tisdag 13 oktober 2009

Höstprojekt

Ett litet tips på projekt att göra nu när höstlöven är FANTASTISKA!
Ett sugrör. Ett målat svart vattenfärgsstreck. Och så blååås.
Och klistra smulade höstlöv.

Dekorativt och väldigt enkelt att göra, för stor som för liten.

Perfekta små kort att skicka till någon vän eller till far- och/eller morföräldrar.
...
Ikväll har jag tovat. Jag är så lycklig efteråt. Rent euforisk och har svårt att komma ner i varv.
Jag tovar bokstäver. Än så länge bara "A" och "B". Jag vet inte om det kommer stanna vid det eller inte, men de är väldigt roliga att göra.
Jag tänker mig några bokstäver (ett alfabet?) upphängda på vajer i sonens rum att kunna plocka med hur han vill.

Men...nuuu är det dags att sova...eller i alla fall lägga mig och läsa. "Alkemisten" tänker jag prova på. Jag lånade den på biblioteket igår. Är det någons om har läst den? "Den har redan blivit en modern klassiker" är ett av omdömena den fått. Den verkar verkligen speciell, återstår att se om det betyder BRA eller inte! :-)

Ha en underbar onsdag, lill-lördag!

Kram Bea

8 kommentarer:

Hannis sa...

Alkemisten är bra.
Läste så många av hans böcker på en gång att jag blev lite mättad.
Kanske ska läsa den en gång till=))

Bra pyssel!

Kram Hannis

Strumpetossa sa...

Superfint!! Detta får jag göra med min pysseltokiga dotter ;)

Jenny Bergvall sa...

WOW Vackert!!

OlgaA sa...

Du verkligen jobbar med din tovning!!! Så roligt!
Vilka idéer du har! Bra tips igen!=)))

Grodmamman sa...

Fin hösttavla!
Duktig din dotter är på att tova. Blomman och kaninen var ju jätte fina.
Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Tack för idén med sugrör och löv ska användas om barnen jag ska vara barnvakt till vill vara med.
Jo Alkemisten är bra.
Kramar:)

Jonna sa...

Jag tyckte verkligen om Alkemisten, en bok jag inte ville släppa. Däremot har författaren fått dålig kritik av "bokhororna". Det ska bli intressant att höra vad du tyckte. Mvh Jonna

kia sa...

åh vilket bra tips på höst-pyssel. idag ska vi ut o plocka fina löv. Tack för tipset!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...