söndag 24 maj 2009

Ny kamera

Äntligen kan jag få börja bjuda på lite mer bilder i bloggen. Det har varit lååånga månader här hemma när vi bara haft mobilkamera att förlita oss till, men nu ska det bli andra bullar...ehhh...bilder...av. :-D

Jag provfotade nyss vid köksbordet och jag är faktiskt ganska nöjd med resultatet. Den här gången ska jag verkligen läsa igenom användarhandledningen för att se vilka trix och fix man kan få till med hjälp av bländare och olika inställningar.

Jag vill passa på att tacka för alla kommentarer om köket. Det värmer verkligen. Vi har slitit hårt med det och ännu är det inte riktigt, riktigt klart. Det ska till lite golvsocklar och lite vit färg på några små ställen, men det jobbar vi på nu.

Idag är det mer trädgårdsarbete som gäller. Sedan ska jag ta med mina egna barn och en av barnens lekkamrater på bio. "Lilla Spöket Laban". Spännande för små barn under fem år. :-D

Maken och jag tävlar om vem som först kan gå ner fem kilo i vikt!
Mitt pris, om jag vinner, är en dags rundvandring i grannstadens samtliga loppisar! :-D
Gissa om jag kämpar? Hihi...

Jag har "vadderat" mig lite med lite för mycket gott rött vin och choklad under vintern, men nu ska de överflödiga fem kilona bort igen.
Vi vägde oss i morse och vi är lika - har båda gått ner 1,2 kilo.
(Jag har ändå inte varit så strikt, ätit fyra sockerkaksbitar, druckit tre glas vin och ätit rabarberpaj och vaniljsås under veckan, så jag kan känna mig nöjd)
Håll tummarna för att jag ska ro hem detta ändå! ;-)










Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloglovin

19 kommentarer:

Villa Hemma sa...

tjenahej

Du får absolut inte missa Notre Dame och Plint. Googla o sen om du hittar, annars kan jag ge dig en hemmagjord vägbeskrivning :)

- Jenny (också med lite extra vadd) :)

NICOLINAS BONING sa...

Tack för dina snälla ord!!!
Det värmer när någon tycker att det blir bra det man gör:-)

Jag tänkte oxå långa tejpremsor,men tyvärr så är det så här man ska göra enl experter...och det funkade jättebra.
Det gick visserligen åt nästan 2 rullar maskeringstejp,men det var det värt.
När jag skulle klippa av tejpen vid slutet på rutan så tog jag en spackelspade och satte kanten precis ved strecket på golvet och drog rakt av bara...toppen,behövde ingen sax som krånglade.

Det ska bli spännande att se hur det går för er...både med golvet och vikten;-)
Håller tummarna för dig och loppisarna!

Kramar Birgitta

Fröken Fräken sa...

Jag håller med de övriga, vilket fint kök ni har skapat! Tapeten var också härlig..hm, undras om jag inte har er tapet som tyg, och i en annan färgställning? Har inte hittat rätta användningsområdet för det ännu.

Och syrener! FInns det någon annan blomma som är lika mycket sommar? Här har de inte slagit ut än, men det kommer.

Faktist vet jag precis var jag har de olika inredningstidningarna. Jag har ett system, översta raden i hyllan är Hus & Hem. Jag brukar inte sortera i nummerordning för jag är så dålig på att sätta tillbaka dem på rätt ställe sedan...

Inspirationen till mina spetstavlor fick jag i butiken Årstiden, där de hade något liknande, fast mycket mindre. Mina tavlor är 80 x 80 cm och 60 x 60 cm.

Villa Carl Larsson sa...

Åh vad roligt med en ny kamera. Det gör ju så stor skillnad på bilderna :) Och är ju dessutom mycket roligare.

Tack för din kommentar. Så glad jag blir. Jag ska nog inte fira på något märkvärdigt sätt. Jag tar examen en fredag och börjar jobba redan måndag. Men min kära mor och far reser långväga så jag ska ut och äta med dem samt mina vänner. Det blir bra.

Kram Josefin

Helena sa...

