fredag 4 september 2009

Det är svårt att inte inspireras

När jag kom hem från min löparrunda i morse (ja-a...jag känner mig väldigt stolt över att kunna skriva just det), så möttes jag av den här aktiviteten i köket.Barnen viker segelbåtar. Visst blir de ljuvliga!?

När jag frågade dem var de fått inspirationen ifrån så svarade fyraåringen:
"Jag vet inte, det bara kommer. Jag tänkte på en segelbåt och så blev det det"

Det är det jag menar lite i det jag säger i intervjuen här.
Det är svårt att INTE inspireras av barnen. :-)

Och...jag rekommenderar verkligen ett pysselskåp i köket där barnen kan få rumstrera runt hur de vill bland pysselsakerna. Då kan de skapa närhelst de vill och låta inspirationen leda dem framåt i skapandet.

Nu ska vi njuta av sill och potatis och låtsas som om det fortfarande är sommar! :-)

Kram Bea

4 kommentarer:

Skatan sa...

Sill och potäter - underbart gott!

Smaklig måltid och trevlig helg :)

Anna Skata

Hemmafruns hörna sa...

Åååå, vilken BRA artikel om dig og kreativitet! Det är ju så viktigt att leva i nuet och njuta av barnens sätt att tänka och se. Nu blev jag superinspirerad!!!

StrandviksVillan sa...

Härligt när kreativiteten faller på!
Vi har alltid haft ett pysselskåp i köket - perfekt! Det är dock överfullt med papper, pennor och halvfärdiga saker så det väller ut då man öppnar dörren :)

Nilla sa...

Underbart! Läste intervjun också. Det är så att jag längtar tills mina barn blir lite äldre så att vi kan pyssla tillsammans. :)

Kul med en septemberutmaning. Jag var med i mars! Dessvärre vet jag inte om jag kommer att hinna vara med den här gången. Väntar tillökning i familjen i mitten av september. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...