söndag 9 november 2008

Tredje projektet - ullhjärtan

Vad många gulliga kommentarer ni delar med er av. Jag blir alldeles varm i själen.

Det finns många där ute som fortfarande inte bloggar eller besöker bloggar...(hihi...faktiskt)...och ibland skulle jag bara vilja kunna dela med mig av den KÄNSLA man får när man kombinerat ord, tanke och bild i ett blogginlägg och sedan får sådana underbar kommentarer av härliga tjejer över hela landet - ja-a...faktiskt från hela jordklotet eftersom internet är ett universellt redskap.


När jag letade runt i mina pysselgömmor hittade jag organzaband, några pärlor och en halv meter fuskisfårskinn.

Långt i bakhuvudet klingade en bild av ett hjärta med just de tre komponenterna.
För flera år sedan gjorde en underbar tjej, som har bloggen "Jordgubbar med mjölk", hjärtan och jag minns att jag tyckte de var så fina.
Nu fanns det inget annat jag ville använda dessa tre saker till än just ett sådant hjärta - eller snarare...det blev tre stycken...en till vardera barn...och ett...ehhh...till mig! :-D
Jag har klippt till några fler hjärtan också och de får bli julklappsdekorationer i jul tror jag minsann...jag måste bara införskaffa lite mer organzaband först (och det gör jag när "Använd det du har"- november är över förstås...hihi.) *ordentlig*
Nu ska jag och maken ta med barnen ut till en nybyggd lekpark.
(Eller...nu ringde sonens kompis och vill att han ska komma över till honom...så det får bli vi och dottern istället). :-)

Ha en underbar söndag!

Kram Bea

37 kommentarer:

-- sa...

Vilket fint hjärta! Tänk vad glad man skulle bli om man fick en julklapp med ett sånt hjärta på. Hoppas du har en bra dag. Kram!

Stina sa...

De är söta de där mjukisarna.:-) Kramis

Stämningsfullt sa...

Jättesött hjärta! Några såna skulle jag också vilja ha :)
Kram!

Anonym sa...

Underbart söta hjärtan.
Ser mjuka och goa ut :)

kram!

Anonym sa...

Vilket supersött hjärta. Det smittar av sig av inspiration. :-) Men jag fr vänta tills ikväll med pyssel. Knölar fortfarande med tentan.

Skatan sa...

Hej!

Det är det roliga med bloggandet (en del av det i a f) - att man kan inspireras av varandra!

Fint :)

Kram.

PS - titta in så får du hälsa på mitt pyre :)

Skatan sa...

Vilken hälsning. Här rullar trötta tårar när jag läser...Vilken generös värld jag lever i. Tack.

Malin sa...

Idag när jag kikade in på din blogg, såg jag strutarna du gjort.
Oj, vad jag blev inspirerad av detta pyssel m du tro. Symaskinen flög fram och jag satte mig att knåpa ihop en liten teststrut.
Tjoho, vad bra det blev och nu måste jag inhandla mer tråd. =)
Tack söta härliga du för inspirationen!!!!!
Nu måste jag kanske testa ullhjärtan också=)

Peter sa...

Nämen jisses, hur kommer du på alla saker. Du måste vara extremt kretiv! Sååå fint!!
//maria

chokladblomma sa...

Ja, visst är det kul med bloggandet!
Hjärtat blev jättefint!
Ha det bra!
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

De ser jättegosiga ut. Och fina!
Kram Lallis

Minellie sa...

SÅ söta!! SÅna vill jag ha i en Tjock granrisgirlang som prydnad runt spiselkransen! om jag haft en öppen spis... jag får drömma vidare ;)
Själv har jag bara avslutat mitt första "använd det du har"-projekt, med det kommer fler =)

Marina sa...

Åh så fint! Jag älskar hjärtan av alla de slag.
Hur gör man för att få tre delar i sin blogg?

Elin sa...

Vilket sött hjärta! Sådana skulle jag också vilja göra, var det svårt? Jätte bra idé att använda som julklappsdekoration också, då blir det liksom två julklappar i en :)

StrandviksVillan sa...

Supersött! Jag tänkte faktiskt på bloggen Jordgubbar med mjölk genast jag såg bilden, haha!

IKT i min vardag sa...

Tänk att få ett sådant fint hjärta på sin julklapp, det är ju två klappar i ett! :)

Dina julstrutar var superfina, jag "snor" mönstret...

Kramis

Lyktor och Tyg sa...

