fredag 17 april 2009

Fler fina inredningsbilder

Jag har kikat lite mer i mina inspirationsmappar från diverse engelska inredningsmagasin. Egentligen tycker jag inte om mer än skänken och spegeln och fönsren på den här bilden, men jag tycker om kompositionen av färger och former. Tänk...stilerna krockar verkligen, men här ser man verkligen att det inte gör något. (Fast den svarta lampan är lite för dominant för mig...kanske skulle jag tycka annorlunda om jag tyckte om den typen av lampa)


Vackert, åh så vackert! Stolen vore en DRÖM att äga. Tänk att få sitta där bland fladdrande textilier och få känna sig som en riktig prinsessa. De här möblerna och väggarna kräver verkligen ett sånt här mörkt golv, det skulle inte alls vara samma vita skimmer över stolen och textilerna om även golvet var vitt.

Här är det lite "stilkrockar" igen som gör en intressant blandning. Tavlan till vänster gör att man liksom "stannar" upp lite.. och även lampan som är i mitten. Jag gillar "händelsen" i form av kassen som står på golvet. Den Carl Larsson inspirerade byrån är också lite oväntad, men flirtar ändå lite med den moderna etsningen i mitten. Och spegeln...den skulle jag verkligen, verkligen vilja ha.


Här tycker jag om färgerna, stämningen...i själva interiören och hur man liksom letat ett "centrum" genom placeringen av stolar, blomman på mitten av bordet, antalet fotografier och de parvisa lanternorna.



Wow! Tänk att få TILL det så här. Om jag skulle försöka mig på något liknande tror jag tyvärr att jag bara skulle känna att det var RÖRIGT, men här binds alltihop ömt ihop av den turkosa nyansen. Den kraftfulla inramningen gör mig stum (och får mig att vilja köpa svart färg imorgon)




Om igen, här har man lekt med den parvisa spegeleffekten. Jag försöker verkligen påminna mig om hur mycket jag tycker om det och inreda på samma sätt. Jag älskar det mörka träet till det vita textilöverdraget. Här ser vi mörka ramar igen. Snyggt! Och så en liten finess med att faktiskt låta dörrarna till vitrinskåpet stå på glänt lite inbjudande.

9 kommentarer:

Tomtan sa...

"Tetran" är av tyg....

Jenny sa...

Så snyggt det med d turkosa är! Nu har jag en bild att visa sambon min, för jag vill ha det så i sovrummet - toppen! Tack för det! Ha en fin helg!

Vardags-mirakel sa...

Så vackra bilder du visar upp, gillar vitrinskåpet och det runda vita bordet mest :-) Ha det bra, kram Eva.

Synnøve. sa...

Hej du.
Kikade in bara för att önska dig en fin lördagskväll.
Kram Synne.

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med all inspiration. Alltid kul att se en massa härliga bilder.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Grodmamman sa...

Vilka härliga bilder! Mycket inspirerande och kul med dina bildtexter också. Kände som du med många av bilderna!:)
Kram

Unknown sa...

Ja det kan bli en spännande kombination när man blandar stilar så där. Lite mer personligt. Vackra bilder. Kram Lenita

HEMLÄNGTAN sa...

Härliga bilder! Det är verkligen fint när man blandar lite stilar tycker jag, det blir mer personligt så.
Kram Jenny

Maria sa...

Bara älskar bild två med det mörka golvet mot de vita tygerna...och den sista bilden...såå smakfullt och något att drömma sig bort till.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...