lördag 16 maj 2009

Hur tidigt är det snällt att...

...starta gräsklipparen på en lördag?
Jag vet i alla fall att både jag och maken har varit ivriga sedan åtminstone klockan 7.00! :-D
Vi köpte nämligen en ny gräsklippare igår och nu blev det en finfin "Partner P56 -190DWA" med Hondamotor som går 4 km i timmen. (Men tro nu inte att jag är en sådan som lägger sånt på minnet, imorgon har jag glömt alla beteckningar och siffror igen...hihi)

Vi ville ha en lättstartad och det är den här. Jag vill ju kunna ta fram och starta gräsklipparen själv utan att behöva vänta på att maken ska komma hem och göra det åt mig. Jag vill inte vara en kvinna på 2000-talet, van att klara mig själv, men av tekniken tvingas leva på 50-talet.

Nu har vårt gamla skrälle hostat och skrällt för sista gången.

Dottern och jag ska snart gå ut och klippa gräsmattan.
Båda med hörselkåpor och prima gräsklippare, fast hon med sin lilla leksaksgräsklippare bakom mig i klippspåren. Så brukar det se ut när vi klipper gräsmattan här hemma! :-)

Sonen är iväg med sin far på sitt första folkrace. Han hade säkert skor, jacka och keps på sig en halvtimma innan det ens var dags att åka iväg, så ivrig var han.

Annars är det bara "husmoderssysslor" här hemma idag. Jag hinner inte med dem nu till veckan när jag börjar alla utvecklingssamtal på kvällarna. Imorgon (läs SÖNDAG) har jag faktiskt sex stycken samtal på skolan också...hmmm...men det är för att jag inte hinner med annars alls)

Jag ska försöka hinna sy några vimplar också ikväll, jag har så många fina tyger nu som jag vill sätta min nya sax i och beställningarna tickar in. Så otroligt roligt!

Nu ska jag kasta in lite huvudkuddar i tvättmaskinen och sedan ska vi dra igång gräsklipparen. Hurra!

Efter det tar jag och dottern en cykeltur till lekparken, det har vi förtjänat! :-D

Ha en underbar lördag!


Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll

3 kommentarer:

Backstitch sa...

Jag tror att jag som granne skulle tycka att kl.10 skulle vara passligt på en lördag, att klippa gräset menar jag.
Det låter som om ni har planerat för en mysig lördag. Första gräsklippet (fast inte vet jag ju hur många gånger du redan klippt i år) är alltid lite mysigt sedan blir det bara tråkigare och tråkigare.
Ha en skön helg.
Kram Moster

Smått och gott hos Lina sa...

Kul med ny gräsklippare! Jag har faktiskt precis varit ute och provstartat vår gaaaaamla gräsklippare, och den startade iaf. Få se hur länge den håller.

Skönt med hemmalördag på tumis med dottern.

Kram

Vardags-mirakel sa...

Jag har en handjagare så då kan man klippa hur tidigt som helst! Önskar er en härlig helg! Kram Eva.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...