lördag 22 november 2008

Femte projektet

Femte projektet avslutat i "Använd det du har" - november.

Eller i mitt fall den här gången - "Använd det SVÄRMOR har" :-)
Svärmor bad mig att hjälpa henne sy en gardinkappa av två gardinlängder att sätta upp lagom till advent. De har bytt ett fönster så måtten stämmer inte längre.

Om det blev något över ville hon gärna ha två löpare av tyget.
Det blev mer tyg över så jag sydde:
- gardinkappa
- två löpare
- en brödduk
- två kuddar (50x50cm)
och
- en stjärna

Jag fick användning för min sytråd, en av mina knappar, vaddstoppning och rött bomullsband.

Under tiden jag sydde så lyssnade jag på julmusik. Jag fick en riktig julkänsla verkligen.
Nu har svärfar åkt hem med kassen med saker till henne, Jag ska göra lite egen glögg. Vi har inte köpt någon glögg och årgångsglöggen kan maken inte dricka eftersom han är allergisk mot blåbär. Det blir inget "fancy". Vi har vin kvar sedan Tysklandsresan i somras och så en färdig påse med "Santa Marias glöggkryddor". Lite spetsad fungerar det jättebra beroende på vilken kvalitet det är på vinet.

Vi har ju annars "BF" ikväll.... barnfritt.
(Jag kommer vagt ihåg en tid då BF för mig betydde "Beräknad födelse" i graviditetstiderna) :-D

Ha en fortsatt härlig lördag!

Kram Bea

Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll


P.S! Jag vill passa på att tacka Julhuset för den fina julawarden.

Jag har just nu lite dålig koll på vilka "julbloggar" det finns där ute mer än Julhuset, så jag skickar tillbaka den med mycket varm hand. Jag kikar in varje dag till dig.

11 kommentarer:

Mamma C sa...

Vad duktig du är, så mycket fint som du skapar med symaskinen. Svärmor måste bli överlycklig. Vi har försökt att få tag i 08 glöggen men det är visst lönlöst. Vi såg den på taxfree när vi åkte. Men kan inte släpa runt på glögg på solsemestern. Ha en skön lördagskväll.
Kram Mamma C

Lilla huset på prärien sa...

Julhuset... känner jag inte till - måste in o kolla! /J

Malmkakan sa...

Hej Bea! Har ramlat in på din blogg många gånger men varit blygsam att lämna fotspår efter mig. Gillar din blogg MYCKET och ramlar in här titt som tätt...
Kramar, Cecilia

Anonym sa...

Oj så duktig du har varit!
Stjärnan är jättesöt, nu blir jag faktiskt sugen på och prova och göra en själv :)
Själv har jag precis sytt klart en julkudde.

GRATTIS till din fina award!!!

kram!

Hemma hos Klara... sa...

Åh, vad kul att hitta hit! Vad härligt kreativ du är. Önskar att jag hade mer tid för det finns sååå mycket kul att sy!

Ha en fortsatt härlig helg!
/Helena

á Yeliqa sa...

Oj så glad din svärmor måste bli över allt fint som du har sytt åt henne:) Stjärnan blev ju jättefin och jag blev nästan sugen på att sy en själv :)

Anonym sa...

Har du fler timmar om dagen än jag, eller? Du hinner med så fantastiskt mycket!!

Jag har inga råvaror för att göra glögg och inte åkte vi till systemet heller...vad jag är sugen!!

Anonym sa...

Vilken superfin stjärna.

I morgon kväll eller i början av nästa vecka kommer det ett inlägg om mitt senaste andävnd det du har. Har äntligen fått göra mina polkagrisar, de är helt underbara.

Startade ett konto på bloggkoll, men jag fick så många trojaner när jag la till blogspot konton så jag var tvungen att byta till google reader.

Eddan sa...

Här inne lyser flitens lampa som vanligt :-)! Du skapar så mycket fina saker - önskar jag också kunde sy lika bra som du.
Vi har premiärdruckit glögg idag. Ingen blåbärsglögg här heller, helt slut på systemet. Köpte en chokladglögg istället och den var inte så dum, kanske lite i sötaste laget men absolut drickbar.
Trevlig fortsättning på helgen!

Kram från Anette

Lena sa...

Hei,så flink og oppfinsom du er:)Må se og bli litt kreativ jeg også,alltid ideer i hodet,men det blir et tiltak og få det gjort hehe.
I morgen må jeg kjøpe gløgg ;)

Ha en fin søndag.
Lena

Malin sa...

Ojojoj, vad du grejar.
Fin liten stjärna du sytt och Slime, det kommer man i håg sen barnsben. Roligaste som fanns=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...