söndag 19 april 2009

Me&I party

Ett härligt måndagsparty är ju inte fel. Den goa värdinnan serverade två olika sorters paj och hembakt ciabattabröd samtidigt som kläderna visades upp för oss. Det blev den här härliga medaljongklänningen till dottern med tillhörande scarf. Sonen fick verktygströjan som även dottern kan ärva efter honom om hon vill. Jag höll i ett par turkosa byxor till tröjan, men jag hejdade mig då jag vet mina hur mina vildingar brukar ta sig fram på gräsmattan...på alla fyra...ibland. Lite praktisk måste man väl få vara, inte bara estetisk...hihi.



Jag var iväg på lunchen också och fyndade lite. Den alltid reandes kedjan Hemtex har "Ta tre betala för två" på de röda lapparna. Jag slog äntligen till på två par påslakanset, helvita och så en bordsduk i härliga vårfärger som skulle ha kostat 199:-, men som jag nu fick på köpet. Man känner sig lite nyrik när man fyndar för 398:- saker som tillsammans kostar 1400:- tillsammans.

Då kan man ju lätt känna att man "sparat" så mycket så att man liksom "har" de pengarna att handla märkeskläder för istället...klokt tänkt va? :-D

Nu står jag och funderar här på om jag skulle prova på att tova lite i tvättstugan.
Vad tror ni om det?
Ok, ni har övertygat mig...hihi!

Jag har grym nackspärr idag, men just nu har jag blockerat all elak smärta med både zonsalva och värktabletter så nu fungerar jag ett tag igen. Bäst att passa på då ju!

Ha en toppenkväll!





Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll

4 kommentarer:

Skatan sa...

Godmorgon Bea!

Ja, nu har jag ju bara lykcats spara en liten del av den stora dörren...får se hur skräpig den är och vad jag måste göra med den...Den är vacker så där men att få den att passa in i ett brokigt hem, tja det var inte tvärenkelt det ;-)

Angående knoppbrädan - jag letar efter en mejladress till dig så kan jag mejla dig om priser etc. Jag hittar dock ingen...?

Ha det bra!

Anna

Anne-Lie sa...

Vilka härliga kläder! Tur att inte jag hamnar på ett sådant party, då hade det blivit dyrt!

Kerstin sa...

Mucho klokt tänkt, vad köpte du för pengarna du tjänat? =)

Me & I är ju så himla gulliga, jag har en vän som säljer och där slinker det med både ett och annat...

Ha en fin dag! / Kerstin

P.s. Kolla gärna in hos mig och var med i min lilla tävling! D.s.

Vardags-mirakel sa...

Ta hand om dig, nackspärr är ett aber. Snygga barnkläder! Ha det bra, kram Eva.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...