tisdag 6 januari 2009

Sjunde vågen - Angie Dudley

Åhhh..jag rekommenderar VERKLIGEN att bloggsurfa på den "sjunde vågen" som jag skrev om nedan. Då hade jag precis börjat, men jag förstod inte själv vilka fantastiska upplevelser jag kunde få av det.

Igår hamnade jag hos Angie Dudley.

En otroligt söt amerikanska som gick en kurs i tårtdekoration 2007. Se bara vart den har tagit henne. Hon har gjort helt makalösa bakverk tillsammans med sin systerdotter och utvecklat sin blogg "Bakerella". När Martha Stewart sedan hade en cupcaketävling valdes hon ut bland alla de tusentals som skickat in bilder på sina konstverk.

Här kan ni se hennes deltagande där...hur söt som helst och hennes små cupcakes pops.





Se vilka FANTASTISKA bakverk!
Och det från en kurs i tårtdekoration!?
There's no end to the possibilities!!!

:-)

Och kom ihåg vem som först myntade "Cupcake Pops"?
Hon har startat en stor kedja i USA där man nästan ersatt cupcakesbakandet till kalasen till fördel för "muffinsklubborna"!
Om ett år eller så så kommer Leila baka dem i rutan, det är jag nästan säker på! ;-)

...


Sååå...i år är mitt nyårslöfte att jag ska lära mig sticka!
Nästa års nyårslöfte får bli att utveckla min tårtkonst...hihi.
Martha...here I come!
:-D

Nu ska hela familjen spela lite spel.
Ha en underbar tisdag!

19 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Mmm... dit in har jag varit flera gånger och kikat! Fantastiska saker man kan göra :) Märker förresten att jag är först ut ganska så ofta hos dig... så din sjunde våg måste börja "hemma" hos mig några gånger *skrattar*. Med ditt fantastiska handlag förresten så måste du vara den utmärkta kandidaten att gå på bakkurser förresten! Snacka om kreativ människa! I like! :)

Kram Jenny

Mamma C sa...

Ja denna blogg brukar jag besöka titt som tätt. Man blir helt tagen av allt hon åstakommer.
Kram Mamma C

Veronica sa...

OK! Denna blogg ska jag spana in OMGÅENDE! Tack för tipset! Lycka till med stickandet!!

Kram Veronica

Skatan sa...

Sitter här och har precis svalt lunchen. Nu drömmer jag om en kopp kaffe med någonting gott tilll...bilderna gör inte direkt saken bättre ;-)

Kram,

Anna

Flingan sa...

Vilka underbara bilder! Jag var tvungen att kika in där omgående.
Jag blir alldeles stum av förundran vad det finns kreativa människor runt om i världen.
Underbart!
ps... på väg genom landet är ett litet paket som det står bea på....
kram

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Bea!!! Ville bara säga hej och TACKA för dina gulliga ord...du är en klok och SUPERDUKTIG kreativ kvinna!!!! Är glad att jag "hittat" dig!!!
Tittade själv nyss efter någon kurs i keramik..är oxå sugen på det. Hoppas att du kommer få det underbart på kursen!

STOR KRAM
Hanna

Widénskan sa...

Herre gud vad människan är skicklig!
Mäkta impad!
/ C

MADELEINE sa...

Härlig blogg ;-)
Hur får man till så man kan ha bilder och sånt på båda sidorna av inläggen?? :-o

Charlotta sa...

Låter härligt med ditt surfande. Men jag längtar till att du har en fungerande kamera igen så att vi kan njuta av DINA alster. Hur går det i köket???

Nu är FIRA-byråerna från IKEA pimpade och klara! http://ekvalla.blogspot.com/2009/01/pysselparadis-fr-barnen-men-hjlper-det.html

Kramar från Charlotta

Boktokig Eva Boström sa...

Jag brukar också besöka Bakerella! Det är en helt underbar blogg! HOn är sååå duktig!!!

In my house sa...

Hej hej... Oj vad det lät kul å spännande!!!! och hmm, va sötsugen jag blev nu!!!
Kraaam josse

Mamma-Mu sa...

Hej!
Du har en liten utmärkelse att hämta på min blogg!

Tack för en inspirerande och mysig blogg!

Kram Mimmi

Pysselpralinen sa...

Ja, hon är verkligen helt "divine"! Jag älskar att gå in och överraskas på hennes blogg. Och så drömmer jag i smyg om att jag också kan om jag bara vill. Hrm, just det...;-)

Nu är det nog dags att lämna jobbet. Det är väldigt tomt och ödlsligt i kontorslandskapet... Första dagen efter jul&nyår avklarad. Jag överlevde!

Lallis - liv och leverne sa...

NU rinner dreglet efter att ha sett de bilderna:) och att surfa med den sjunde vågen låter urkul. Måste göra det och inte bara säga det.
kram Lallis

Drömmar och verklighet sa...

Oj så smarriga saker Blev riktigt hungrig och jag som ska gå sova nu FÅr se om jag har turen att hitta en liten saffransbulle i skafferiet först Ha det gott /Kram Carina

anna of sweden sa...

Bloggandet är fantastiskt med alla världar man kan susa runt mellan.

Marie//Tekla Maräng sa...

Sitter här framför datan med *bara* en kopp kaffe och jag vill lova att nu kurrar det i magen efter någon go sak.

linnea-maria sa...

Vilka vackra bilder!! Det låter ungefär som när jag bloggsurfar. Jag har hittat många utländska favoriter (som även har hittat mig) på detta sätt. Ha en fin helg /linnea-maria

sally bazar sa...

Å va inspirerande goda bilder!
Hello Kitty tårtan var underbar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...