onsdag 29 april 2009

Som att åka tåg...

...så känns det nu. Fast inte den där behagliga rutten med vackert landskap utanför där man sitter i en vagn där inga talar onödigt högt i mobiltelefoner och man kan läsa ikapp inredningstidningar och bara halvsova.

Utan snarare...den där gumpiga, skumpiga färden där det går alldeles för fort så man nästan blir åksjuk när det lutar som på X2000 mellan Hudik och Sundsvall eller som banan mellan Linköping och Lidköping. Full fart...och inget fast föremål att fästa blicken på. Alla ljud- och ljusintryck bara susar emot en.

Just nu är det bara så.
Full rulle.
Ingen direkt zon att vila i, varken i hem, trädgård, jobb eller i relationer eller företagsmässigt.
Det är bara att härda ut och vänta ut.
Och njuta av vackra interiörsbilder, som den ovan.

Jag har ju fortfarande ingen kamera så jag kan inte visa er min fina rosenkudde, mina små griffeltavelskyltar, mina vita bokstäver "R","O", "S" eller min vita lilla fågelholk som jag har köpt. Det var längesedan jag köpte något i inredningsväg...det senaste var typ KÖKET! :-) Däremellan har vi ju varit fullt upptagna med att röja ut allt bråte som samlats.

Apropå bråte så ska vi försöka bli av med det sista på en bakluckeloppis i helgen.
Håll tummarna för att vi inte ska behöva åka hem med så mycket. En recliner och två cyklar ska iväg och så en boklåda och en massa kläder och mopeddelar etc.

Förresten hoppas jag det är "Rent hus" ikväll.





Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll



7 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hoppas någon kan dra i nödbromsen åt dig. Inget vidare när det bara rusar på så där.
Jag känner igen känslan.

Baklådeloppis låter spännande. Kanske man skulle fixa nått sånt här med.
Blev du av med grejerna?
Ha nu en fin valborg.
Här firas det inte. Men man får väl göra nått åt det med. Bål nere på stubbåkern kanske...
Kramen Synne.

Min lya och jag sa...

Vissa perioder i livet är mera hektiska och fyllda med ALLT,än vad andra är....där det vardagliga bara snurrar förbi. Men man vet ju också att det kommer lugnare perioder,tänk på dom när det känns lite extra tungt!!

Är du också ett "fan" av Rent hus?!
Gillar att se det,då inser man att man inte har det så smutsigt och att det inte gör så mycket att någon av barnens leksaker ligger framme på golvet:-)

Ha en trevlig sista april!!

Kram Linda

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja ibland känns det verkligen som att allt går i en våldsam fart.
Våren kan lät bli lite så tycker jag. Mycket som ska ordnas och fixas plus allt det vanliga.
Vilka vackra tovade säker din inspirations källa har. Längtar ännu mer efter att lära mig tova.
Trevlig Valborg Marie:)

StrandviksVillan sa...

Vet precis vad du menar...
Ofta blir det så där på våren, då man vill så mycket (och förväntas mycket) men tiden räcker inte till för allt. Det enda är helt enkelt att hoppa över nånting, utesluta nåt... Det ordnar sig nog!

Önskar dig och familjen en glad, skön och vilsam valborg!
Kram!

r e b e c k a sa...

så snyggt du har klätt soffan med det blåa tyget, man får liksom en känsla av kökssoffa!

Annika sa...

Nej nu får du allt dra i nödstoppet o njuta lite av vår vackra vår..... visst rusar tiden men man måste nog andas också...:) bakluckeloppis låt kul... ska på loppis imorrn jag o se om man kan göra nåt fynd.. jag drar hem en massa saker istället jag...:) fortsätt dansa du... det tycker jag verkligen... Kram Annika

Julias vita drömmar sa...

Hej Bea :),

Å hur har du det, det var så länge sedan...
Ja, jag känner igen känslan. Men på något vis så kan jag inte rusa fram hursomhelst i livet då barnen är hemma, och tur är väl det...jag njuter och försöker ta tillvara så gott jag kan på tiden.

Så skönt att rensa bråte, en befriande känsla!

Kram, hoppas ni får en härlig helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...