stora möbelvaruhuset". Blev sugen på allt...

Önskar er en solig söndag!
Kram Willewira

Mitt vita hem sa...

Så spännande det ska bli att se köket när det blir klart. Vi har börjat småfundera på nytt kök så det behövs mycket inspiration.
Men vad fint julpynt dom har på IKEA i år då, måste åka dit snart.
Tack för tipset!
Ha en mysig dag.
Kram Heidi

Eddan sa...

Vilka fina saker du visar. Tyvärr har vi nästan 35 mil till vårt närmaste IKEA i Sverige (23 till närmaste i Norge) så det blir alltför sällan vi kommer iväg dit. Har i alla fall bokat in maken och mig på hotell i Sundsvall första helgen i december och då blir det IKEA-besök. Ledsamt nog så brukar ju julsakerna gå åt fort på IKEA så det är väl osäkert om det finns något kvar när vi väl kommer dit.
En fortsatt trevlig helg önskar jag dig!
Kram från Anette

Lallis - liv och leverne sa...

Så mycket fint du hittade:=)
Jag har bara 1 mil till IKEA, men har varit på väg dit nu i 3 veckor. Hur seg får man vara liksom?*s*
Kram Lallis

Anonym sa...

Hej! Tack för din roliga kommentar!
Här blir man ännu mer julsugen... Ja, det vore lycka att kunna tova och sedan göra sådana charmiga skapelser som EN Gry og Sif bjuder på! De är bara ursöta! Tomten jag vill ha...
Kram Tulipa

Färjtorp sa...

Hej Bea!
Roligt att få se ditt kök snart =)
Idag visar jag delar av min mors kök, kika in om du vill.

Kram Johanna

Petra C sa...

Jag gjorde samma tripp som du i lördags verkar det som.
Köpte en byrå och kom dessutom hem med lite julpynt från sagda varuhus. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...