söndag 18 oktober 2009

Nedräkningen har börjat...häng på du med


Många av er har efterfrågat "Använd det du har"utmaningen och nu vill jag flagga lite för att jag kommer sätta snurr på den nästa månad.

Förra gången var vi närmare 50 stycken medpysslerskor som flitigt använde oss enbart av det vi samlat på oss i våra lådor och skåp under en månads tid.
Vi var jätteduktiga och det kändes så BRA efteråt.

Nu ska vi ta tag i den där knapplådan som riskerar att svämma över igen, tygerna som vi köpt in för att "de var bra att ha", alla garnnystan och slutföra de där projekten vi så länge tänkt att vi skulle göra "någongång".

Häng på vetja!
Du kommer hinna göra många pyssel till jul och knåpa ihop mängder med julklappar.

Reglerna är som följer:

1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på)
2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under november månad.
3. Vi väljer själva om vi kan tänka oss att lotta ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg. (Valfritt)
4.
Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.
5. Meddela ditt deltagande till http://beasbarnslikheter.blogspot.com/
Där läggs det ut länkar till varje deltagare så man kan följa sina medpysslerskors projekt för tips, peppning och inspiration!


Oavsett om du väljer att bli medpysslerska i utmaningen eller inte, så blir vi jätteglada om du skulle vilja tipsa om "Använd det du har" på din blogg och bifoga ovanstående logotype i din blogg.

Vi startar den första november, men du kan anmäla dig när som helst fram till dess.
Jag lägger upp era blogglänkar här i inlägget allteftersom ni hakar på.

Lycka till tjejer!
...
Vi är med (uppdateras kontinuerligt):

44 kommentarer:

Helena sa...

Hej Bea! Jag var ju med i marsutmaningen och det gick väldigt bra, använda bara sådan jag hade hemma. Men novemberutmaningen är mycket svårare! Det är då man får börja sy julsaker och göra julklappar om man vill hinna färdigt i tid, d v s man måste ju eventuellt köpa nya juliga tyger och nytt material om man inte är ute i väldigt god tid och shoppar allt redan nu i oktober ;-) Jag får fundera lite på om jag hänger på den här gången. :-)

OlgaA sa...

Nähä... Inte jag kan sådan..
Vill du vara med i utlottningen? Kika in hos mig!
Ha en bra vecka!

Mojebarn sa...

Klart jag hänger på. Det blir ju en större utmaning i och med julen. Men nu går det inte in en enda liten tyglapp mer i skåp och lådor så det är bra att få lite "hjälp" att inte skaffa nytt för julklappstillverkning.
Får se till att lägga upp länken när jag kommer hem ikväll.
Tack för att du drar igång sånt här.
Kram
Mojebarn

Cathrin sa...

Vilken rolig utmaning! Jag har inte varit med tidigare men det låter jättekul. Frågan är dock om jag skulle kunna hålla mig till bara sådant jag har hemma (som ju är själva finessen), jag blir ju köpgalen till jul. Fast det ligger en hel del julmaterial och skräpar från förra året och jag har ju redan införskaffat en hel del nytt till den här... Jag funderar ett par dagar till. Men roligt låter det allt!

Hälsn
Cathrin

Millan sa...

Äntligen! Jag vill jättegärna vara med igen...Behöver verkligen få lite gjort, har inte sytt nåt på hela hösten...

Livet är Underbart sa...

Ahhh! Jag fattar inte att jag gör detta, men ok! -jag är med igen. Väntar ju smått så en och annan baby grej blir det nog också! Hoppas kunna ge tygskåpet en välbehövlig andepaus.=) Kram

Mirameja sa...

Åh, det här har jag bara läst om i din blogg, men jag vill jättegärna vara med! Ett bra sätt att få ändan ur! Jag lägger upp en länk i min blogg http://rostberg.blogspot.com
Jessica

Käranån sa...

Hej!
Tack för din kommentar i min blogg! Jag kan tyvärr inte vara med i din utmaning, men jag ska tipsa om det på min blogg.