Så fint hjärta du gjort och härliga strutar ( förra inläget)!
Kul att se projekten.

Jaså du har också gjort tygkorgar i linne och texttyg, va kul.Men jag visste inte att det fanns mönster på IKEA, min mamma lärde mig. Jag gillar verkligen STOFF och STIL, jättekul att kolla in katalogen. Du kanske har något mer tips på tyg och mönster?
kram Kristina

lottens vita och gröna sa...

såååååå ullig och gulligt bea, du är en sån härlig pysselkonstnär!

varmkram lotten

Anonym sa...

Precis så tänkte jag idag! Tänk att man skriver till (oftast) tjejer över hela landet och blir inspirerad och sporrad till att göra nya roliga saker samtidigt som man får en massa uppskattning.

Mycket av min tid går åt just till bloggandet men din november utmaning har fått mig att prioritera om lite...bort från datorn till pysslandet. Vilken positiv påverkan!!

Nu får jag nog sätta lite mer fart om jag ska hinna med i din takt...undrar om jag har något skinn liggandes i någon låda...

m family goes västerut sa...

Mitt första projekt är klart!

m family goes västerut sa...

Vad roligt att du gillade den, tack. Kanske ska lotta ut en senare??? Nu måste jag gå och sova härborta, klockan slår snart ett och du har gått upp till frukost... God natt!

Flingan sa...

Vilket underbart härligt hjärta!
Nu önskar jag allt att jag hade haft en liten ullig tygbit hemma... Men jag har faktiskt julhjärtan på gång som ska få hänga i granen.
Bilder kommer sedan.
Ha en underbar dag!
kram

Brunkullan sa...

Ja hennes hjärtegryn är så söta!
Dina hjärtan likaså:)

Det går att göra så fina saker med lite fårskinn eller imitation av sådant:)
Susanne

Lilla Blanka sa...

Hej Bea!

Men åh vilket gosigt hjärta du har sytt, så kramigt på nåt sätt :)

Dina julstrutar är också underbara..du är så himla proffsig, allt blir så snyggt!

Kram vännen, ha en jättebra vecka!
Mia

Anonym sa...

Åhhh - du gör så mycket härliga grejer! Jag blir så inspirerad varenda gång!

Evfa/Nystverket sa...

Visst är det roligt när man hittar likasinnade över hela landet, eller får tips och idéer. Ska så fort jag kan leta reda på mina stuvar och göra fina julstrutar enligt mönstret du tipsade om.

Hit återkommer jag!

stina sa...

Å så söta ulliga hjärtan! Du är flitig som bara den ....jag gör lite av din utmaning i smyg ...att använda de papper jag har!! Fast jag fuskade ju lite när jag var på symässan....
Kram stina

Anonym sa...

Å så mycket fint du gör, blir så sugen själv att börja pyssla och sy.
Det ullhjärtat var ju bara såå gulligt.

Grodmamman sa...

Vad mycket fina saker du har gjort! Hjärtat har jag också sett hos "Jordgubbar med mjölk" och tyckt att det var jätte fint. Ditt blev också jätte fint och strutarna var ljuvliga!
Man kan nog inte förstår tjusningen med bloggandet innan man själv provat!=)
Kram

Annika sa...

Nu ramlar tipsen över en var man tittar.... vilka snygga hjärtan...o strutar.... o äpple:) ja man är lite ovan i början men det är såå kul att tova.... blir så pysselsugen nu men jobbet väntar så det får bli i slutet av veckan...Kram Annika

Veronica sa...

Bra jobbat tjejjen! Så fint det blev ditt lilla hjärta!!

Kram Veronica

Nilla sa...

Så fint hjärta och strutarna, jag bara smälter, sockersött :)

Ha det bra!

Kram Nilla

Tulipa sa...

Så fint. Man vill sträcka ut handen och känna på det!
Kram Tulipa

Lilla huset på prärien sa...

Hej Bea! Du är helt fantastisk med ditt pysslande och lekande med barnen tycker jag. Du har sådan ordning bland allt - tom en särskild mapp för färgade papper... Hmm... jag måste börja organisera lite här hemma. Vara lite mer pysslig, leka lite mer med barnen...

Kram Jenny

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så sött, så sött. Synd att jag inte har något fuskfårskinn i mina lager... :-)

Ha det fint!

Bollan sa...

Åhh va fint sånt vill ju jag med ha. Man kan inte få beställa ett ;-) Kram Bollan

Anonym sa...

Sött hjärta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...