onsdag 20 maj 2009

Skjortklänning

Nu vet jag vad jag borde ha gjort av makens skjortor som vi åkte iväg med till Röda korset.
Made visar hur du lätt omvandlar skjortor till söta flickklänningar.
Jag blev så sugen så det gör ONT i hjärtat att inse att jag, just nu, inte har tid till den här typen av projekt...men snart så. :-)



Visst är det helt ljuvliga skapelser?
Bra för miljön är det också att återvinna skjortor.
Och bra för självförtroendet kan jag tro att själv knåpa ihop dylika söta kreationer.
...

I övrigt vill jag skriva och tacka er för att ni så idogt besöker och kommenterar i min blogg trots att jag för tillfället har begränsad tid till att sitta vid datorn.

Den här veckan har allt gått i ETT! Jag har verkligen inte haft någon rast alls på jobbet och mina kollegor frågar varandra om jag verkligen är där. Jag har utvecklingssamtal på min planeringstid och planerar på mina raster. Rösten är ansträngd sedan sex timmars non-stop utvecklingssamtal i söndags, men jag tror....TROR...att jag börjar se en ände på detta. Jag har ungefär 10 samtal kvar och två stycken elevårdskonferenser, men sedan tror jag det börjar lugna ner sig något.

På hemmaplan har det också varit mycket med utvecklingsamtal för mina egna barn, fotbollskola, simskola, dansskola och så mitt lilla företag på det.
Det börjar bli rörigt här hemma och lite eftersatt på städplanet, men det får vi ta igen nu de närmaste dagarna. Men först och främst ska jag prioritera SÖMN.

Det blir nog en tidig kväll ikväll.
Tack för mig från "klagohörnan"
Hoppas ni har det lugnt och tar hand om er riktigt, riktigt väl!



Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll

12 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Men vad smart, de är ju helt underbara! Det skulle jag vilja testa om jag får en flicka nån gång ;-)

Vad himla fin du gjort bloggen, riktigt somrig!

kram Mia

Jenny sa...

Det var riktigt smart och så fint! Måste jag ta och prova!

promenader på landet sa...

Jag tror Maj månad är den mest intensiva på hela året. Jag är Förskollärare och har också betat av ett gäng utvecklingssamtal nu och så är det ju många avslutningar på aktiviteter för de egna barnen. Jättesöta klänningar!! Min 5-åriga tjej skulle se ut som en prinsessa! Ha det bra och ta paus i bland! Kram Maria

Helena sa...

Jättefina klänningar! Jag har funderat på att sy en sådan här, samma idé, sy en klänning av en skjorta: http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=170402.0

Du får försöka vila upp dig nu under helgen. Ha det bra!

Petra sa...

På min skola har vi mentorskap så även fritids håller i utvsamtal. Det gör att jag bara har 9 samtal och det känns verkligen lagom! Kräver mycket skrivande innan för att alla ska få ordentlig information men samtalen är inte så jobbiga, tack och lov! Tycker så synd om alla lärare som har 20-25 samtal!

Hoppas det lugnar sig lite för dig snart!

//Petra

Agata sa...

Jättefina klänningar! Jag har sytt klänningar av skjortor, men då utan ärmar, och med knäppningen bak. Och så har jag återanvänt bröstfickan till ficka på framsidan. Men den här modellen var nästan ännu finare! Tack för länken.

Kajsa sa...

Otroligt fint!!! Och vilket roligt sätt att tillvarata gamla kläder, måste jag absolut försöka mig på.

Annika sa...

Ljuvliga skapelser av skjortorna..... man kan återvinna det mesta... jag har sytt 2 linnen av ett lakan o ett påslakan.... sen hänger en broderad duk med hål på tork för att bli ytterligare ett som ska bäras på examen är det tänkt.... sen har jag ideer om en annan variant men måste testa först.... trevlig helg... Annika

Mamma C sa...

Det var en himla smart sak att göra av gamla skjortor.
Kram Mamma C

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fina klänningar och vilken smart idé av gamla skjortor.
Hoppas att du hinner sova gott om nätterna nu när allt går på högvarv för dig, kram;)

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt med skjortorna. Hoppas att du fixar allt på jobbet. Är inte kul när det blir för mycket. Här är jag klar med alla samtal så skönt.

Kram Ullis

Emy sa...

guuuud sån kul idé! Nu hoppas jag verkligen att jag snart är ägarinna av en symaskin! Då ska jag hugga in på makens skjortor och klippa och sy lite! :-)

(jag som bra fållat gardiner hittills, får väl se hur det går ;-) ...)

Ha det bra!

/Emy

forskollarare.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...