Unknown sa...

Hej,

Jag är med!
Nu kanske jag får fart och färdigställer allt som ligger och dräller där hemma!

Jenni - Snickarsbacken sa...

Hej på dig!

Jag ser att flitets lampa fortsatt lyser hos dig. Härligt!

Ha en mysig höst!

Kram Jenni

OlgaA sa...

Tack snälla du! Man till och med stannar och tänker efter "ska jag?".. Jag kanske ska anmäla mig ändå? Pysslar ju ganska mycket med mina barn... Vad ska man pyssla då? Allt möjligt? Eller just sy ska man? Du övertalar vem som helst ;)

Hem och Lycka sa...

Skulle önska att jag var duktig på att sy och pyssla, hade ett tag som jag älskade att pyssla men det rann av mig tyvärr. Ska bli spännande att se vad ni hittar på!

kram Mia

Stina Glaas sa...

Hej Bea! Skulle du kunna hjäpla mig med en grej? Jag och några andra pysslare säljer pyssel på Tradera och ska skänka ALLA pengar vi får in till Bröstcancerfonden. Vi står för portot, så inga pengar går till oss själva. Vi behöver sprida infon om autionerna. Skulle du vilja nämna det på bloggen? Det vore hur snällt som helst!!
Auktionerna finns här: http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=2277552&listtype=0

KRAM!
Stina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs!! Vilken kul utmaning!!!blir kul att följa!
Kramis Millis♥

Olga sa...

Hej fiffiga, inspirerande du!

Vilken SUPERBRA november sktivitét!
Gillar tanken att använda det man redan har!!


Nu, Bea vill hälsa dig
hjärtligt välkommen
över till min nya blogg
som jag introducerar idag;
Ljus, färger och friska dofter!

Vi ses!
/Olga

Li.W sa...

Hej Bea! Jag vill jätte gärna hänga med på den här utmaningen :) Verkar ju hur kul som helst!
Lägger upp en länk på min nya blogg (nybörjare på bloggandet...) http://lindawistrom.blogspot.com
Kram

jejja79 sa...

Hej Bea, brukar tjuvläsa din blogg. Du har härliga ideer och tips. Jag skulle jättegärna vilja vara med på din utmaning. Kan dock bli lite svårt med en grej i veckan, men jag ska försöka.
Länkar till bloggen från min sida.
kram

Helena sa...

Hej! Vilken underbar utmaning! Jag vill gärna vara med, har så mycket olika pysselsaker i mina skåp så nu får jag ju en anledning att kolla vad det är jag har, ska bli riktigt roligt! Bra initiativ! Ser fram emot all inspiration under november månad! Kram Helena

Helena sa...

Nu har jag funderat färdigt och jag anmäler mig härmed till novemberutmaningen :)

Mimmi sa...

Vad jag önskar att jag kunde vara med, men som vanligt är det dags för sömnad inför stundande julmarknader och jag är tvungen att inhandla det som behövs för denna sömnad. Blands annat är det dags för ett stort inköp av härlig velour ifrån Anersson & Hjalmarsson till härliga velourbyxor.

Men jag lovar att jag kommer att heja på er andra i denna utmaning. :-D

Efwa - Medea sa...

Jo visst vill jag vara med. Jag var med förra året och lyckades väl så där vad jag minns. Men i år, då... =)

alvinea sa...

Det här blir en utmaning som heter duga! Men jag behöver verkligen en piska på ryggen, så jag kör på! Länkar från min blogg så klart!

stråmyran sa...

Låter som en mycket bra idé men jag kan tyvärr inte anta utmaningen den här gången då jag har en månad framför mig med massor av pluggande... Jag hoppas att det kommer fler tillfällen framöver..
Jag tipsar gärna andra..
Kommer att följa detta med spänning!

Lyckoslanten sa...

Jag länkar från min blogg, men hinner tyvärr inte vara med, dock litet grann på sidan om! :o)

Anna-Lena sa...

Hej!

