söndag 11 januari 2009

Bloggpyssel

Jag har fixat och trixat lite med bloggen. Jag har tagit bort ramarna från headern och ramarna från bilderna i inläggen. Jag har också fixat till en signatur på http://www.mylivesignature.com/
Det har inte fungerat att föra in en bild i headern i och med att jag har tre kolumner i min blogg, men skam den som ger sig...hihi.
(Någon gång i veckan ska jag skriva om hur jag gjorde för att få in trespalter för den som är intresserad)

Nästa projekt ska också bli att få till bakgrund utanför själva kolumnerna...en utmaning som jag förstått och innebär att jag måste spotta i nävarna och gräva mig in bland HTML-koderna..*burr*
Håll tummarna för att jag inte raderar hela bloggen...hihi! :-D

I brist på kamera (är på safari långt inne i kameradjungeln för tillfället)...så bjuder jag på härlig stickinspiration från Ruth Cross. Vilken kvinna!!! Kika på hennes accessoarer och interiör på sidan. Så vackra saker och visar på en mycket större möjlighet med stickningen än jag någonsin kunnat fantisera om.
Nu ska jag klicka mig iväg på olika HTML-sidor. Jag har givit mig den på att uppdatera bloggen så att innehållet blir ännu lite tydligare för den som bara är här inne och strökikar.

Ha en riktigt bra söndag!
Och hörrni...det blir några minuter ljusare för VARJE dag som går!

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det blir sakta ljusare och det är härligt!
Ha en riktigt fin söndag du också.
Kram Lallis

Linda sa...

Hej och tack!
Har också tänkt ändra på min blogg och göra den trespaltig. Satt flera timmar igår och försökte, men det blev inte till nåt! Tar gärna emot tips!

Ha en fortsatt bra dag!
Linda

Anonym sa...

Tack för tipset på den sidan, nu har jag också varit inne och skapat mig en signatur :)

Kram!

Anonym sa...

Nytt år och ny design! Visst vill man både förnya och förbättra:)
Jag undrar om det finns fler möjligheter på blogspot än på blogg.se. Jag vet att det krånglar mycket på blogg.se och några bloggare har redan bytt...
Ska in och kika på signaturerna!

Erika sa...

Ja tänk om man kunde sticka!

Nettan sa...

Har ju nyss oxå skaffat 3 kolumner, men kan inte få till en snygg header heller =0(.
Har ju ej fotoshop...vet ej om det finns ngt gratis program till det !

Men ditt blir toppen ska du se.
Kram Nettan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...