söndag 18 oktober 2009

Tutorial: Sydd sjal

Sjal till liten och stor av stuvbitar. En eller två stuvbitar med elastiskt tyg.

Till en stor sjal skär/klipper du till cirka 45 stycken kvadrater 9x9 cm.
Till en liten sjal skär/klipper du till cirka 25 stycken kvadrater 7x7 cm.


Valfri elastisk söm på symaskinen.
Vanlig sicksack går finfint.
Jag valde en tvåstegssick-sack och mörklila tråd.



Nåla ihop dem i en rad bredvid varandra.
Udden på nästa lapp ska ligga rakt under mitten på den föregående lappen.
Håll lite koll så att den undre lappen inte viker sig.






Det var inte det lättaste att fota den på sig själv, men ni ser ju principen.
Varm, go och läcker effekt.
Jag funderar på att fästa fast något vitt på den av något slag, typ låt en smal vit spets löpa med längs med mittenlinjen på hela.
Lycka till om ni beslutar er för att knåpa ihop något liknande.








4 kommentarer:

OlgaA sa...

Du bara ÄR fantastisk!! NÄR hinner du allt?=)

Vardags-mirakel sa...

En sådan sjal skulle jag ha köpt om jag sett den i affären, får nog försöka mig på att sy den med hjälp av dina fina instruktioner. Ha det bra, kram Eva.

Min Skattkammare sa...

God kväll Bea!
Vilken kreativ tjej du är, och du får till allting så fint också!
Jätteläcker schal du visar!
Vad bra att du påminner mig om julkorten, har glömt dem. Jag ska klura ut nya bilder att trycka upp. Det är dags nu.
Vad snällt av dig att du vill visa dem på bloggen.....otroligt vänligt! :o)
Jag hör av mig när de är färdiga!
Kram på dig så länge!
Kicki

Balke gård sa...

Hei Bea, og takk fros å koselig kommentar!!! Her var det så amnge gode tips, vi skal på halloweenparty, så her var det mange tips å få, takk og takk!! Klem, MArianne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...