Hej! vad roligt med ny kamera, skulle också behöva läsa handboken till min kamera men det blir liksom aldrig av, måste ta mig i kragen där! Ha en skön söndag. Kram Helena

Lotta sa...

Hej! Det var länge sedan jag skrev en kommentar här, smyger mest förbi och läser nuförtiden. =) Köket ser helt underbart ut.

Här händer det grejer. Vi har blivit med hus och börjat renovera, färgfläckar och slipdamm är vardag. Men jag längtar så efter ett eget arbetsrum med plats för båda mina makiner och ett helt förråd med tyger.

Hoppas ni haft en underbar halg
//Lotta

StrandviksVillan sa...

Lycka till med kampen mot vågen! Jag borde absolut göra som dig och minska ner lite på intaget... Kanske en bra idé att tävla med maken ;)

Ha en härlig ny vecka, kram A-C

Nicole sa...

Jättehärlig bild med din nya kamera!
Jag har också 5 kilo som borde försvinna simsalabim...Hur jag än går an i trädgården så visar vågen envist samma vikt, men jag tröstar mig med att fettet förvandlats till muskelmassa ;).
Håller tummarna för att du vinner!
(Jag kan inte utmana sambon, han har inga extra kilon, typiskt va)

Mamma C sa...

Så snyggt erat kök blev, kul att du har en kamera igen att ta bilder med. Jo vi äter halvfabrikat som du kallar det för. Här hemma är ugnstektfalukorv med potatismos lyx för herrarna i huset. Ha en bra ny vecka.
Kram Mamma C

lolla sa...

hejsan
Ja det är bra kämpa på jag håller tummarna för dig, loppis runda är väl ett riktigt kanon pris....
Så fint ni har det i köket
kram lolla

Hem och Harmoni Marie sa...

Jag känner på mig att du tar hem kampen... speciellt med ett så fint pris som hägrar... :)

Ha dett gott, kram Marie

promenader på landet sa...

Hej! Vad kul med en ny kamera alltid roligt när man lyckas ta fina bilder! Lycka till med de 5kilona jag hejar på dig! Kram Maria

Bollan sa...

Va fint köket blev skulle va kul att se en helhets bild när vi väl är klara. Roligt att du har en ny kamera nu du brukar ju ha massa inspirerande foton nu blir de bara bättre kvalite på dom ;-) Kramizzar

Malin - I min trädgård sa...

Hejsan Bea! Gud vilket fint foto på syrenen! Nu blir jag lite avis, jagkämpar på med vår billighetskamera... men det går det också :).

Mmmm rabarberpaj med kokos lät ju jättespännande. Man skulle inte kunna få receptet? Det lät så smarrigt! Och sedan är det kul med lite variation på pajen också.

Ha en bra dag! Idag börjar jag mitt nya jobb - spännande!

Kram M

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

tack för dina rara ord om mig & min blogg.
jag har tusen ideer som jag vill förverkliga...ska se vad jag kan göra åt dom å hur jag ska bära mig åt.

underbart kök ni har renoverat...wow..tummen upp!

fina klänning.....riktigt sommrigt.

kram Nilla

Lallis - liv och leverne sa...

Så kul med ny kamera:)
Och vilken kanonfin bild!
kram Lallis

AK sa...

Hej Bea,
Vad fint ert kök har blivit! Roligt med en ny kamera, jag håller ju också på lite med min nya kamera och testar lite olika inställningar, det svåra är bara att komma ihåg det!
När du visar så fina kläder att sy till små tjejer önskar jag också att jag kunde sy! De skulle passa perfekt på min 5-åring!
Lite extra vadd var en bra beskrivning, här skulle det nog också behövas få bort lite sånt! Jag håller tummarna för att du vinner!
/AK

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med en ny kamera. Skulle jag också vilja ha. Är precis likadant här att det är ca 5 kilo för mycket. Håller alla tummar jag kan för dig att du vinner

Kram Ullis

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh visst var det mycket fint i senaste numret av allt i hemmet. Mysig blog du bjuder på, är det ok att jag länkar?
Kram Tess

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...