måndag 23 februari 2009

Rensa i röran - the epic saga

Jag har inte slutat rensa i röran, bara inte skrivit om det på ett tag. Så här ser det ut längs ena väggen i vardagsrummet just nu. ALLT ska bort. Det är saker från våra bokhyllor i vardagsrummet och saker från vårt arbetsrum. Och det är ändå toppen av isberget. Det vi kan sälja ut har vi nu sålt ut på Tradera. Det kommer väl till pass med lite semesterpengar inför sommaren. Just nu håller vi på att lägga ut över sextio olika DVD-filmer på Tradera. Det känns så SKÖNT när det börjar bli tomt i våra hyllor, lådor och skåp. Det spelar ingen roll att de här sakerna inte har SYNTS, de har ändå KÄNTS av. Vetskapen om att det bara är det vi älskar som finns kvar i skåpen gör mig lugnare till sinnes.

De här sakerna ska jag och barnen åka iväg med till "Röda korset" idag.

Sedan ska vi ta en fika på stan med ett par vänner, besöka biblioteket och storhandla och köpa lite tyg till barnens medeltidskläder.
Innan dess ska jag sy klart en massa vimplar.

Schemat är fullt, men vi tar det i sakta mak. Barnen leker just nu med sin tågbana. Nyss spelade vi "Alfabetsspelet" - dottern vann som vanligt. Ikväll är det keramik och i morgon "tovningskurs/medeltidssömnad". Spännande! Maken har ansökt om ledighet på onsdag, torsdag och fredag. Då blir det badhuset för vår del och "Lek&Buslandet", eventuellt far vi också iväg till huvudstaden.

Livet leker!
Barnen leker!
JAG leker!
:-)

Ha en underbar måndag!



6 kommentarer:

Skatan sa...

Men gud vilket inspirerande inlägg! Livet leker...barnen leker...du leker! Jag skall också försöka leka idag. Nej, jag skall leka idag :)

Tack för den puffen!

/Trött spädbarnsmamma...

millandante sa...

Jag ska också leka idag! Härligt!! Tack för inspirationen!!
Kram

Ph sa...

Lek är så underbar! :D
Jag blir så glad av din blogg, den är så inspirerande och positiv! TACK för det!
Hälsningar, Philippine

Esbe sa...

Så duktiga ni är! Ha en härlig vecka!

Anonym sa...

Jag är så glad att du påbörjade din rensing i januari för det fick mig att påbörja min. Jag vet inte hur många säckar med "skräp" vi burit ut fram till nu, men hela hemmet känns lättare. En dag för ett par veckor sedan satte jag mig och rensade bort över 1800 oöppnade mail som samlats på de mailkonton jag har (reklam från HM, Stenaline, och annat oviktigt som jag inte haft lust att läsa just då). När jag var klar kändes hela jag lättar.. och vi fortsätter rensa!

Ha det bra, och tack för inspirationen!

Pysselsyster sa...

Hallå där Bea!

Vad duktig du är! Härligt med gamla "monster" som försvinner ur skåpen.
Februari är verkligen en bra utrensningsmånad. Ljuset och orken kommer tillbaka!
Jag är också flitig! Röda kors-butiken här i stan ser ut som om den vore "min" just nu. Oj, vad jag har rensat och slängt och skänkt. Men det går till ett bra ändamål och jag kan stänga garderobsdörrarna igen utan problem.
Så skönt!

Må gott
Kram, Pysselsyster

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...