lördag 21 februari 2009

Paintförströelse och påminnelse

Jag pysslar med många saker, men någon verklig rittalang har jag inte.

Trots det kan jag tycka det är kul att sitta och kladda runt lite streck i "Paint". Jag tar ritpennan och bara snurrar runt och så modifierar jag bilden utifrån vad jag tycker det ser ut som. Den här gången blev det en mask. Andra gånger har det blivit "ett hånglande par", "en man med resväska", "elefant" och "glad pojke och flicka". Lite freudianskt kanske?

Min uppfattning om vad jag tycker mig se speglar nog där jag är just där och då. Just nu befinner jag mig i en ganska "jordnära" fas, därav kanske masken. :-)

Och just på grund av den här "jordnärheten" så påminner jag er om det program ni ska se på svt klockan 19.00 ikväll "Ett annat sätt att leva"

Ha en underbar lördagskväll. Ha det så glamoröst framför tevesoffan och "Melodifestivalen" som ni bara kan. :-)


8 kommentarer:

Vardags-mirakel sa...

Tack för att du påminde mig om programmet! Ha det bra, kram Eva.ps. masken är en riktig sötnos!

Lallis - liv och leverne sa...

Jag gillar masken. Jättefin:)
Och jag tycker oc kså att det är kul att sitta och pilla i paint:)
Stor kram Lallis

Mamma C sa...

Masken var jätte söt. Men jag missade ditt program och även mello. Jag har suttit i badtunna och blivit ett russin.
Kram mamma C

Marie//Tekla Maräng sa...

Härlig mask, måste kolla om jag också har paint. Du ser vad jag vet om min dator hahaha.
Jo jag såg båda programmen, först både skrattande och gråtande om vartannat sen så glamoröst det bara går, snacka om kulturkrock.
Men jag gillar verkligen båda programmen.
Natti natti eller go´morron:)
Marie

Anonym sa...

Hejsan!
vill bara säga hej och tala om vilken härlig blogg du har du finns på min blogg lista
kram lolla
ha en härlig söndag!!!

Anonym sa...

Hejsan nu är jag här igen :)

Jag har en liten utmaning till dig hos mig.... kolla

kram lolla

Marika på Odlingspyssel sa...

Vilken fin liten mask, väldigt trevlig blogg också. Är det du som gjort alla de små söta fågelholkarna i listan till höger?

Ullis/Leva på landet sa...

Du är verkligen superkrativ just nu, på alla sått och vis. Så den där mansken har du bara kluddat till?!. Tycker den var så söt.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...