söndag 17 maj 2009

Gratis klädmönster

Klicka in på Burda Style och skriv ut mängder med gratis mönster.
Här är några av de vackra skapelser som man kan skriva ut där.
Jag älskar stilen på hela outfiten. Den långa sjalen ihop med hatten och klänningen. De andas lite 20-tal ihop. Jag gillar den rektangulära urringningen.
Det här är en modell som lätt skulle kunna ändras till en vacker klänning i cocktailstuk genom att enkelt förlängas nedtill.

"Garbo" heter den här modellen och vi kan ju förstå varför. Så otroligt fin i det här utförandet, men skulle kunna göras romantiskt svallande med tunnare bomullstyg med underkjol.


Jag älskar den lite mer "strikta" plisserade nederdelen ihop med den detaljlösa ovandelen. Den är snygg i grått med markerad midja, men jag blir också sugen på en vit variant med crémetonade detaljer.
Den här blusen är ju bara så söt. Jag ser den framför mig till en jeanskjol eller just i "lager på lager" utförande som på bilden.



Den här modellen ger mig "Jeanne d'arc"vibbar. Tänk den här i tunn grått halvlinne med mörkare knappar till och så en förklädeskjol i ljusare linne till. Magiskt!


Den här är knälång och ack så romantisk. Det här är precis den modellen som passar till de skira chiffongsjalarna som man drömmer om att äga till de svala sommarkvällarna.




En söt och lättsydd "peasant"modell till blus som funkar till både längre shorts, kjolar och vardagsjeans. Själva poängen med den här tycker jag är just det randiga tyget, det ger sömnadsmodellen precis den form jag tycker om. Jag kommer genast tänka på ett rosarandigt tyg som jag har liggandes här hemma.

Utöver de här mönstren så finns den en hel del mönster till barn, lite gosedjur, några väskor och underbara kjolar och byxor. Och nästan allt är gratis!

Gratis är gott, eller hur! :-D




Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll

10 kommentarer:

Klarafina sa...

Vilket fantstiskt tips! Ursnygga kläder!

Susanne sa...

hej Bea..Tusen tack för tipset,,jag skall gå in o titta..Jag är inte jätte bra på att sy kläder men man måste ju iallafall göra ett försök nån gång..Kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men wow , det var generöst !!
Nu ska jag genast in och kolla mönster !!
Hoppas allt är bra , det var länge sedan !!
Kraaam !!

Helena sa...

Å vilket bra tips, ska genast gå in och kolla! Mysig blogg du har! Ha en fortsatt härlig måndag! Kram Helena

Stina Glaas sa...

Åh, så fina! Jag önskar att jag vågade mig på ett sånt projekt!

Synnøve. sa...

Hello Partner...
Hur gick det med klipparn? Har en Partner vi med. En röd. Som enligt hyresvärdens son är väldigt fin där den står parkerad bredvid alla John Deere maskiner. Stor som små. Dotter till hyresvärden tycker däremot att den skulle varit rosa... hon är fem år.

Mönster ja...
Eftersom jag tillhör dom som har tummen mitt i handen när det att sy så säger jag att det är bra ändå. Letar däremot efter någon som kan, vill och törs och har tid att hjälpa mig sy en blus eller skjorta i ett tunt tyg.
Att ha i sommar i stället för t-shirt och linne.
Så känner du dig manad vet du vem du ska vända dig till hihi....

Alexander Rybak ja...
Han är ett unikum tycker jag.
Han både skriver musik, text och sjunger och spelar. En riktitg stjärna.
Det var så spännande att följa omröstningen av MGP.
Islands låt var bra den med.

Får nu se hur Norge löser uppgiften med att hålla nästa års MGP final...
Det har redan spekulerats i vart den ska hållas.
Jag tycker man ska ha den någon annanstans än i Oslo. Nordnorge är mitt val. De behöver lite promotion där uppe. Finns mycket vackert där.
Men vi får se.
Nu tror jag att jag ska ut och sätta en bulldeg. Blev akut sugen på bulle.....

Säger till när de är klara så kan du komma över på en fika...'
Kramen Synne.

Ett ögonblick sa...

Vilket bra tips!
Jag köpte en provdocka för ett tag sedan, trodde jag skulle börja sy kläder igen, men nej, så har det inte blivit. Dettta kändes som en puff framåt, är ju inte helt fel med gratis mönster.:)Tack så jättemycket!

Ha en bra dag!
//lisamaja

linnea-maria sa...

Åh nu blev jag sysugen!"!! Jag gillade särskilt den lila Jeanned'arc. Tack vare min mor och tidningen Burda har jag klämt ur mig många fina kreationer och till och med konstruerat egna mönster. Tack för påminnelsen om länken :) Ha en fin helg /linnea-maria

Felicia sa...

Wow jag är 11 år och jorde en fantastisk kläning till min skol avslutning bra tips kram felicia

Madde sa...

Hej.
Har en liten fråga om mönstret. Ja får inte ut de i större storlek, utan mönstret kommer på ett A4. o de kan ja ju inte göra ett par byxor av.
Hur ska ja göra?

Mvh madde

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...