lördag 18 oktober 2008

Svaret på varför jag ...

...vill ta tillfället i akt och lära mig tova?
"En gry og Sif" förstås.
:-)





















Visst längtar ni också lite till julen, precis som jag? :-)
Jag tycker mig se det på era bloggar i alla fall.
----------------------------------------------

Det bankar nu inifrån köket.
Svärfar spikar fönsterfoder, maken spikar väggpanel.
Sonen är på kalas (och gjorde den där klassikern ni vet - att berätta vad man ska göra med leksaken i paketet...INNAN paketet blivit öppnat av födelsedagsbarnet)

"Du ska hälla vatten på den och då växer dinosaurien upp från vulkanen och den växer och växer och blir jättestor".

Dottern är och myser med sin farmor. Igår ville hon ringa och säga till henne i telefonen att hon saknar henne.
"Farmor, jag SAKNAR dig och LÄNGTAR efter dig".
Och då var det inte alls många dagar sedan de träffades ändå. Det känns gott i hjärtat att veta att treåringen har en sådan kärlek till sina farföräldrar.
Nu ska jag fortsätta att sy undan några beställningar. Medan jag syr så utformar det sig lite idéer för en liten "julkollektion" i huvudet. Spännande att se vad det kan bli av det.

Hoppas ni har en underbar lördag!

Kram Bea

12 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Tittar bara förbi och önskar dig en skön helg!
Kram Marie

Mamma C sa...

Woow vilka saker man kan göra. Men det på en del bilder måste vara överkurs va? Vad är det för julgrejer du tänker sy, man blev nyfiken. Har varit med om denna klassiker själv när mina barn var små. Ha en fortsatt skön helg nu.
Kram mamma C

Anonym sa...

Kan svara både jag och nej på frågan om jag längtar till jul. Jag fullkomligt älskar att fixa julklappar, pynta och pyssla fram nya saker. Väntar på en bok, med massor av juliga saker att sy. Sedan måste jag säga att jag inte längtar, med orsakerna vill jag inte ens tänka på för då förstör det min illusion av att julen är underbar. :-)

Bollan sa...

Hej tack för en toppen bra blogg läser varje dag. Och tycker den e like rolig och inspirerande varje gång. Och toving va roligt. men jag har en fråga. Vad använder du för mall på din blogg? jätte snyggt att ha 2 "kanter" och inte bara en. Kram bollan

chokladblomma sa...

Ja, när man ser sådana fina saker så är det nästan så att jag också vill lära mig att tova. Kompisen har flera gånger försökt att få med mig på kurs, men jag har inte haft tid. Ull, har jag ju annars så att det räcker och blir över!
Blir spännande att se en ev. julkollektion av dina fina grejer!
Ha det bra!
Kram

Skatan sa...

Hej!
Äntligen fick jag till uppkopplingen...när man är van att göra en vända ut i cyberrymden blir man grymt störd när det krånglar :) Underbara små jultovningar! Såg dem tidigare idag någonstans och föll pladask!!

Hoppas du får en fin kväll!

Kram,

A.

Hjärtat Mitt sa...

Oj, Kan man göra så många fina saker!
Då förstår jag varför du vill lära dig:)
Ha en fortsatt trevlig helg

Kram Mari i Marieholm

Ingunn sa...

Her var det mye inspirasjon!!!Takk for det!;)

Hilsen Ingunn

IKT i min vardag sa...

Jag vill tova!...är den spontana känslan jag får av ditt inlägg ;)Himmel vad fina saker det går att skapa!

Kram

Sofia på Me and my home sa...

Ja du... kunde man tova ihop nåt sånt där så går jag gärna kurs oxå!! :)
Kan man inte få en liiiten sneakpeak på köket?? Bara liten?? Är så nyfiken!! *blinkar o ber på mina bara knän*
Kram! :)

Lallis - liv och leverne sa...

OJ!
Det där skulle motivera mig en hel del också. Vilka underbara saker:)
Kram Lallis

Willewira sa...

Åh, vad mycket fint!!! BLir väldigt julsugen...

Ha det gott!
Kram Willewira

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...