lördag 4 april 2009

Krasseägg


Ett till litet tips som är snabbt och enkelt att göra. Använd dig av skalet från frukostäggen. Lägg i en nypa jord och strö i smörgåskrassefrön. Låt barnen måla ansikten (eller så gör du det själv...låt kreativiteten flöda vetja). Om du inte vill ha äggen i en äggkopp så kan du klistra ägget på en liten kartongbit, kanske i formen av ett par stora skor!? :-D

Gulligt blir det!
Och nyttigt!
Och gott!
:-D

Jag vill passa på att tacka er för era goa kommentarer. De värmer så otroligt mycket. Ni är så stödjande och uppmuntrande i alla tokerier och så ger ni goda råd när det behövs.
Tack för att ni finns!

...

I fredags rensade jag och maken ut saker ur förrådet och från bygget här runt huset. Det blev en släpkärra full som vi åkte iväg till återbruket med idag. 300 kilo blev det!!!
Snacka om att "rensa i röran". Totalt har det blivit 730 kilo! Snacka om bantning! :-)

Idag är barnen hos sin farmor och farfar. De sover över där och vi har fått lite egentid tillsammans. Vi har varit och fyndat kläder på en klädbytartillställning och sedan åkte vi och kikade på ny bil och provade en ny sushirestaurang. Jag provade en saké som heter
"Hano Hato". Den var verkligen otroligt god och precis så "knäckig" och "chokladig" som den utlovats även fast den inte var söt för det.

...

Det här är senaste stickprojektet. Det är första gången jag stickar mönster. Det känns verkligen som ett par hack upp utmaningsmässigt, men hittills har det fungerat ok och jag är snart klar med den första mönsterrapporten av totalt nio. Jag har fått sticka om början på den ungefär tio gånger, men nu tror jag att jag fått "kläm" på det. Jag var sugen på att sticka min i rosa garn den med, men ni skulle se min garderob nu...det är BARA rosa...och så grått...och vitt. Det kan ju vara fint att bryta av lite också...hihi.

Nej, nu blev jag sugen på att sticka lite igen. Det får bli till DVD-boxen "En förlorad värld" som jag fått av maken.

Hoppas ni har en toppenkväll!



Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll


12 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket bra tips om äggskalen! Tack, den ska jag nog ta o använda mig av. Vilket stickprojekt du har börjat med, den blir nog bra när den blir klar! Ha det så gott. Kram Lenita

Grodmamman sa...

På min förskola dekorerade vi ramar med äggskal och gjorde en liten kyckling och satte på en bakgrund. Jätte söta tavlor blev det med mycket personliga kycklingar!:)
Det är inga dåliga stickprojekt du ger dig på!:) Jag har stickat en hel del, men sådana där mönster har jag aldrig vågat mig på! Lycka till!
Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Men oj, så ni rensar. Det skulle vi också behöva... :)

Lycka till med stickningen! Kram Marie

Skatan sa...

Åh...jag önskar att jag kunde sticka!!

Kram.

Vardags-mirakel sa...

Hihi sådana ägg med krasse har vi precis gjort på jobbet, hoppas det hinner växa ut till påsk. Jag blir så inspirerad av er "bantning", försöker slänga sådant som bara tar upp onödig plats men det är svårt... ha det bra, kram Eva.

Ullis/Leva på landet sa...

Är mysigt med krasse ägg. Ni är så otroligt duktiga att rensa. skulle också vilja ha er energi. Låter som en mysig dag.

Kramar Ullis

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken rensning ni gjort.
Snyggt stickprojekt som är på gång.
Ha det gott:)

Synnøve. sa...

Hej Bea.
Klart man är inom och ser vad du pysslar med. Det har inte blivit så ofta nu sista tiden då, men det blir nog bättre snart.
Det där med äggskalen var ett kul tips. Det tror jag att jag ska använda mig av.

Grå himmel och regn i luften...
Kram Synne.

lolla sa...

hejsan
jätte söta krasse ägg, vi har åxå sått krasse på jobbet i små påsk krukor.
jätte härligt stick projekt du gett dig in på, det ska nog gå bra väntar med spänning att se resultate..
jag älskar att sticka och virka
juat nu stickar jag massor av disktrasor i en massa härliga färger
kram lolla

Lallis - liv och leverne sa...

VIlket kuligt och bra tips:)
Kram Lallis

Home No.1 sa...

Hej där!
Titta in till mig jag har en utlottning/tävling där du kan vinna fin fina priser från min webbutik Home No.1.
Kram Annica på Home No.1

Susanne sa...

Så fint att så i ett äggskal! Det måste jag prova! TACK för tipset!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...