Det här låter som en jättekul utmaning. Jag har ju en hel del saker hamma som ligger och skräpar då jag är lite pysseltokig som många andra... Får man använda allt man har, eller blir det lite fusk????

Nu ska jag kika vidare på din fina blogg.

MVH Anna-Lena♥

Anna-Lena sa...

Hej Bea!

Då vill jag gärna vara med i din utmaning! Låter så kul!!!!

MVH Anna-Lena

Mia sa...

Hej
Jag är ny här men är gärna med i utmaningen. Jag känner att det är dags att rensa för att lämna plats åt nya tyger till våren.
Länkar till dig på en gång.

Anonym sa...

Hej Bea!

jag har lagt upp om din November utmaning i min blogg och jag har länkat till din sida...

Nu kör vi så det ryker!

Kram

Bobo/Rumba de kransen sa...

Precis vad jag behöver för att minska mina tygförråd och förbättra min ekonomi. Jag är på och jag lägger upp det på min blogg omedelbart!

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Vad kul det låter! Är gärna med i utmaningen. Har länkat på min blogg "handgjordasblogg.bloggspot.com.

Cathrin sa...

Nu har jag grunnat och inventerat färdigt och vill gärna vara med! Skall bli jättekul att se vad andra pysslar!

Cathrin /"Hemma hos Semlan".

Cathrin sa...

Nu har jag grunnat och inventerat färdigt och vill gärna vara med! Skall bli jättekul att se vad andra pysslar!

Cathrin /"Hemma hos Semlan".

h/saltaste bönan sa...

Hej, jag vill vara med! Planerar köpstopp ända fram till jul så det passar mig pefekt.
Lägger den i högerkanten på min blogg: http://www.saltastebonan.blogspot.com/

Anonym sa...

Jag har väntat på det här :) Jag är med!
http://lillalivetstort.wordpress.com

Celi sa...

Hej!
Det här är en utmaning som jag behöver vara med i... köper alldeles för mycket saker som jag inte använder :D
Dock undrar jag vad som händer om man inte håller sig till reglerna.. får man straffpyssla då? :D
Ska bara passa på att inhandla material till de planerade julklapparna nu i oktober, och så ska ett besök på Stoff och stil göras på fredag(då det ju fortfarande är oktober..:p).
Ska försöka peta in loggan på min blogg..
http://celispyssel.blogspot.com

Trevlig kväll!
/celi

Handmade by DoDo sa...

Låter som en kanonbra utmaning! Klart jag vill vara med!
Man har ju en hel del liggande... ;)
Jag länkar från min blogg: http://handmadebydodo.blogspot.com

Caroline sa...

Hejsan Bea!

Vilken kul ide, jag ar jattegarna med. Hoppas jag hinner med en i veckan bara... :o)

Carro

Jenny sa...

Min första bloggutmaning! Den passar mig perfekt, jag har nämligen på tok för många tyger så jag har utfärdat tygköparförbud. Min blogg hittar du på http://emiliten.blogspot.com/

Kul att ha hittat din blogg förresten, jättefin!

Strömming sa...

Var med förra november också så nu hänger jag på i år igen! Fast det kan bli knivigt med beställningar och marknadsförberedelser, får se om det lyckas!

Liten vus sa...

I'm game! (hoppas det inte är för sent att anmäla sig) Det vore ett utmärkt skäl att börja blogga igen och få undan några projekt samtidigt.

Caroline sa...

Hej! Jättekul att du "ordnar" utmaning igen... jag är med också!

Pia sa...

Din utmaning låter jättekul. Jag kommer att hålla mig uppdaterad om vad som händer men kan inte själv vara med. Iallafall inte officiellt :-)

GR sa...

Precis vad jag behöver, en kick i rätt riktning för att använda alla de tyger jag samlat på mig, och göra plats för allt nytt som är på ingång.
http://gorilla-syr.blogspot.com/

Amanda sa...

Låter riktigt roligt! Kommer nog vara med i framtida utmaningar!

Mvh Amanda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...