söndag 6 september 2009

Första julklappen klar?


Tänk er den här söta skapelsen med en vit eller rosa klänning och kanske ett litet förkläde på det. Tjocka flätor i mörkt elller ljust garn.

Det är nog vad jag ska knåpa ihop till dottern i julklapp.

Änglavingarna och glorian är jättefina, men jag tror att jag hoppar över dem då jag vill att hon ska vara så lekbar som möjligt och jag tror varken vingarna eller glorian är särskilt "änglalika" efter några timmars lek.

Mönster finner du hos Judi's Dolls.

Där finner du MÄNGDER med fler dockor.
Det är svårt, om inte nästan omöjligt, att inte finna någon docka som kniper just ditt hjärta.

...

Idag ska jag sy vimplar och löpträna medan maken åker till Bauhaus och lämnar tillbaka lite klinker som blev över från hallen. Värmeslingan är inlagd, det börjar bli riktigt spännande! :-)
Just another lazy Sunday! ;-)

Kram Bea

9 kommentarer:

OlgaA sa...

Kul att inte bara jag köper in julklappar på hösten=)

Lotta sa...

Oj, nu är det längesedan jag skrev något hos dig. :-)
Vilken underbar docka.

Jag längtar verkligen efter att få sy. Det har inte funnits tid till det under semestern när vi renoverat huset. Men jag får snart ett eget arbetsrum. Gjorde klart det sista på det idag så vi ska börja ställa iordning det, då kan jag äntligen börja flytta över mina tyger m.m från lägenheten. :-)

I morgon är det tillbaka till jobbet, vilket innebär en del nya saker som ska sys. Det ska bli kul, för jag fick så mycket idéer när jag var på formex.

Hoppas allt är bra med dig.

Hälsningar Lotta

mitt skärgårdsliv sa...

Kan se framför mig hur fin denna docka även skulle bli med vit eller rosa klänning. Ska genast kika in på sidan var mönstret finns, tror tyvärr det där är för petigt pyssel för mig men vem vet ;) Ha de bra!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God morgon Bea!!
vad kul du ville va med i min lilla tävling!

Kommer att li kanonsött..en uppskattad julklapp, helt klart!

Ha en fin vecka!
~~~Kramelikramis ♥ Mammamillis~~

Ullis/Leva på landet sa...

Dockan var verkligen fin. Din dotter blir säkert jätteglad om hon får en sådan.


Ha det bra!
Kram Ullis

Beata sa...

Det låter som en bra julklapp!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Den blev ju kano söt ju;)))
Kram ♥

Lilla huset på prärien sa...

Ah vilken fin docka! Min första julklapp är också fixad faktiskt. Hittade ett komplett dockskåp/hus på loppis från 70-talet som jag bara inte kunde motstå... jättebra skick och hur sött som helst :)

Hoppas allt är bra med dig! Du är så duktig som är ute och springer.

Kram Jenny

r e b e c k a sa...

tack för både det här tipset och föregående posts! Så inspirerande och användbart! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...